Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: سپاه پاسداران تا آخرین خانواده روستایی زلزله زده که نیاز به کانکس داشته باشد در زمان کوتاهی اسکان موقت خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل مرصاد، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه صبح امروز در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به روستاهای زلزله زده کرمانشاه اظهارداشت: سپاه پاسداران به همه خانواده های روستایی که در این زلزله خانه خود را از دست داده اند اسکان موقت خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار بهمن ریحانی گفت: پیشبینی اولیه ما نیاز به ۱۰ هزار کانکس اقامتی و بهداشتی برای مناطق زلزله زده روستایی است که روند نصب و تحویل آن به مردم به سرعت در حال انجام است. گرچه برای نیاز بیش از این نیز آمادگی وجود دارد.

وی افزود: نیروهای فنی برای سرعت انتقال کانکس ها به منطقه این محموله ها را به صورت قطعات بسته بندی شده به محلهای مورد نظر گسیل می دهند و در محل کار نصب و ساخت نهایی کانکس ها با سرعت قابل توجهی انجام خواهد شد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: کار اسکان اضطراری و تامین سوخت و لوازم گرمایشی زلزله زدگان و همچنین کمکهای درمانی و امدادی و دارویی در مناطق روستایی در همان روزهای اول به پایان رسیده و ظرف مدت کوتاهی کار اسکان موقت نیز انجام خواهد شد.

ریحانی گفت: بجز سپاه استان کرمانشاه ۳۱ سپاه استانی دیگر به کمک بسیج های سازندگی استانها و همچنین اقشار تخصصی بسیج از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج صنعت، بسیج مهندسین و... بعد از اسکان اضطراری کار ساخت خانه های تخریب شده را پیش خواهند برد.

وی همچنین اظهار داشت: بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تفاهم نامه هایی جداگانه بسیاری از تعهدات سایر نهادها برای بازسازی منازل زلزله زدگان را به سر انجام خواهند رساند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت