Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر ستاد حقوق بشر ایران از اعمال تحریم ها به بهانه های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران هم انتقاد کرد و گفت: چرا فهرست هاي اینچنینی برای بزرگترین ناقضین حقوق بشر مثل عربستان، بحرین و ... كه بهترين روابط را با غرب دارند، وجود ندارد؟

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این دیدار درخصوص موضوعات و مسائل مهم حقوق بشری در عرصه بین المللي صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عقلانیت اسلامی است، دستاوردهای آن در حوزه های متنوع فناوری و علم را موجب برتری ایران در منطقه دانست و تأکید کرد اروپا باید جمهوری اسلامی را با توجه به اين تجربه و دستاوردهای موفق ببیند و نباید آن را با عینک و استانداردهای خود (غربی) ارزيابي کنند.

دکتر لاریجانی همچنین با انتقاد شدید از جنايات عربستان سعودی در موضوع یمن و سكوت كشورهاي غربي گفت: عربستان، هزاران زن و کودک بی گناه را در یمن به خاک و خون کشیده است، اما همچنان مورد حمایت کشورهای غربی و آمریکا قرار دارد! با توجه به اين سياست دوگانه است که وقتی غربی ها از حقوق بشر در ايران صحبت می‌کنند و از آن انتقاد می‌کنند، ما در اصل نیات آنها تردید داریم و آن را در چارچوب مجموعه ای از اقدامات سیاسی تحلیل میکنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین از اعمال تحریم ها به بهانه های حقوق بشری علیه برخی اشخاص در ایران هم انتقاد کرد و افزود: چرا فهرست هاي اینچنینی برای بزرگترین ناقضین حقوق بشر مثل عربستان، بحرین و ... كه بهترين روابط را با غرب دارند، وجود ندارد؟

وی در اين راستا افزود: وقتی میگوییم سیاست های حقوق بشری اتحادیه اروپا نامتوازن است، بر مبنای همین مستندات است.

دکتر لاریجانی در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در حوزه هاي حقوق زنان و آزادی بيان و دستاوردها در اين زمينه ها را به روشنی تبیین و تشریح کردند.

آقای یانوش لواندوفسکی، رئیس هیئت پارلمان اروپا هم در این جلسه گفت: اختلاف اندیشه و تفکر و وجود تفاوت نظرات در حوزه حقوق بشر یک امر طبیعی است. وی همچنین حمایت کامل خود از برجام را در خلال این جلسه مجددا اعلام و تاکید کرد.

در ادامه، یکی دیگر از اعضای هیئت اروپایی نيز درخصوص حقوق بشر و رعایت آن در اعضای اتحادیه صحبت کرد و گفت: ما بر روی مساله حقوق بشر در کشورهای عضو اتحادیه هم حساس هستیم و در همین راستا، علیه عربستان سعودی نيز به علت نقض حقوق بشر تاکنون ۴ قطعنامه در پارلمان اروپا صادر کرده ایم.

این جلسه ساعتی پیش به میزبانی ستاد حقوق بشر ایران خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند