Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تفکر جهادی بیشترین بهره‌وری با کمترین هزینه است، گفت: این تفکر می‌تواند جامعه را به سمت ایفای نقش صحیح رهنمون سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار صبح یکشنبه خود با مربیان و کارشناسان قرآنی استان سمنان در شاهرود به مناسبت هفته بسیج، درباره کارکردهای تفکر بسیجی در جامعه اسلامی، بیان کرد: یکی از کارکردهای بسیج این است که تفکر کار جهادی بر مجموعه‌ای حاکم شود که بیشترین قناعت و بالاترین بهره‌وری را داشته باشند که این امر همواره در زمره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ویژگی کار بسیجی این است که با کمترین هزینه و انتظار باید بیشترین بهره‌وری را از کارهای فرهنگی و اجتماعی داشت، گفت: کار جهادی به همتی مضاعف دیگر ویژگی تفکر بسیج است که این امر در بین بسیج روحانیان، مداحان، مساجد و سایر مجموعه‌های تبلیغات اسلامی استان سمنان خوشبختانه به چشم می‌خورد.

کار قرآنی بهترین رسالت‌ها است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یک مسئول که در دستگاه حکومتی خدمت می‌کند، رسالتی جز خدمت‌رسانی به مردم و رضای آن‌ها ندارد، در زمانی که حکومت ارباب‌رعیتی در کشور وجود داشت اربابان و سرمایه‌داران و مسئولان بودند اما در نگاه اسلامی و در منظور آن، این مقوله برعکس تعریف‌شده یعنی کسی که حاکم است رعیت محسوب شده و کسی که خدمت باید به آن ارائه شود ارباب قلمداد می‌شود، مثل فردی که کارگر است و تنها اجیر هستند و برای مدت‌زمان مسئولیتش، باید کار را به بهترین نحو انجام دهند و پس از بازنشستگی رسالت را به دیگری انتقال دهد.

شکری در دیگر بخش سخنان خود، بابیان اینکه اگر کاری برای اشاعه قرآن صورت گیرد، بهترین کارها است، تأکید کرد: اجر کار قرآنی وقتی با تفکر بسیجی همراه می‌شود بهترین نتیجه‌ها را برای جامعه اسلامی دارد.

وی بابیان اینکه مربیان قرآنی و مروجان فرهنگ اهل‌بیت(ع)، سبب الاسباب اشاعه کارهای قرآنی در جامعه هستند، تأکید کرد: این امر دارای اجری بزرگ است اما مربیان قرآنی باید در نظر داشته باشند که می‌بایست کارشان را که همان آموزش قرآن است، به‌خوبی انجام دهند تا توشه‌ای برای آخرت باشد، از بزرگان دینی مانند علامه طباطبایی و مجلسی (ره) نقل است که می‌فرمودند، در آن دنیا نوشته‌ها و تولیدات فکری به کار نمی‌آیند و تنها توشه راه در آخرت، تعلیم قرآن، اشک برای امام حسین(ع)، کار برای اهل‌بیت(ع) و ... است.

ضرورت توجه مربیان قرآنی آموزش و تولید محتوا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه اگر مربیان قرآنی و مروجان کلام وحی در جامعه تلاشی مضاعف و بسیجی وار داشته باشند، تأثیرگذاری‌شان در جامعه بیشتر می‌شود، گفت: وجود تفکر بسیجی در بین مربیان قرآنی بسیار اهمیت دارد.

شکری در دیگر بخش سخنان خود، ضمن اشاره به راه‌های ارتقای آموزش‌های قرآنی، بیان کرد: یکی از راه‌های ارتقای آموزش‌های قرآنی این است که نمایندگان دارالقرآن الکریم از زیرمجموعه‌های تبلیغات اسلامی، نواقص در طریق بیان مفاهیم و یا تولید محتوای موردنیاز در مقوله آموزش را بیان کنند تا این ارگان بتواند با تمهیداتی در حوزه اتحادیه مؤسسات قرآنی و یا دارالقرآن نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود لذا نباید بگذاریم اشکالات در حوزه تعلیم قرآنی باقی بماند.

وی افزود: مؤسسات قرآنی و اعضای دارالقرآن الکریم عموماً دو نقش را ایفا می‌کنند نخست به نسبت استان، که این قشر مجری محسوب می‌شوند مثلاً در مقوله برگزاری مسابقات قرآنی، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و ... و در برخی موارد نقش نظارت را بر عهده‌دارند یعنی بر برون‌سپاری اقدامات مخصوص تعلیم قرآن کریم به مؤسسات مردمی و خصوصی، نظارت می‌کنند که در هر دو مورد، اهمیت نقش ارتقای کیفی برنامه‌های قرآنی به چشم می‌خورد.

ضرورت نظارت دقیق بر اجرای برنامه‌های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه برنامه‌های قرآنی در سطح استان می‌بایست به‌خوبی اجرا شوند، گفت: نظارت بر اجرای برنامه‌های قرآنی می‌بایست دقیق باشد برای مثال اگر مهندس ناظری روند اجرای پروژه‌ای را مناسب نمی‌بیند، آن‌را متوقف کرده و به مقام بالادستی خود ارجاع می‌دهد، درزمینهٔ برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی نیز همین‌گونه است باید نظارت بر فعالیت‌ها به‌خصوص در مجموعه‌های قرآنی جدی‌تر صورت گیرد.

شکری تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برحسب رسالتی که دارد همواره حمایت از مؤسسات قرآنی را در دو حوزه زیرمجموعه‌های دارالقرآن و مؤسساتی که کارها به‌صورت برون‌سپاری به آن‌ها واگذار می‌شود به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را در دستور کار دارد، اما از سوی دیگر این مؤسسات قرآنی هستند که باید تلاششان را در حوزه ترویج مسائل قرآنی را بیشتر کنند تا جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به‌واسطه ماهیتی که دارد می‌بایست بین دستگاه‌های فرهنگی استان، ازلحاظ فعالیت‌های قرآنی پیشتاز باشد چراکه این نهاد، هم نیروی انسانی و هم تشکل‌های قرآنی زیرمجموعه را در دل خود جای‌داده است لذا انتظار جامعه نیز از این اداره کل بیش از سایر نهادها است.

اهمیت توجه به قشر نونهال در حوزه قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین توجه به قشر نونهال جامعه در حوزه قرآنی را نیز دارای اهمیت دانست و گفت: شناخت کودکان جامعه از قرآن باعث می‌شود که بتوانیم شاهد تربیت نسلی قرآنی باشیم تا در آینده به برکت همین قرآن کریم، از توطئه‌های شوم دشمنان مصون بمانند.

شکری بیان کرد: آموزش‌وپرورش یکی از بهترین ظرفیت‌ها در حوزه آموزش‌های قرآنی به نونهالان و نوجوانان است که می‌توان با تعامل با این ارگان، اعم از رسمی بر اساس تفاهم‌نامه‌های همکاری در سطوح استانی و شهرستانی و غیررسمی از طریق مذاکره با مدیران مدارس، کلاس‌های قرآنی خوبی را برای تربیت نسل جوان برگزار کرد تا در زمینهٔ تربیت نسل مؤمن و متدین موفق باشیم.

وی افزود: این اقدامات و تعاملات می‌تواند با برون‌سپاری توسط مؤسسات قرآنی و با جذب مربیان قرآنی و همچنین ایجاد تشکل‌های مردمی قرآنی در سطح استان و با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به‌خوبی شکل گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در آیین گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، در جمع فرماندهان نزاجا و رؤسای عقیدتی سیاسی یگان‌های سراسر کشور که به‌صورت وبیناری برگزار شد، اظهار داشت: معلمان تداوم‌بخش راه انبیا الهی و تبلور عینی اسوه حسنه‌ای هستند که به پیراستن جامعه از آلودگی‌ها و ترویج روشنی در دل‌ها و جان‌ها می‌پردازند.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اهمیت شغل شریف معلمی، افزود: طبق آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام، معملی شغل انبیای الهی و نوعی عبادت در تحقق دستورات متعالی خداوند منان است؛ چرا که معلمان تداوم‌بخش راه انبیای الهی و تبلور عینی اسوه حسنه‌ای هستند که به پیراستن جامعه از آلودگی‌ها و ترویج روشنی در دل‌ها و جان‌ها می‌پردازند؛ به همین سبب معلمان در هر رده و جایگاهی از مقامی والا و ارزشمند برخودار بوده و تکریم جایگاه و نام آنان، امری ضروری است.

وی ادامه داد: در نیروی زمینی ارتش نیز بنا به اقتضائات آموزشی و اصول تدوین و تهیه شده در ارتش، برنامه‌های آموزشی و تربیتی جامعی برای کارکنان وظیفه و پایور وجود دارد؛ به همین سبب می‌توان چنین گفت که امر آموزش و تربیت در این نیرو، مرهون خدمات و تلاش‌های مداوم و شبانه‌روزی معلمان و اساتیدی است که با بهره‌گیری از برترین دانش‌های نظامی، به‌روزترین تجربیات و آخرین سبک‌های آموزشی، به تعلیم و تربیت نیرو‌های انسانی مخلص، مؤمن و ماهر مشغول هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، خاطرنشان کرد: شهادت شهید مطهری که خود مظهری تمام‌عیار از معلمی الهی، آموزگاری اخلاق‌مدار و جهادگری کوشا در عرصه آشنا کردن جوانان با حقایق ناب و انوار متعالی اسلامی بود، نمودی از مجاهدت بی‌دریغ و خستگی‌ناپذیر روحانیون عزیزی است که در تمامی دوران و برهه‌های انقلاب اسلامی، دوشادوش دیگر معلمان و اساتید، به تعلیم و تعالی اخلاق جامعه و ترویج آموزه‌های اسلام ناب محمدی مبادرت ورزیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸