Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: برای تخریب و بازسازی مدارس زلزله زده در کرمانشاه به بودجه ای بین110 تا 120 میلیارد تومان نیازمندیم تا بتوانیم 415 کلاس را بازسازی کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از وزارت آموزش و پرورش ، محمد تقی نظر پور روز شنبه در خصوص اقدامات آموزش و پرورش درحادثه زلزله کرمانشاه از 2 بار حضورش درمناطق زلزله زده به منظور بررسی وضعیت فضاهای آموزشی خبرداد و اظهارکرد: بعد از زلزله 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 ریشتری کرمانشاه 12 گروه فنی مهندسی به 5 شهر ثلاث باباجانی، قصر شیرین، گیلانغرب، دالاهو، سرپل ذهاب اعزام شدند و پس از بررسی از تخریب 78 مدرسه با 415 کلاس درس خبردادند.
وی افزود: همه مدارس تخریب شده در حادثه زلزله جز مدارسی بودند که در نوبت تخریب و بازسازی قرار داشتند و منتظر تخصیص اعتبار بودیم بنابراین هیچ مدرسه نوسازی که زیر 25 سال گذشته احداث شده باشد دچار خسارت نشده است.
نظر پور خاطرنشان کرد: روستاهایی داریم که صد درصد تخریب شده اند اما مدرسه تنها ساختمانی است که پابر جا مانده، و کاملا قابل استفاده است به طوری که گروه های امداد و نجات در این مدارس اسکان یافته اند و فضای مدرسه نیز به واسطه وجود امکانات از جمله هموار بودن و سرویس بهداشتی مورد استفاده زلزله زدگان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: از مجموعه 757 مدرسه با 1803 کلاس درس مناطق زلزله زده تنها 11 درصد تخریب شده اند که آنهم در لیست تخریب و بازسازی قرار داشته اند اما کمبود اعتبار باعث تاخیر در تخریب و بازسازی آنها شده بود .
رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: برای تخریب و بازسازی مدارس مذکور در کرمانشاه به بودجه ای بین110 تا 120 میلیارد تومان نیازمندیم تا بتوانیم 415 کلاس درس را بازسازی کنیم بنابراین 75 میلیارد تومان اعتبار برای تخریب و بازسازی و برای تجهیزات، سرویس های بهداشتی، دیوارهای معیوب حدود 40 میلیارد تومان بودجه نیاز است که مجموعا 115 میلیارد تومان باید هزینه شود .
وی ادامه داد: تعدادی مدرسه داریم که خسارت آنچنانی ندیده اند و با تعمیرات جزئی قابل استفاده خواهند بود مجموع آنها 16واحد است، 4 مدرسه در شهرستان ثلاث، 6 مدرسه در سرپل ذهاب، 3 مدرسه قصرشیرین و 3 مدرسه در کلات است .
نظرپور اظهارکرد: در مناطق زلزله زده 5 مدرسه با 60 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و به طور کلی می توان گفت: در مجموع 78 مدرسه با 415 کلاس درس کاملا تخریب شده، 16 مدرسه با 200 کلاس درس نیاز به تعمیرات جزئی، 5 مدرسه با 60 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است و به طورکلی برای بازسازی و تعمیرات مدارس آسیب دیده به 120.7 میلیارد تومان بودجه نیاز است .
وی افزود: تاکنون 2 مدرسه در سرپل ذهاب تعمیراتش پایان یافته و تا پایان هفته آینده 200 کلاس درس تعمیر و آماده استفاده دانش آموزان می شود .
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور تصریح کرد: با تزریق 1 میلیارد تومان از اعتبارات ملی، 2 باب مدرسه با 42 کلاس درس تا 45 روز آینده و یک باب مدرسه 9 کلاسه در قصر شیرین تا 2 هفته دیگر آماده بهره بردای می شود .
نظر پور با اشاره به130 کانکس به مناطق زلزله گفت: از مجموعه 415 کلاس تخریب شده، 130 کلاس که اغلب در روستاهاست با استقرار کانکس راه اندازی می شود و 130 کلاس درس نیز توسط خیرین مدرسه ساز تعمیر شده است تا باسازی شود بنابراین 155 کلاس از مجموعه 415 کلاس تخریب شده نیاز به اعتبار جهت احداث مجدد دارد.
در حادثه زلزله 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه 444 نفر از هموطنان کشته و افزون بر 11 هزار نفر مصدوم شدند.
فراهنگ 1417 ** 1823 دریافت کننده: سیدمهدی حسینی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: هم‌اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد ۲ مدرسه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر شده و در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا/ اعلام سن ثبت‌نام
  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • فیلم رقص و‌ شادمانی معلم در کلاس در روز معلم
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)