Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@00:28:36 GMT

فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس کشور

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۹۳۰۰

فعالیت 18 هزار مشاور در مدارس کشور

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بیش از 700 منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور دارای سرگروه مشاوره هستند که با هدف هماهنگی و راهبری فعالیت‌های مشاوره‌ای، فعالیت‌های مختلفی را در سطح منطقه خود به انجام می‌رساند.

وی با بیان اینکه موضوع مشاوره جز موضوعاتی است که به طور ویژه در سطح آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با برنامه‌های ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم در سطوح مختلف دانش‌آموزان و خانواده‌ها را از خدمات مشاوره‌ای بهره مند کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای در آموزش و پرورش در سه سطح مدرسه، هسته‌های مشاوره و مراکز مشاوره ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در مدرسه، مشاور وظیفه ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان و اولیا را دارد.

فیض اضافه کرد: در صورت لزوم موضوع به هسته‌های مشاوره مستقر در مناطق آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شود و مراکز مشاوره نیز در سراسر کشور نیز آماده ارائه خدمات خاص مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و اولیا هستند.

وی با اشاره به طرح «گروه‌های مشاوره»، عنوان کرد: برنامه‌های مشاوره‌ای با توجه به ماهیت ویژه و حساس آنها نیاز به مدیریت راهبردی و هماهنگی تخصص بین مشاوران دارد. به همین منظور طرح «گروه‌های مشاوره» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: در این طرح سرگروه‌های مشاوره با برگزاری کارگاه‌های متعدد، سطح آمادگی علمی مشاوران مدارس را ارتقا می‌دهند.
706

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مهدی فیض مشاوره مدرسه دانش‌آموزان اولیا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری