Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@02:11:56 GMT

صادرات اصفهان 26 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۴۶۶۳

صادرات اصفهان 26 درصد افزایش یافت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ اسدالله احمدی ونهری افزود: 706 قلم کالا به وزن سه میلیون و 39هزار تُن و به ارزش یک میلیارد و 24میلیون و 22 هزار دلار در مدت مزبور به 97 کشور جهان صادر شد.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان را محصولات پتروشیمی به ارزش 249 میلیون دلار، آهن آلات و فولاد به ارزش 249 میلیون دلار و فرش به مبلغ 108 میلیون دلار بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدی ونهری اضافه کرد: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی، عراق با 280 میلیون دلار و 27 درصد، امارات متحده عربی با 166 میلیون دلار و 16 درصد، افغانستان با 160 میلیون دلار و 16درصد، پاکستان با 79 میلیون دلار و 8 درصد و چین با 57 میلیون دلار و 6 درصد از سهم کل صادرات استان بوده است.

وی گفت: در هشت ماهه امسال، 59 هزار و 772 تُن کالا به ارزش 266 میلیون و 245 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 15 درصد و از حیث ارزش 28 درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرک اصفهان افزود: مهمترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان در این مدت ماشین آلات مکانیکی با سهم 28 درصد، ماشین آلات برقی با 16 درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین آلات با 10 درصد، کاغذ و مقوا با 3 درصد و پنبه با 3 درصد بود.

وی اضافه کرد: همچنین عمده ترین کشورهای صادرکننده کالا به مقصد گمرک اصفهان کشورهای چین با 21 درصد، کره جنوبی با 14 درصد، آلمان با 12 درصد و ایتالیا با 12 درصد از کل واردات است.

احمدی ونهری از افزایش 43 درصدی درآمد گمرکات استان خبر داد و افزود: این اداره کل با داشتن 138 کارمند، در هشت ماهه سال 1396، بالغ بر یکهزار و 236 میلیارد و 345 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی بیان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز در این مدت، تشریفات امور بالغ بر 351 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری گفت: در این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان به 895 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا به ارزش 428 میلیارد و 360 میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 3 درصد افزایش و از نظر ارزش 15 درصد کاهش داشته است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد

سید مهدی فرحی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: میزان صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی شده برای سال‌جاری با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: این برنامه پیش‌بینی شده در بحث صادرات غیرنفتی جز با مشارکت همه استان‌های کشور محقق نمی‌شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی برضرورت ارتقای بهره‌وری، تعریف برنامه‌های راهبردی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملی از جمله تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها و مشارکت‌های مردمی برای تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در کشور تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت زنجیره ارزش محصولات گفت: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشتاز و نمونه در عرصه تعریف و معرفی زنجیره ارزش به شمار می‌رود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: با تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش‌ساز در استان‌ها و تبدیل آن‌ها به ارزش اجرایی و معرفی مدیران راهبر باید بهره‌وری را چند برابر کرد.

فرحی یادآور شد: تعریف زنجیره‌های ارزش در استان‌ها موجب ارتقای بهره‌وری، صادرات، تولید، اشتغال‌زایی و نوآوری در استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید