Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان با اشاره به برگزاری دومین دور از گــفــت‌وگوی ســـطــــح بــالای ایـــران و اتحادیه اروپا در اصفهان گفت:برگزاری چنین نشست هایی نه تنها به اصفهان اعتبار بین المللی می دهد؛ بلکه در قالب  دیپلماسی توسعه، باعث افزایش قدرت چانه زنی و سرمایه پذیری نصف جهان می شود.

خبرگزاری ایمنا-گروه سیاسی- ریحانه شهبازی: واپسین روزهای هفته گذشته، اصفهان میزبان نشست بین المللی ایران و اتحادیه اروپا بود و برگزاری خوب و با وجاهت این نشست نشان داد اصفهان با برخورداری از پیشینه تاریخی غنی و شناسنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پربار خود می تواند میزبان شایسته ای برای  نشستهای مهم بین المللی از این دست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصفهان که زمانی پایتخت با شکوه دولت صفوی بوده و به حق عنوان «نقش جهان» را به خود اختصاص داده است، این بار شاهد برگزاری دومین دورگفت وگوهای ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاری های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها» بود که نه تنها قابلیتهای راهبردی اصفهان در ورود به تعاملات جهانی را به نمایش گذاشت ؛ بلکه ادامه این روند می تواند پیوندی نا گسستنی نیز بین دیپلماسی هسته ای با صلح، گفت و گو، گردشگری و توسعه نیز برقرار کند.

نشستهای بین المللی گردشگری رویدادی را تقویت می کند

در همین رابطه، ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایمنا گفت: مهمترین نیاز اصفهان در حال حاضر فعال شدن «دیپلماسی توسعه» است و برگزاری چنین نشست هایی نه تنها ابتدا به ساکن به اصفهان اعتبار می دهد؛ بلکه در قالب  دیپلماسی توسعه  نیز سطح چانه زنی اصفهان را ارتقا می دهد، ضمن آنکه اصفهان برای توسعه باید سرمایه پذیر شود و این چنین نشست هایی با اعتباری که به ارمغان می آورد،  به سرمایه پذیری اصفهان نیز کمک می کند.  علاوه بر این یکی از مهمترین نوع گردشگری ها، «گردشگری رویدادی» یا رویداد محور است که برگزاری چنین نشست ها و رویدادهایی در اصفهان به تقویت گردشگری رویدادی در این شهر کمک می کند و به دنبال آن باعث توسعه اصفهان خواهد شد .

وی ادامه داد:  این نشست در واقع  دومــیــن دور از گــفــت‌وگوی ســـطــــح بــالای ایـــران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاری های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها» بود که در سطح بالایی هم برگزار شد و اصفهان  میزبان خوبی برای آن بود و ارزیابی من از این نشست بنا به اخباری که دارم مثبت است، اصفهان از دیرباز شهر تساهل و تسامح  بوده و در این شهر شاهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف بوده ایم ، این شهر به نوعی خاستگاه تاریخی مذاکره و مفاهمه بوده و مذاکرات  امروز در این شهر از قضا پشتوانه تاریخی دارد .

نماینده اصفهان با اشاره به اینکه این نشست ها به تدریج باعث تمرکز زدایی از پایتخت در برگزاری چنین رویدادهایی خواهد شد، گفت: برگزاری این نشست در اصفهان نشان خواهد داد توسعه در ایران متوازن است و در تهران خلاصه  نشده ، از سوی دیگر هویت ملی ایرانی را به طرف های مذاکره پررنگ تر نشان می دهد و این امر حتی دست مذاکره کنندگان را برای مذاکره بازتر و همچنین روح حاکم بر فضای مذاکره را تلطیف می کند .

زیر ساختهای اصفهان باید تقویت شود

وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم گردشگری رویدادی یا گردشگری رویداد محور را در اصفهان تقویت کنیم باید به تقویت زیر ساخت های برگزاری رویداد بین المللی بپردازیم که خوشبختانه طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان که از یکسال پیش مصرانه پیگیری شده و شاهد توافق چند جانبه ای برای آزادسازی اراضی اطراف فرودگاه و بازدید شرکت فرانسوی وینسی برای سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری درطرح توسعه  فرودگاه بوده ایم. این امر و همچنین افتتاح هر چه سریع «سالن اجلاس سران» در اصفهان از طرحهای زیرساختی کمک کننده به گردشگری رویداد محور هستند.

 از سوی دیگر در سال 1392، حدود 12 هزار و 500 تخت در هتل های اصفهان وجود داشته که این آمار در سال جاری به 20 هزار تخت رسیده  و برابر گزارش مسئولان  هم اکنون 39 هتل دیگر هم در استان در حال ساخت است که همه این فعالیت ها به تقویت زیرساخت های گردشگری رویداد محور کمک می کند، اما من فکر می کنم برای تقویت گردشگری رویداد محور نیاز به تقویت زیرساخت های اجتماعی اصفهان نیز داریم.

فرهنگ اصفهانی نباید مغفول بماند

تاج الدین در توضیح تقویت زیرساخت های اجتماعی اصفهان گفت: زیر ساختهای اجتماعی برای گردشگری رویداد محور همان «آمادگی اجتماعی» است که شهر باید برای رویدادهای بین المللی داشته باشد و به نوعی کل شهر در این  رویدادها درگیر شود؛  چون من فکر می کنم اصفهان علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی، جاذبه های انسانی و مردم شناسی فراوانی برای گردشگری های رویداد محور دارد. این در حالی است که زیرساخت های اجتماعی ما در این مورد  دچار ضعف های زیادی است. اگر ما از اصفهان بعنوان میزبان رویدادها استفاده می کنیم نباید فرهنگ اصفهانی مغفول بماند ، فرهنگی که خود برای گردشگری جاذب است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در فری‌استایل

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری‌استایل در شرایطی به میزبانی شهر نجف آباد اصفهان و در شاخه‌های بتل و اسپیداسلالوم آغاز شد که ترانه احمدی موفق شد با زمان ۴.۲۱۷ رکورد این ماده که در اختیارش بود را ارتقا بخشد.

پس از برگزاری دوئل نفس‌گیر بین ورزشکاران، در رده سنی بالای ۱۹ سال و شاخه اسپید اسلالوم، ترانه احمدی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو، توانست در رقابتی جذاب و دیدنی در فینال، همراه با رکوردشکنی بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها تکیه بزند.

پس از او، رومینا سالک و مژده شعبانی به عنوان دوم و سومی بسنده کردند. رکورد پیشین این ماده با زمان ۴.۲۸۰ ثانیه در دست خود این اسکیت باز بود و توانست در اصفهان آن را دوباره ارتقا دهد.

همچنین در رده سنی زیر ۱۹ سال، پریناز زکریا، ریحانه مصطفایی و زهرا صادقیان سه نفر برتر این رویداد را تشکیل دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در فری‌استایل
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان