Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
میزان امتیازات لازم برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی اعلام شد.

به گزارش مهر، هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۹۶ خود امتیازات مورد نیاز برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی را به شرح زیر تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی

مربیان برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، باید ۳۰ تا ۴۵ درصد از امتیازات مندرج در ستون‌های ۳، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

مربیان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیر برخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، باید ۱۵ تا ۳۰ درصد از امتیازات مندرج در ستون‌های ۳، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

در پژوهشگاه و مراکز پژوهشی، نیز کسب ۲۰ تا ۳۵ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۵، ۷، ۹، ۱۱ از جدول شماره ۶-۲ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری کافی است.

امتیازات استادیاران برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی

استادیاران، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، باید برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، ۶۰ تا ۸۰ درصد از امتیازات مندرج در جدول ۶-۱ (به استثنای حداقل امتیازات مندرج در ستون ۹) آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴، برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

همچنین استادیاران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیربرخوردار، باید ۳۰ تا ۴۵ درصد از امتیازات مندرج در جدول شماره ۶-۱ (به استثنای حداقل امتیازات مندرج در ستون ۹) آئین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

استادیاران در پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی باید ۳۰ تا ۴۵ درصد از امتیازات مندرج در جدول شماره ۲-۶ (به استثنای حداقل امتیازات مندرج در ستون ۶) آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی

مربیان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید ۵۵ تا ۷۰ درصد از امتیازات مندرج در ستون‌های ۳، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقا به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

همچنین مربیان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیربرخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید ۴۰ تا ۵۵ درصد از امتیازات مندرج در ستون‌های ۳، ۷، ۱۲، ۱۰، ۸، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

مربیان در پژوهشگاه و مراکز پژوهشی، نیز برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید ۴۵ تا ۶۰ درصد از امتیازات مندرج در ستون‌های ۳، ۵، ۷، ۹، ۱۱ از جدول شماره ۶-۲ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی استادیاران

در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، استادیاران برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید حداقل امتیازات لازم برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری از جدول شماره ۶-۲ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقا به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

استادیاران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیربرخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید ۵۵ تا ۷۰ درصد از جدول شماره ۶-۱ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

همچنین استادیاران در پژوهشگاه و مراکز پژوهشی، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید ۵۵ تا ۷۰ درصد از حداقل امتیازات لازم برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری از جدول ۶-۲ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ را کسب کنند.

تبصره ۱: درصد امتیازات لازم برای هریک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی با رعایت بازه‌های مذکور حسب مورد توسط وزارت علوم تعیین و ابلاغ می‌شود.

تبصره ۲: مرجع تاییدکننده امتیازات برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، کارگروه علمی هیأت اجرایی جذب موسسه و برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی کمیسیون تخصصی هیات ممیزه ذی ربط است.

تبصره ۳: کسب حداقل ۰/۳۵، امتیاز به ازای هر نیمسال تحصیلی/شش ماهه سال اول (حسب مورد برای عضو هیات علمی آموزشی/پژوهشی) موضوع بندهای ۲-۱ و ۳-۱ جداول ۲-۱ و ۳-۱ آیین‌نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای هر دوره تبدیل وضعیت استخدامی الزامی است.

تبصره ۴: کسب حداقل امتیاز کیفیت تدریس (میانگین ۱۶ از ۲۰) برای عضو هیات علمی آموزشی در هر دوره تبدیل وضعیت استخدامی الزامی است.

تبصره ۵: کل فعالیت‌های افراد از ابتدای استخدام پیمانی برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، قابل محاسبه است.

تبصره ۶: کسب امتیاز مربوط به ستون ۹ جدول شماره ۶-۱ برای تبدیل وضعیت استخدامی عضو هیأت علمی آموزشی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، مشروط به دایر بودن و دانش آموخته داشتن در دوره کارشناسی ارشد رشته متقاضی در موسسه محل خدمت است.

تبصره ۷: دانشیاران به صرف گذراندن حداقل ماندگاری در وضعیت رسمی آزمایشی (۲سال) و با رعایت سایر مقررات به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می‌شوند.

تبصره ۸: بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی در تبدیل وضعیت و ارتقاء الزامی است.

در همین زمینه: استفاده از عنوان ساختگی هیأت علمی در برخی دانشگاه‌ها رشته‌ها و دانشگاه‌های پرمتقاضی جذب هیئت علمی کدام است؟

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین اکنون به جنبشی بزرگ تبدیل شده که سراسر آمریکا را دربر گرفته و حتی به اروپا نیز سرایت کرده است. نخست این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد اما به دلیل اقدامات رییس این دانشگاه در مقابل دانشجویان معترض، اعتراضات به سرعت گسترده شد. این اعتراضات از چهارشنبه دو هفته قبل آغاز شد و هر روز از روز قبل گسترده تر شد.

پس از گذشت چند روز از اعتراضات، رییس دانشگاه کلمبیا دیروز با توبیخ قابل توجهی از سوی اساتید دانشگاه مواجه شد.

طبق گزارش کمیته اجرایی دانشگاه که نماینده هیات علمی است، «مینوش شفیق» اقدامات و تصمیمات زیادی گرفته که به دانشگاه آسیب می زند. از جمله این اقدامات فراخواندن پلیس به دانشگاه و دستگیری دانشجویان بدون مشاوره با هیات علمی، ناتوانی در دفاع از دانشگاه در رویارویی با فشار خارجی، تعلیق گروه های دانشجویی معرض و استخدام کارآگاهان خصوصی است. یکی از سخنرانان رشته فلسفه دانشگاه که عضو هیات علمی دانشگاه کلمبیا است در این باره می گوید: هیات علمی اعتماد خود را به توانایی شفیق برای رهبری این سازمان از دست داده است.

به نوشته نشریه گاردین در هفته گذشته استادان دانشگاه های کلمبیا و بارنارد که عضو انجمن اساتید دانشگاه آمریکا هستند در بیانیه مشترک سرکوب تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین توسط مینوش شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا را محکوم کردند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما از شکست شفیق در دفاع از تحقیقات آزاد که در راستای مأموریت آموزشی یک دانشگاه در یک جامعه دموکراتیک است و همچنین از تمایل او برای راضی کردن قانون‌گذارانی که به دنبال مداخله در دانشگاه هستند، شوکه شده‌ایم. او در پذیرش اتهامات حزبی مبنی بر خشونت و یهودی ستیزی تظاهرکنندگان ضد جنگ و در تعیین مجازات یکجانبه و نامتناسب برای دانشجویانی که به طور صلح آمیز اعتراض کرده بودند، به طور آشکار به نظارت مشترک بی توجه بوده است.

بیانیه اساتید پس از شهادت شفیق در کنگره در اوایل هفته منتشر شد.رییس دانشگاه کلمبیا درکنگره به دلیل افزایش رفتارهای یهودستیزانه در دانشگاه پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه مواخذه شده بود.

اساتید پس از شهادت شفیق نوشتند: شهادت وی به شدت ما را نگران کرده است. رییس دانشگاه کلمبیا در مواجهه با حملات افترا آمیز به اساتید و دانشجویان کلمبیا و دخالت‌های فاحش در فعالیت‌های دانشگاهی توسط بازرسان کنگره، نه تنها مخالفتی نکرد، بلکه تسلیم خواسته های آنها شد. شفیق، روسای مشترک هیئت امنا و رییس سابق دانشکده حقوق فرصتی فراهم کرده اند تا دانشگاه به طور عمومی تحت فشار قرار گیرد. آنها در اسناد کنگره به طور موثر خواستار پایان آزادی آکادمیک در دانشگاه کلمبیا شده اند.

طبق شهادت شفیق روز چهارشنبه 2 هفته قبل دانشجویان حدود 60 چادر در جنوب پردیس دانشگاه برپا کردند. این رویداد توسط سازمان های Columbia University Apartheid Divest، دانشجویان خواهان عدالت در فلسطین و صدای یهود برای صلح سازماندهی شد. 2سازمان آخر در نوامبر گذشته توسط دانشگاه تعلیق شدند و به نوبه خود گروه های حقوق مدنی را تشویق کردند تا از دانشگاه به دلیل اقدامات تقابلی و هدفمند شکایت کنند.

شفیق در مواجهه با اعتراضات به پلیس نیویورک اجازه داد چادرها را متلاشی کند و ادعا کرد که چادر زنی دانشجویان خطر آشکار و فعلی برای عملکرد اساسی دانشگاه است.

کد خبر 6089510

دیگر خبرها

  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت