Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد محسن بیگی در نشست شورای موسسان مدارس غیر دولتی استان کرمان گفت: از نظر آموزش و پرورش استان تفاوتی از لحاظ اثر گذاری بین مدارس غیر دولتی و دولتی وجود ندارد بلکه در سه سال اخیر حساسیت ویژه ای در زمینه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورش این مدارس در استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی در استان تاکید و تصریح کرد: مدارس غیر دولتی باید مهارت های زندگی و نحوه زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهند.

محسن بیگی به نقش موثر شورای موسسان به عنوان مشاور آموزش و پرورش در زمینه مدارس غیر دولتی اشاره و اظهار کرد: گزارش شورای موسسان در شورای معاونان آموزش و پرورش استان مورد توجه ویژه قرار می گیرد و موجب تشویق و توبیخ مدارس غیر دولتی در استان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس غیر دولتی ظرفیت ها ویژه ای دارند و باید این ظرفیت ها در راستای ارتقای بهره وری و کارآیی شناسایی شود.

محمد محسن بیگی بر اخذ بیمه مسئولیت در مدارس غیر دولتی و دولتی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می شود شورای موسسان مشاور حقوقی بگیرد تا آسیب های موجود در مدارس غیر دولتی شناسایی و از این آسیب ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: محل مدرسه و تعداد دانش آموزان آن دلیلی برموفقیت مدرسه نیست بلکه جلب اعتماد و حفظ اعتبار مدرسه با تعداد اندک دانش آموز نیز ممکن است.

محسن بیگی با تاکید بر اینکه باید در مدارس مسئولیت پذیری به دانش آموزان آموزش داده شود یادآورشد: عدم دوام بعضی از زندگی های امروزی نتیجه عدم مسوولیت پذیری است.

انتهای پیام/ح

مسئولیت پذیری به آموزش دانش آموزان اضافه شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند