Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به احیاء شناسنامه هویتی شهیدان توسط این اداره‌کل گفت: این اقدام با پیگیری‌های فراوان کارکنان ثبت احوال انجام و در برخی یادواره‌های شهدا، از شناسنامه هویتی تعدای از شهیدان شاخص قم رونمایی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، «خلیل مرادی» در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم برخی نوجوانان بسیجی از شوق حضور در جبهه، شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ان‌شاءالله اصل و نمونه دستکاری شده شناسنامه‌های این‌چنینی را در موزه دفاع مقدس شاهد خواهیم بود.
مدیرکل ثبت احوال قم با ارائه نمونه هایی از برخی اسناد موجود مربوط به عالمان بزرگ از جمله شهید «نواب صفوی» و «امام موسی صدر»، گفت: این اداره‌ کل آمادگی دارد در حوزه دفاع مقدس هر سندی را که نیاز باشد از قم یا هر نقطه دیگر، تهیه کند.
مرادی از آمادگی کامل این اداره‌کل به منظور جمع آوری و ارائه اسناد مربوط به حوزه دفاع مقدس از قم یا هر نقطه دیگر کشور خبر داد وگفت: اقداماتی که در حوزه ترویج روحیه ایثار و شهادت و نشر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه صورت می‌گیرد، نه از حیث مادی بلکه از جهت معنوی ارزشمند و نزد شهدای والامقام دارای محبوبیت، ارج و قرب فراوان خواهد بود.
وی اظهار داشت: هر قدمی که برای احیاء نام شهیدان برداشته می‌شود، نیازمند توفیق الهی است و نصیب هر کسی نمی‌شود، هر چه روحیه ایثار و شهادت بیشتر منتشر شود، بخش‌های مختلف جامعه از جمله خانواده، بیش از پیش از عطر و بوی این شمیم الهی برخوردار خواهند شد.
وی گفت: هر زمان شهیدی از خیل شهدای گمنام یا مدافع حرم در شهر تشییع می‌شود، برای مدتی فضا معطر به نام شهیدان می‌شود کما اینکه در تشییع شهدای غواص نیز همدلی خوبی را در جامعه شاهد بودیم.
«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار از اقدامات اداره‌کل ثبت احوال قم در تمهید مقدمات رونمایی از شناسنامه‌های هویتی شهدا قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که این مجموعه بتواند در بحث محتوایی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.
7401/ 6133/ تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بدنبال شکایت این اداره و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در شهر خواف و توجه نداشتن به اخطارها و رفع نواقص لازم متصدی این واحد همزمان با هفته زمین پاک ( هفته اول اردیبهشت) با حکم دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.    سعید شفیعیان افزود: اداره حفاظت محیط زیست خواف ضمن اخطار به واحدهای غیر مجاز جمع آوری پسماند از آنها برای رفع نواقص تعهد می گیرد ولی برخی از این واحدها نسبت به اجرای تعهد کوتاهی می کنند   وی ادامه داد: به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند این شهرستان در مرجع قضایی ارایه و متصدی با رای قاضی به رفع نواقص و تحمل حبس محکوم شد.   شفیعیان اظهار کرد: با عنایت به تعریف واحدهای جمع آوری ضایعات در ردیف ۲۴ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، دستگاههای ذیل این آیین نامه باید در جهت ساماندهی این مشاغل طبق درخواست و انتظارات مردمی فعال تر عمل کنند.   خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.   عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.      

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است