Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در جمع مشاوران امور بانوان مدیران کل آموزش و پرورش کشور در مشهد افزود: در راستای تحقق این منشور آموزشهای مختلف و دوره های ضمن خدمت برای بخشهای مختلف دولتی برگزار شده است.
وی اظهار کرد: آموزشهایی که فرد در خانه می بیند یا در مدرسه داده می شود موجب تغییر رفتار افراد می گردد لذا آموزه های حقوق شهروندی نیز باید از خانه شروع و در مدارس توسط آموزش و پرورش نهادینه گردد تا جزئی از فرهنگ جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این آموزه ها باید با استفاده از روشها، ابزارها و تکنولوژی های جدید و به روز ارائه شود چرا که بر خلاف روشها و ابزارهای سنتی شیوه های جدید تاثیر گذاری بیشتر دارد.
مولاوردی با اشاره به توجه دولت دوازدهم به منشور حقوق شهروندی افزود: در ابلاغ احکام وزرای این دولت پیوست عمومی و اختصاصی وجود داشت که در یکی از بندهای عمومی که مربوط به همه اعضای دولت بود، بر تلاش وزرا بر اجرا و تحقق حقوق شهروندی در زیر مجموعه خود تاکید شده است.
وی اظهار کرد: قرار است گزارشهای دوره ای برای بررسی چگونگی اجرای این پیوست در دستگاههای مختلف
برای رئیس جمهوری ارسال شود.
وی گفت: در این منشور شهروند در برابر دولت هم مطالبه گر و هم دارای تکلیف و هم نسبت به جامعه پیرامون خود مسئول است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری افزود: ماموریت اصلی منشور حقوق شهروندی آگاهی بخشی به شهروندان درباره حقوق و تکلیف آنان است البته این آگاهی برای دولتمردان نیز باید ایجاد شود چرا که روی دیگر شهروند مطالبه گر و پرسشگر وجود دولت پاسخگو است.
وی اظهار کرد: 29 آذر ماه سالگرد صدور منشور حقوق شهروندی به عنوان یکی از وعده های دولت یازدهم است و با گذشت یک سال از ابلاغ آن ، دستگاههای مختلف در این زمینه اقدامات متعدد یا پیشنهادهایی برای اجرای آن داشته اند که در حال بررسی آنها هستیم.
وی گفت: ریل گذاری برای دستیابی به حقوق شهروندی در دولت یازدهم انجام شد و با ابلاغ منشور این حقوق در دولت دوازدهم به اقدام و عمل در این زمینه رسیده ایم، به گونه ای که اکنون این منشور سر لوحه سیاست داخلی و خط مشی دولت فعلی است.
مولاوردی یکی از مشکلات تحقق حقوق شهروندی را نداشتن متولی واحد بر اجرای آن دانست و افزود: بخش
های مختلف در قوه مجریه و سایر قوا در این خصوص در حال فعالیت هستند که از جمله می توان به تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و فعالیت ستاد حقوق بشر و برخی فعالیتهای معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه اشاره کرد.
وی اظهار کرد: از این فعالیتها استقبال می کنیم اما نیازمند همکاری و تعامل برای تقسیم کار و اقدام ملی در زمینه حقوق شهروندی هستیم.
وی همچنین با اشاره به برخی انتقاد ها در باره تاخیر در تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست قوانین این منشور در مجلس تصویب شود چرا که اکثر 22 بند و 120 ماده منشور حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی و دیگر قوانین موضوعه کشور وجود دارد و با اهتمام رئیس جمهوری در یک مجموعه جمع آوری شده تا حقوق متقابل ملت و دولت در این زمینه روشن شود.
مشاور رئیس جمهوری افزود: سازمانهای مردم نهاد و نهادهای مدنی می توانند در انعکاس مطالبات مردم و ترمیم رابطه به هم ریخته ملت و دولت در راستای تحقق اهداف منشور به هر دو بخش کمک کنند، ما نیز در تسهیل شرایط تاسیس این سمنها با رویکرد حقوق شهروندی همکاری می کنیم.
در این نشست از تعدادی از مشاوران نمونه مدیران کل آموزش و پرورش کشور در امور بانوان قدردانی شد.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ سیدعلی علوی در دیدار رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد؛ بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در استان کردستان ۱۲ مرکز آموزش رسته‌های فنی‌وحرفه‌ای ثابت دارد.

وی افزود: مراکز آموزشی بخش خصوصی از دیگر ظرفیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است که هر سال بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف را زیرپوشش آموزش‌های مختلف قرار می‌دهد.به گفته وی، سال گذشته بر اساس آمار بیش از ۱۵ هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌ها و گروه‌های هدف فنی و حرفه‌ای در سطح استان زیاد است، گفت: ۱۷ گروه مختلف در سطح استان در مراکز آموزشی زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

علوی تصریح کرد: افراد در معرض اسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان، سربازان، افراد دارای معلولیت، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و ...از دیگر جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح استان هستند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی در توسعه جامعه دارد، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری و در نهایت رونق اقتصادی دارد.

به گفته این مقام مسوول، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال به دستور استاندار کردستان کارگروهی تشکیل شده که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان عضو اصلی این کارگروه است و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد تحقق این شعار باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901395

دیگر خبرها

  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد