Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: قم از نظر وقف قرآنی ضعیف است که این موضوع جای تعجب است و باید با گسترش وقف قرآنی در ترویج قرآن کریم کوشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم شنبه شب در همایش وقف قرآنی به موضوع وقف و ترویج این امر مهم پرداخت و گفت: باید موقوفاتی در این عرصه گسترش یابد تا بتوانیم در عرصه مسائل قرآنی بیش از گذشته بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت: برای نخستین بار مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در استان قم افتتاح شد تا بتوانیم از این طریق در راستای توسعه فضای آموزشی قرآنی اهتمام ورزیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به موضوع حفظ قرآن کریم گفت: امسال حدود 7 هزار نفر زیر پوشش طرح حفظ قرآن این اداره کل قرار گرفته اند تا بتوانند در توسعه مباحث قرآنی کوشا باشند.

حسینی مقدم تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه مسائل قرآنی گام های خوبی برداشته است و باید بگوییم که این سازمان یکی از ارکان فعالیت‌های قرآنی در کشور است.

وی گفت: یکی از ظرفیت های ما بقاع متبرکه امامزادگان است که در این زمینه نیز باید پایگاه های حفظ قرآن در بقاع متبرکه ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: قم از نظر وقف قرآنی ضعیف است که این موضوع جای تعجب است و باید با گسترش وقف قرآنی در ترویج قرآن کریم کوشید.

وی تاکید کرد: به برکت موقوفات قرآنی می توان، نهضتی به منظور گسترش فضا و روح قرآنی در جامعه ایجاد کرد و در ترویج این امر مهم کوشید.

حسینی مقدم با بیان اینکه سنت حسنه وقف توسط پیامبر(ص) پایه گذاری شد گفت: پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) اموال خود را در مسیر نیازهای جامعه برداشته و همواره بر این امر مبادرت داشتند.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان