Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالغ بر ۱۵ روز است که فرماندار سابق شهرضا، به عنوان مدیرکل امور روستایی استانداری انتخاب شده و در این میان صحبت های زیادی پیرامون فرماندار جدید مطرح شده است؛ اما آنچه مهم است توانمندی های فردی است که این منصب را برعهده می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرمان دباغ در شهرضا نیوز نوشت: شهرستان شهرضا به عنوان بزرگ ترین شهرستان جنوب استان اصفهان، از گذشته تاکنون دارای اهمیت زیادی بوده است و همین اهمیت موجب شده است که یکی از مهم ترین پایگاه های مردمی در استان به شمار برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان از گذشته یک شهرستان صنعتی محسوب شده و وجود شهرک های صنعتی متعدد و به ویژه شهرک بزرگ رازی به عنوان دومین شهرک صنعتی بزرگ ایران آن را به عنوان مهد صنعت استان قرار داده است که تصویب یک منطقه ویژه اقتصادی در ابتدای دهه 90 نیز گواه بر این مدعا است.
شهرضا از طرفی به دلیل وجود دانشگاه های آزاد، پیام نور، دولتی و فنی و حرفه ای در طول ایام روز جمعیت بالایی را در خود پذیرایی می کند که موقعیت آن را در سطح استان ویژه کرده است.
قرارگیری در محل تلاقی پنج استان کشور و فعالیت های گروه های سیاسیی متعدد در سطح شهرستان و سطح بالای تاثیرگذاری شهرستان بر جامعه سیاسی استان نیز از دیگر نکات مهم در ارتباط با شهرستان است.

شهرضا به واسطه این پویایی سیاسی، به عنوان دومین شهر سیاسی استان شناخته شده که البته در کنار این پویایی، لزوم میریت صحیح و منطقی فضای سیاسی نیز در این زمینه با اهمیت است تا تعاملات احزاب به تقابل تبدیل نشود.
به دلیل این سطح از اهمیت شهرستان، همواره مدیران ادارات شهرستان بهه عنوان یکی از مهم ترین گزینه ها برای تصدی کرسی های مدیریت استانی محسوب شده و بسیاری از اشخاصی که امروز در جایگاه های مدیریتی استان و کشور قرار دارند، یا اهل شهرستان شهرضا بوده و یا مدیریت خود را از این نقطه از کشور آغاز کرده و این مدیریت بر شهرستان شهرضا نقطه پرشی برای آن ها بوده است.
پیش از این در سال 92 و پس از آن که سیدرضا عقدایی، فرماندار اسبق شهرضا به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار مشخص شد، محسن گلابی، معاون وقت فرمانداری نجف آباد، در حکمی از سوی رسول زرگرپور به عنوان فرماندار شهرضا منصوب شد.
با روی کار آمدن دولت دوازدهم، حرف و حدیث ها در مورد تغییر استانداران نیز بالا رفت و با وجود اینکه استانداران حاضر انتخاب شده همین وزیر فعلی کشور و دولت روحانی بودند، اما از همان ابتدا تغییراتی در برخی از استان ها ایجاد شد.
استان اصفهان نیز از جمله استان هایی بود که صحبت های زیادی درمورد تغییر استاندار آن شنیده می شد و برخی گروه های تندرو سیاسی سعی در فشار برای انتخاب برخی افراد رادیکالی در این منصب داشتند، اما در نهایت وزیر کشور محسن مهرعلیزاده را به عنوان استاندار جدید انتخاب کرد.
انتخاب استاندار جدید موجب شد که شایعات در مورد تغییر فرماندار شهرضا قوت بگیرد و در نهایت محسن گلابی در 14 آبان ماه در حکمی از سوی استاندار جدید به عنوان مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری اصفهان انتخاب شد.
اکنون بالغ بر 15 روز است که از انتخاب فرماندار شهرضا به عنوان مدیر کل امور روستایی استان می گذرد و در این مدت شهرضا توسط سرپرست فرمانداری مدیریت می شود.
صرف نظر از این که تداوم این عدم حضور فرماندار در شهرستان چه تاثیری بر فضای شهرستان و پیشبرد اهداف پیش رو در میان مدت و بلند مدت می گذارد، توجه به برخی نکات در انتخاب فرماندار شهرضا حائز اهمیت است.
اگرچه آمار بیکاری شهرستان شهرضا با درصدهای متفاوتی توسط مسئولان بیان می شود، اما آخرین آماری که توسط تمام مسئولان به صورت واحد بیان شده و مدیران شهری در آن اتفاق نظر دارند، 14 درصد است که دو درصد بیش تر از آمار استانی و چهار درصد بیش تر از آمار کشور است و این درحالی است که صنایع عظیمی در شمال شهرستان در حال فعالیت هستند و رفع مشکلات این صنایع برای افزایش بهره وری و نیز آماده سازی قشر جوان و جویای کار برای جذب در این صنایع بر عهده مدیریت شهرستان در درجه اول است.
از طرفی یکی از دغدغه های مردم شهرستان در سال های گذشته که حتیی در صحبت های نماینده مردم شهرضا در بین مردم شهرضا در مسجد اصحاب کسا در ابتدای هفته جاری مطرح شد، بحث فرمانداری ویژه شدن شهرستان است.
صحبت ها پیرامون فرمانداری ویژه شدن شهرستان، از اواخر دهه 80 مطرح شد و نخبگان شهرستان، راه برون رفت شهرضا از مشکلات حاضر را تبدیل شدن به فرمانداری ویژه مطرح می کردند و هم اکنون نیز به عنوان یک دغدغه در سطح مسئولان رده بالای شهرستان مطرح شده است و فرماندار جدید باید بتواند زمان گذار از دوره فرمانداری به فرمانداری ویژه شدن شهرستان را تسهیل کند تا هرچه زودتر این خواسته قدیمی و مهم مردم شهرستان محقق شود.
پیگیری مشکل آب آشامیدنی شهرستان یکی دیگر از وظایفی است فرماندار جدید باید با جدیت آن را دنبال کند؛ کیفیت آب شهرستان در حال حاضر مورد اعتراض بسیاری از مردم شهرضا واقع شده است و این مرکز جمعیتی 200 هزار نفری در تابستان امسال به سختی آب شرب خود را تامین کرد و ادامه روند خشکسالی به تبیر بلند مدت در زمینه آب شرب مردم شهر اهمیت دوچندان داده است که پیگیری جایگزینی منابع آبی جدید برای شهرضا باید از هم اکنون توسط فرماندار انتصابی جدید پیگیری شود.
این گزارش ادامه دارد…

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

فرماندار سردشت گفت: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده، درصدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام گرفته و تنش آبی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، باباخان اسکندری در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت طی سال‌جاری اظهار کرد: این شهرستان ۸۵۶ شهید را تقدیم نظام مقدس ایران اسلامی کرده و سردشت اولین شهر شیمیایی جهان و همیشه در معرض توپ و تانک و در معرض خطر دشمن بوده است، بنابراین انتظار ما از مسئولین آن است که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

وی با اشاره به سفر مقام عالی استان به شهرستان و در راستای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از ۷۵ مصوبه تصویب شده برای شهرستان ۶۵ مصوبه محقق شده و به اتمام رسیده‌اند که توانسته تغییرات مثبتی را در راستای معیشت مردم به وجود بیاورد.

فرماندار سردشت در راستای اقدامات مثبت و قابل توجه دولت سیزدهم در جهت افزایش رفاه و آسایش مردم گفت: در سال گذشته ۹۷ پروژه را با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان تعریف کرده و تا به امروز تقریباً ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده و با همت و درایت مدیران، پروژه‌ها به پیمانکاران واگذار و اقدامات را شروع خواهند کرد.

اسکندری ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در جهت رفاه و آسایش مردم به رسمی شدن مرز کیله می‌توان اشاره کرد که این مرز یک ظرفیت بالقوه و بزرگ را در جهت رونق تجارت در منطقه ایجاد و اشتغال‌زایی را برای عموم مردم به وجود آورده است.

وی به بحث آب‌رسانی به روستاها پرداخت و تصریح کرد: ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند و برابر قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده در صدد هستیم آب رسانی به روستاهای مذکور انجام بگیرد و تنش آبی به اتمام برسد.

اسکندری همچنین در ادامه به پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای منطقه آلان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع هم برگ زرینی از افتخارات دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی به مردم ایران عزیز است.

فرماندار سردشت در خاتمه به بحث جهاد تبیین پرداخت و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و مهمترین اصل جهاد تبیین برنامه‌ریزی کردن برای این مهم است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، پس باید بیان حقیقت و روشنگری با برنامه‌ریزی باشد، زیرا جهاد تبیین برای دشمنان ما خطرآفرین است چون توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

کد خبر 747936

دیگر خبرها

  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز