Web Analytics Made Easy - Statcounter

به احتمال زیاد اختلاف قیمت بین نفت خام برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت باعث شده است مشتریان آسیایی نفت، ایالات متحده را به تولید کنندگا اوپک ترجیح دهند.

ایالات متحده صادرات نفت خود به بازارهای آسیایی را گسترش داده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل «انرژی امروز» داده‌هایی که شرکت Kpler منتشر کرده است می‌گویند صادرات نفت خام ایالات متحده به بازارهای آسیا در هفته گذشته به بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته رسید، ‌این دومین رکورد صادرات نفت ایالات متحده به این بازارها با ۸۷۷ هزار بشکه در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس صادرات نفت ایالات متحده به قاره آسیا روندی صعودی در پیش گرفته است و به نظر می‌رسد با روند کنونی توسعه نفت شیل ایالات متحده، این روند به همان وضعیت صعودی خود ادامه دهد در حالی که اوپک هم تصمیم دارد توافق کاهش تولید را فعلا ادامه دهد.

بزرگ‌ترین خریدار نفت ایالات متحده، کشور کره جنوبی است که در هفته گذشته ۳۵۷ هزار بشکه نفت از آمریکا وارد کرده است.

چین در رتبه دوم قرار دارد و این کشور از ایالات متحده ۲۲۲ هزار بشکه نفت وارد کرده است. و هندوستان نیز در مام سوم ۱۵۱ هزار بشکه نفت خریده است.

در ادامه داده‌هایی که شرکت کپلر منتشر کرده است آمده است که اندونزی هفته گذشته ۹۹ هزار بشکه نفت از ایالات متحده وارد کرده و ژاپن هم ۴۷هزار ۵۰۰ بشکه نفت از این کشور خریده است. بر همین اساس، متوسط روزانه صادرات نفت ایالات متحده به آسیا ۴۷۰ هزار ۳۳۰ بشکه در روز در سه هفته اول ماه نوامبر بوده است.

این روند رو به صعود برای اوپک یک دردسر جدید است، هر چند اعضای اوپک هنوز هم به عنوان بزرگ‌ترین تامین کنندگان نفت مصرف‌کنندگان آسیایی شناخته می‌شوند.

از شروع ماه نوامبر، و بر اساس داده‌هایی که TankerTracker منتشر کرده است عربستان سعودی به طور متوسط ۱.۲ میلیون بشکه در روز به ژاپن، ۸۵۶ هزار بشکه در روز به کره جنوبی و ۶۸۷ هزار بشکه به چین نفت فرستاده است.

عراق هم ۷۳۰ هزار بشکه به هندوستان، تقریبا ۵۰۰هزار بشکه به چین و بیش از ۴۰۰ هزار بشکه به کره جنوبی نفت فرستاده است.

دیگر اعضای اوپک هم بیشتر نفت تولیدی خود را به بازارهای آسیایی می‌فرستند اما این نگرانی به وجود آمده است که صادرات نفت ایالات متحده دیگر بازیگران بازار نفت را کنار زند،‌ و دلیل این امر اختلاف قیمتی است که بین نفت خام برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت وجود دارد.

نگرانی این صادر کنندگان کاملا بجاست: یونیپک، ‌بازوی تجاری نفت سینوپک اعلام کرده است که انتظار دارد میزان خرید نفت این شرکت از ایالات متحده در سال آینده به دو برابر برسد تا بتواند تقاضای پالایشگاه‌هایش را برآورده کند. امسال هم یونیپک ۶ میلیون تن برابر با ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت از ایالات متحده وارد کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است

به نوشته رسانه پر تیراژ رژیم صهیونیستی، اسرائیل جوانان آمریکا را از دست داده است و بدون تغییر ساختار رهبری اسرائیل، حمایت دولت ایالات متحده را هم از دست خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آورات ریتان عضو کنست از حزب کار رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در واکنش به تظاهرات گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده اعتراف کرد، اسرائیل حمایت نه تنها دانشجویان بلکه جوانان آمریکایی را از دست داده است.

در مقدمه این نوشتار آمده است: روز 7 اکتبر ما با یک اقدام نظامی غافلگیر شدیم، روز 8 اکتبر بود که فهمیدیم کابینه‌ای  داریم که قادر به هیچ کاری نیست، و امروز هم شاهد سومین شکست خود هستیم، تا متوجه شویم اسرائیل در بخش رسانه‌ای هم شکست خورده است.

در ادامه این یادداشت نویسنده اعتراف می‌کند، آنچه که با یک کمپ حمایت از فلسطینیان در داخل دانشگاه کلمبیا آغاز و پلیس نیویورک ده‌ها نفر از آنها را دستگیر کرد، به سرعت و بدون هیچ کنترلی به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و حتی خارج از آن سرایت کرده است، موجی مبهم با شعارهایی همچون تل‌آویو و اسرائیل را منفجر کنید یا گردان‌های قسام ما به شما افتخار می‌کنیم سرتاسر این دانشگاه‌ها را فرا گرفته است و حباب اسرائیل برای دانشجویان آمریکایی را منفجر کرد.

به اعتقاد نویسنده، درست است که فقط مدت کوتاهی است که ایالات متحده با تصویب بسته کمک‌های نظامی خود با اکثریت آرا در مجلس سنا حمایت قدرتمندانه خود را از اسرائیل به اثبات رسانده اما تصاویر رسیده از دانشگاه‌ها در کنار رویکردهای بلند مدت موجود در دولت، رسانه‌ها و جامعه آمریکا ادامه این پشتیبانی را تهدید می‌کند.

سپس نویسنده اعتراف می‌کند: اسرائیل دانشگاه‌ها را از دست داده است، این روند در چارچوب یک عملیات بلند مدت از مبارزات اجتماعی و سیاسی در جامعه آمریکا به وقوع پیوست، در حالی که مفاهیم حمایت از اسرائیل تا حدود زیادی در فرهنگ جوانان ایالات متحده ریشه دوانده بود، امروز به نقطه تغییر رسیده است و تا انکار حق دولت اسرائیل در ادامه بقا و ارتباط یهودیان با سرزمین اسرائیل هم رسیده است.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است، میزان حمایت از اسرائیل در نظر سنجی‌‌هایی که بعد از 7 اکتبر انجام گرفته در میان جوانان بین 18 تا 24 سال به شدت کاهش یافته است.

50 درصد از آنها از حماس حمایت کرده و اکثر آنها هم مخالفت خود را با سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل ابراز داشتند.

آنها همان جوانانی هستند که امروز پلاکاردهای "از دریا تا رودخانه " را برافراشته‌اند و خوستار انتفاضه در دانشگاه‌های بزرگ هستند، و شاید در آینده آنها را در پست‌های کلیدی و تاثیر گذار در مجلس سنا و در دادگاه‌ها و ساختارهای اقتصادی و حتی کاخ سفید ببینیم.

آنچه مشخص است آن است که موضع ضد اسرائیلی و سامی ستیز در حال رخنه به سیاست‌های ایالات متحده هم هست و به ویژه در سال انتخابات نامزدها نمی‌توانند آرای این رای دهندگان احتمالی را نادیده بگیرند.

نویسنده سپس تاکید می‌کند که هشدار اولیه در رابطه با از دست رفتن احتمالی حمایت آمریکا یک ماه پیش نمایان شد، زمانی که ایالات متحده به شکل دراماتیکی حاضر به استفاده از حق وتو علیه طرح پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل نشد، امری که باعث شد نخست وزیر سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن را لغو کرد.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضانخیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • به وقتِ بیداری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد