Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:48:07 GMT

افزایش ۲۵ درصدی فروش نفت ایرانول در سالجاری

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۲۷۹۳

افزایش ۲۵ درصدی فروش نفت ایرانول در سالجاری

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول از توسعه همه جانبه در ایرانول با فعال کردن پروژه ها، رشد بیش از ۵۰ درصدی سود، کاهش خام فروشی ، افزایش فروش، سهم بازار و صادرات محصول نهایی و توجه به نیروی انسانی به عنوان محور توسعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، عیسی اسحاقی در مراسم تقدیر از اتوسرویس کاران برتر استان قم با بیان این مطلب گفت: در هشت ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با حدود 25درصد افزایش فروش ریالی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه رشد 24 درصدی فروش امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل و افزایش سود خالص به فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز از دستاوردهای مهم شرکت در شش ماهه نخست سالجاری بوده است .
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول تصریح کرد: طی سه سال گذشته سهم بازار ایرانول از 19 درصد به حدود 26 درصد افزایش یافته است .
اسحاقی افزود: خوشبختانه شرکت نفت ایرانول طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده موفق به ثبت رکورد های مختلفی در زمینه های سود، تولید ، فروش ، صادرات و به خصوص صادرات محصولات نهایی و افزایش سهم بازار در تولید ، توزیع و فروش براساس گزارش های نهادها و سازمان های دولتی شده است و توانستیم با افزایش سهم بازار ، افزایش صادرات محصول نهایی و کاهش 50 درصدی خام فروشی و کاهش مطالبات، سود خالص را در شش ماهه اول بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل که در تاریخ شرکت بی سابقه می باشد، ثبت نماییم .
وی تاکید کرد: در سال گذشته نیز با 39 درصد رشد سود، بیشترین رشد سود را در صنعت روانکاران به خود اختصاص داده ایم که در این سال خام فروشی روغن پایه را حدود 30 درصد کاهش دادیم و در سال جاری نیز تاکنون حدود 50 درصد خام فروشی نسبت به سال قبل کاهش یافته است .
اسحاقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای برنامه های استراتژیک ، شرکت در تمامی زمینه ها با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده و با تدوین استراتژی1400 امیدواریم بتوانیم در سال های آتی درکشور و منطقه در کلیه زمینه ها صاحب بالاترین دستاوردها باشیم و استراتژی بلند مدت این شرکت اول شدن سهم بازار ایرانول در سال 1400 و به صفر رساندن خام فروشی در سال 1404 است .
اسحاقی در ادامه گفت: 10 پروژه تا سال 1400 تدوین و برنامه ریزی شده است که با انجام این پروژه ها شاهد رشد سود، افزایش سهم بازار و کاهش هزینه ها خواهیم بود .
وی تاکید کرد: بهره برداری از تولید روغن موتور الوند پس از 36 سال و راه اندازی برج خنک کننده در پالایشگاه آبادان در سال جاری و آماده بهره برداری شدن پروژه پایانه صادراتی ایرانول در ماهشهر با ظرفیت مخازن 25 هزار تن از پروژه های مهم این شرکت در سال جاری است که طی هفته های آینده افتتاح می شود .
گفتنی است ؛ در پایان این مراسم از اتوسرویس های برتر استان قم آقایان عباس حبیبی خاوه، شهریار ذوالقرنین، حسین قنبری، غلامعلی زحمتکش نوش آبادی، محمد رضا کلهر، امیرحسین حیدری، حسن حضرتی، امیرحسین رحمانی، داود عباس پور صاحب آبادی با اهدای لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد .

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,80/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی

در حالی که ما طی سال گذشته میلادی برای فروش نفت و گاز خود با تحریم مواجه بودیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارشش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می کند، از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد کشورمان خبر داد. ما در حالی این رشد اقتصادی را رقم زدیم که بسیاری از کشورهای دنیا سال خوبی را پشت سر نگذاشتند و رشد اقتصادی بالایی نداشتند. در این سال، اقتصادهای منطقه خاورمیانه به طور متوسط رشد ۲ درصدی داشتند و عربستان با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد.

دولت سیزدهم برای تولید و فروش نفت و گاز کشور به سیاست های خاصی روی آورد. استفاده از تمام ظرفیت ها برای فروش منابع، افزایش تعاملات با کشورهای خریدار و استفاده از توان دانش بنیانی کشور از جمله سیاست هایی بود که به اجرا گذاشته شد. به زعم کارشناسان، این سیاست ها بود که در نهایت نتیجه داد و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور شد.  به زعم بسیاری، رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود به دست آمد.

نظرات ایمان زنگنه، عضو انجمن اقتصاددانان ایران و استاد دانشگاه را در ادامه در خصوص فروش نفت و گاز کشورمان در شرایط تحریمی در ادامه می خوانید. زنگنه در خصوص رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشور طی سال گذشته میلادی که صندوق بین المللی پول در آخرین گزارشش به آن اشاره داشت، تصریح کرد: بخش نفت همواره یکی از حوزه های پیشران در اقتصاد کشور ما بوده است. به تبع این بخش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. تولید ثروت از حوزه نفت باعث شده است که بخش های دیگر نیز رشد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: این که در شرایط تحریم توانسته ایم میزان فروش نفت و گاز خود را به دوران غیرتحریمی نزدیک کنیم، اهمیت بالایی دارد. دیپلماسی فعالی که دولت به اجرا گذاشت، در موفقیت ما برای فروش نفت موثر بود. این دیپلماسی در نهایت طرف مقابل را به این نتیجه رساند که تا حدی از سخت گیری هایش در تحریم ها بکاهد. تمام این مسائل، به افزایش فروش نفت و گاز کشور منجر شد.

این عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فروش نفت و دسترسی به منابع مالی آن دو موضوع متفاوت هستند. ما در بخش فروش نفت موفقیت داشته ایم و توانسته ایم به طرق مختلف در شرایط تحریم نفت خود را به فروش برسانیم.

زنگنه در خصوص سیاست گذاری های دولت سیزدهم مبنی بر فروش نفت به مینی ریفاینری ها در شرق آسیا و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی خاطرنشان کرد: من این طور همکاری ها را مثبت ارزیابی می کنم. واقعیت این است که ما در گذشته تجربه موفقی در زمینه فروش نفت از طریق دستگاه ها و افراد نداشتیم. حالا با اعمال روش هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی موفقیت بیشتری در فروش نفت کسب کرده ایم.

این استاد اقتصاد در دانشگاه خاطرنشان کرد: اقداماتی که در زمینه فروش نفت و گاز انجام داده ایم و موفقیت هایی که کسب کرده ایم، شرط لازم برای رشد اقتصادی کشور هستند. باید در بخش های دیگر نیز به همین ترتیب با دیپلماسی موفق به توسعه و رشد اقتصادی بریم. عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به نحوی بازارسازی برای فروش نفت ماست و باعث می شود به عنوان شریک تجاری برای کشور هدف مطرح شویم که این موضوع رشد اقتصادی و همچنین توسعه تجارت نفت خام را به همراه داشته است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر