Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@15:45:33 GMT

تخلف نانوایی ها صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۱۵۹۲

تخلف نانوایی ها صحت دارد؟

پول‌نیوز -طی روزهای گذشته شاهد اخباری درباره تغییر قیمت نان بودیم و قیمت‌ها در برخی نانوایی‌ها تغییر کرد که نهایتا اعلام شد باید نرخ‌ها به حالت قبل برگردد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود. اما نکته قابل توجه این است که تکلیف مبالغی که در روزهای گذشته تحت عنوان افزایش قیمت نان از مردم گرفته شده، چه می‌شود؟

در روزهای گذشته ستاد تنظیم بازار بر اساس مصوبه‌ای اعلام کرد که از اول آذرماه قیمت انواع نان بدون تغییر قیمت آرد و همچنین با ثبات وزن چانه ۱۵ درصد افزایش می‌یابد؛ اما درباره چگونگی اجرای این مصوبه و جزئیات دقیق آن تا مدتی توضیحات دقیقی ارائه نشده و حتی از سوی رئیس اتاق اصناف این موضوع به روز شنبه یعنی چهارم آذرماه موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته در همان زمان بر اساس تاکیدهای ستاد تنظیم بازار، اتاق اصناف که در شهر تهران متولی قیمت‌گذاری نان محسوب می‌شود، روی سایت خود مصوبه‌ای را قرار داد و این گونه اعلام کرد که از روز اول آذرماه قیمت انواع نان دستخوش افزایش ۱۵ درصدی خواهد شد.

حتی در پیگیری‌های ایسنا و اعلام این که اکنون برخی نانوایی‌ها تخلف کرده و نان را با افزایش حتی بیش از ۱۵ درصدی به دست مشتریان می‌رسانند، نکته‌ای اعلام نشد و پس از آن در رسانه‌ها این گونه مطرح شد که افزایش قیمت نان در شهر تهران تا روز شنبه چهار آذرماه به تعویق افتاده تا در این مدت مصوبه اتاق اصناف درباره قیمت انواع نان‌ها به نانوایی‌ها برسد.

البته در روزهای گذشته و از روز چهارشنبه اغلب نانوایی‌ها در مناطق مختلف تهران بر اساس قیمت‌های جدید نان فروختند و حتی گاه پا را از این قیمت‌ها فراتر گذاشتند.

در نهایت هنوز ساعاتی از روز شنبه نگذشته بود که از سوی مسئولان اتاق اصناف اعلام شد بنا به اعلام رییس‌ جمهوری قرار شده که افزایش قیمت نان تا تشکیل جلسه ستاد آرد و نان به تعویق بیفتد.

البته درباره زمان برگزاری این جلسه هنوز توضیحی ارائه و تاریخی اعلام نشده است؛ اما علی فاضلی - رییس اتاق اصناف - در گفت‌وگو با ایسنا تعیین قیمت نان را به جلسه‌ هفته آینده موکول کرد.

حال سوال است که در شهری مانند تهران با جمعیت بالای خود اگر هر قرص نان حتی ۵۰ تومان هم گران‌تر فروخته شده باشد در نهایت مبلغ قابل توجهی از جیب مردم رفته است. البته در این باره مسئول نظارت بر بازرسی اتاق اصناف تاکید کرده که از روز چهارشنبه به بعد هیچ یک از مردم انتقادی نسبت به گران‌فروشی نان مطرح نکرده‌اند.

حسین درودیان به خبرنگاران گفت:‌ البته نانوایی‌های آزادپز از ابتدا هم نرخ نداشتند اما نانوایی‌های دولتی از روز شنبه مجاز به افزایش قیمت بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد مردم هزینه‌هایی فراتر از رقم‌های اعلام شده را پرداخت کرده‌اند پس تکلیف این پول‌ها چه می‌شود؟ گفت: اگر در این مدت فردی تماس می‌گرفت و گزارشی مبنی بر گرانفروشی نان به ما اعلام می‌کرد، ما مسئله را پیگیری می‌کردیم. ضمن اینکه ۱۲۴ نیز بحث‌هایی که از سوی مردم مطرح می‌شود را به ما ارجاع می‌دهد و اعلام می‌کند.

مسئول نظارت بر بازرسی اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که آیا اتاق اصناف موظف نیست در مقطعی که قیمت نان دارای اما و اگر بسیار است بر چگونگی فعالیت نانوایی‌ها نظارت جدی‌تری داشته باشد؟ گفت: بازرسان در روزهای گذشته نیز مشغول بوده‌اند اما باید توجه داشت که بازرسان اتاق اصناف مسئول رسیدگی به بخش‌های مختلف هستند و در این روزها علاوه بر بحث نان موضوع مرغ، میوه، پوشاک و تمامی اقلام مصرفی دیگر نیز در دستور کار بوده است.

درودیان در پایان اظهار کرد: البته همکاران ما در این مدت مشغول بازرسی بوده‌اند و ممکن است در این بازرسی‌ها در حوزه نانوایی هم به تخلفاتی برخورد کرده باشند اما هنوز این گزارش‌ها به دست ما نرسیده و معمولا برای دریافت آنها ۴۸ ساعت زمان لازم است، چراکه واحدهای بازرسی ما به شش واحد تقسیم می‌شوند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد