Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی گفت: صادرات و واردات حتی یک گرم از کالای غیر استاندارد به زیان منافع ایران و افغانستان است.

به گزارش امتداد نیوز، محمد مهدی مروج الشریعه شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی مصمم به تحرک بخشی موثر برای اقتصاد مرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مرزهای ورودی خراسان جنوبی بیان کرد: امید است در آینده ای نزدیک شاهد بازگشایی رسمی سایر معابر نیز باشیم.

مروج الشریعه با اشاره به راهکارهای رشد توسعه و تجارت دو کشور ایران و افغانستان بیان کرد: تجارت یک سویه پایداری نخواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید برای برد برد دو طرف و تامین منافع ملی هر دو کشور در دو منطقه تلاش ویژه ای شود.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی بیان کرد: صادرات و واردات حتی یک گرم کالای غیراستاندارد به زیان منافع ایران و افغانستان است.

ضرورت توجه به کیفیت کالا در صادرات و واردات

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسئولان افغانستانی و ایرانی به خصوص در استان های خراسان جنوبی و فراه در پذیرش کالا به کیفیت آن نیز توجه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مرزهای خراسان جنوبی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی دارای ظرفیت عظیمی بوده که باید اطلاع رسانی شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در گردش کالا و رونق مرز نیز نقش بسزایی دارد، افزود: می توان دام را از افغاستان وارد این منطقه کرده و در آنجا نیز ذبح، بسته بندی و فرآوری انجام و برای کشورهای حاشیه خلیج فارس که علاقه‌مند به دام هستند، صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مرز ماهیرود خراسان جنوبی دارای ظرفیت های زیادی بوده که کمتر مورد توجه تجار افغانی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار چین با توانمندی غول آسایی در حرکت است، اظهار کرد: اگر ما سرعت به عمل به خرج ندهیم بازارها نیز از دست مان می رود.

عمران در مرزهای دو کشور رونق یابد

 مروج الشریعه با تاکید بر اینکه باید عمران در مرزهای دو کشور رونق یابد، افزود: هرچقد میزان عمران رونق بیشتری پیدا کند، رشد تجاری و اقتصادی بیشتری خواهیم داشت.

وی خواستار تعاملی دو سویه در ایران و افغانستان شد و اظهار کرد: باید نشست های مشترک بین استانداران خراسان جنوبی و فراه انجام شود.

استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: آمادگی داریم در شهرستان بیرجند میزبان برگزاری اجلاس‌های سالانه شرق کشور باشیم.

مروج الشریعه بیان کرد: همچنین خراسان‌جنوبی آمادگی خود را اعلام و جهت پاسخ به حق متقاضیان مرزنشین در دو سوی مرز، کار خود را آغاز کرده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: باید جهت تسهیل عوارضات مرزی و فناوری‌های روز بر پایه توجه به دانش های بنیان اقتصادی دو کشور به گونه‌ای حرکت کنیم که منافع دو کشور مد نظر قرار گیرد.

true برچسب ها : استانداری خراسان جنوبی صادرات و واردات محمد مهدی مروج الشریعه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تأثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه مقام معظم رهبری در سیاست‌گذاری‌های انجام شده، اقتصاد مردمی بوده است.

وی افزود: توجه به این موضوع که پایه و اساس اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و فناوری داخلی قرار بگیرد، همواره مورد توجه سیاست‌گذاران بوده است، شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند و مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این قانون برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و دانش فنی داخلی باشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باید در دستور کار خود قرار دهیم، در برنامه هفتم توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان شده است.

جوکار گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

وی بیان کرد: ایده‌های نخبگان را می‌توان تجاری‌سازی کرد و مشکلاتی که در بازه زمانی اخیر در حوزه فناوری در کشور داشته‌ایم را می‌توانیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش پایه حل کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رشد و توسعه، کار را باید به دست جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم تا کشور به سمت تولید پیش برود، ظرفیت‌های قانونی زیاد و تسهیلات تکلیفی بسیاری در قانون بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته و در قانون قید شده است که برای اعطای تسهیلات باید برای شرکت‌های دانش بنیان اولویت قائل شویم.

جوکار افزود: از سوی دیگر، از لحاظ ساختاری باید ساختاری را داشته باشیم که شرکت‌های دانش بنیان احساس اطمینان از آینده خود داشته باشند، در حال حاضر در پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علم و فناوری، نوآوری‌های بسیاری در حال وقوع است.

وی ادامه داد: باید ساختارهای مستقلی به این شهرک‌ها داده شود و با اعطای تسهیلات و حمایت‌های ویژه زمینه‌ای را برای آنها فراهم کنیم که با کمترین وابستگی شروع به کار و فعالیت کنند.

کد خبر 751672

دیگر خبرها

  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان