Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در آئین افتتاح مدارس خیری اظهار کرد: پنج مدرسه توسط یک خیر تهرانی در همایش خیران مدرسه ساز ویژه سواحل مکران شهریور سال گذشته در چابهار تعهد شد و هم اینک به همت این خیر به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راشکی  افزود: هر یک از این مدارس دارای افزون بر ۸۸ متر مربع فضای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این مدارس با ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.

وی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور ۵/۳۴ متر مربع و در سیستان و بلوچستان ۳/۱۱ متر مربع است، بیان کرد: برای رسیدن فضا‌های آموزشی استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس هستیم.

راشکی گفت: ۱۸ هزار و ۹۳۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶ هزار و ۱۸۱ مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و ۳۵۸ مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.

وی خاطرنشان کرد: با همت وتلاش این خیر ما شاهد افتتاح پنچ مدرسه در روستای مختلف منطقه دشتیاری بودیم، که از این تعداد مدارس، دو مدرسه دربخش دشتیاری در روستا‌های سیتل دلگان و شریش بازار؛ دو مدرسه در بخش مرکزی در روستا‌های ندکان و جنگی هان بازار و یک مدرسه دربخش پلان در روستای مرادبازار این شهرستان افتتاح شد و برای ٣٠٠ نفر دانش آموز فضای آموزشی جدید احداث شده است.

عبدالرزاق سردارزهی رئیس آموزش و پرورش منطقه دشتیاری درحاشیه مراسم افتتاحیه از اضافه شدن ١٢ کلاس درس ابراز خرسندی کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش منطقه دشتیاری با تمام توان در خدمت خیران است و با تلاش و همت خیران مدارسی که شایسته این مردم و دانش آموزان است بسازیم.

عبدالعزیز رامش مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان چابهار نیز با بیان اینکه در حوزه شهرستان چابهار در سال‌های اخیر به همت خیران در بحث فضا‌های آموزشی کار‌های قابل توجه‌ای انجام شده، اما وسعت و محرومیت منطقه دشتیاری نیازمند ایجاد فضا‌های بیشتری را می‌طلبد و مجمع خیرین شهرستان چابهار بیشترین جذب خیران بوده است.

امیربخش بلوچ دهیار روستای مرادبازار در آئین افتتاحیه مدرسه سه کلاسه گفت: تعداد زیادی از دانش آموزان در فضای باز و در زیر سایه درختان در گرما و سرما درس میخواندند و امروز بسیار خوشحالیم که فرزندانمان با همت خیران صاحب فضای آموزشی شدند.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از  ۱۲ کلاس درس در چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان