Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مشاور سیاسی رسانه ای بشار اسد در نشست با معاون وزیر امور خارجه چین ، بحث مفصلی در خصوص اوضاع و تحولات جاری در سوریه و منطقه و جنبه های روابط مشترک سوریه وچین داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازسانا؛ بثینه شعبان مشاور سیاسی رسانه ای بشار اسد در نشست با معاون وزیر امور خارجه چین، تحولات میدانی و سیاسی جاری در سوریه و حرکت در مسیر سیاسی و نقش گفتگوهای ژنو و آستانه و سوچی را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد که گروه موسوم به “ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم” هدفش مبارزه با تروریسم در سوریه نبوده بلکه حمایت از گروه های تروریستی بود و به منظور تحقق هدف واقعی اش که تقسیم سوریه است، پرداخته.


شعبان به ضرورت تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و با معاون وزیر خارجه چین درمورد پیوستن چین به روند بازسازی سوریه و نقش حیاتی که می تواند در سوریه در ضمن طرح یک کمربند و یک راه و بینش رئیس جمهوری چین ایفا کند تبادل نظر کرد.

معاون وزیر خارجه چین موفقیت های سوریه در مبارزه با تروریسم را تبریک گفت و اشاره کرد که چین اوضاع سوریه مورد توجه خود قرار می دهد و از تحولات جدید که به نفع ملت سوریه رقم می خورد ابراز رضایت کرد. وی افزود که چین می بیند که اوضاع رو به کاهش تشدید درگیرها وافزایش روند راه حل سیاسی است.


شیو دونگ به کمک های بشردوستانه اهدایی چین به ملت سوریه طی سال گذشته و تداوم این روند در آینده اتی به علاوه بر ارائه کمک های سیاسی و فرهنگی در تمام حوزه ها اشاره کرد.


شیو به همکاری سوری چینی در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره نمود و تقدیر و تجلیل کشورش از سوریه به خاطر حمایتش از منافع راهبردی چین ابراز و به تداوم همکاری بین سوریه و چین در زمینه مقابله با جبهه تروریستی آزادسازی ترکستان شرقی ابراز امیدواری کرد.

 

 

 

 


 

پایان پیام/467

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم