Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به قرارداد فروش گاز به ثمن بخس به شرکت نروژی - ایرانی گفت: اینجانب در همین راستا از بیژن زنگنه وزیر نفت سوالی مطرح کردم که وی باید در روزهای آینده با حضور در کمیسیون انرژی مجلس به این سوال پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزیر نفت باید پاسخ دهد که چرا قرارداد فروش گاز طبیعی کشور را به ثمن بخس و بر خلاف منافع ملی با این شرکت منعقد کرد، افزود: در خصوص قرارداد فروش گاز با شرکت مذکور ابهامات و سوالات زیادی مطرح است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وزیر باید در خصوص مبنای قاتونی نرخ فروش گاز به واحدهای تولید «ال ان جی» به منظور صادرات پاسخگو باشد، تصریح کرد: همچنین آقای زنگنه باید علت تعیین قیمت این قرارداد به قیمت بسیار ارزانتر از فروش گاز به ترکیه را روشن سازد.

حاجی دلیگانی دلیل تخفیف هزینه حمل و نقل گاز نسبت به سال قبل را یکی دیگر از سوالات از این وزیر ذکر کرد و گفت: همچنین این وزیر باید توضیح دهد که هم عرض قرار دادن شرکت های صادرکننده گاز با واحدهای پتروشیمی داخلی که حداقل واحدهای تولیدی و اشتغالزا برای کشور هستند چه توجیهی دارد.

وی با بیان اینکه سوال دیگر این است که آیا به تبعات قیمت پایین فروش گاز در این قرارداد بر کاهش قیمت دیگر فراورده های صادرتی فکر شده است؟، افزود: اگر رویکرد وزارت نفت حضور در بازار «ال ان جی» است چرا شرکت نفت ایران راسا وارد نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: وزیر نفت باید پاسخ دهد که استفاده از «اف ال ان جی» برای گاز شیرین خروجی پالایشگاهها با توجه به تحریم پذیر بودن آن و خام فروشی گاز و عدم استفاده از گاز برای مصارف با ارزش افزوده بیشتر از ...ترزیق به میادین نفتی چیست؟.
کرد وزارت نفت حضور در بازار «ال ان جی» است چرا شرکت نفت ایران راسا وارد نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: وزیر نفت باید پاسخ دهد که استفاده از «اف ال ان جی» برای گاز شیرین خروجی پالایشگاهها با توجه به تحریم پذیر بودن آن و خام فروشی گاز و عدم استفاده از گاز برای مصارف با ارزش افزوده بیشتر از جمله تزریق به میادین نفتی چیست؟.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین زنگنه باید در خصوص عدم پیشبرد و پیگیری ضعیف طرحهای اولویت دار برای صادرات گاز کشور از جمله صادرات با خط لوله به پاکستان، عمان عراق به مجلس پاسخگو باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور