Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان گفت: بسیج اصناف اصفهان از ترویج فرهنگ خرید از کالای ایرانی حمایت می‌کند و در این راستا غرفه‌ای در نمایشگاه بسیج برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمیدرضا امانی پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از منشور کسب و کار در نمایشگاه دستاوردهای بسیج استان اصفهان اظهار داشت: امروز در شهر و استان اصفهان یک همدلی بسیار خوبی بین بسیج و مجموعه اصناف اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از ثمرات این همدلی و نزدیکی، انجام فعالیت‌های بسیار خوبی نظیر برگزاری دوره‌های آموزش فقه بازار برای بازاریان با همت سازمان بسیج اصناف است.

رئیس سازمان بسیج اصناف اصفهان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا از دیگر برنامه‌های مشترک سازمان بسیج اصناف و اتاق اصناف است، تصریح کرد: 11 هزار شهید در کشور جزو بازاریان و اصناف هستند که در اصفهان این تعداد 1100 شهید است؛ هرسال ضمن هماهنگی با برخی اتحادیه‌ها یادواره شهدای آن اتحادیه برگزار می‌شود.

وی ضمن گرامی‌داشت مقام شامخ شهید حججی، خاطرنشان کرد: شهید حججی قبل از شهادت کتاب‌فروشی می‌کردند و پدر ایشان نیز بنّا و راننده تاکسی بوده است که این به این معنا است که این خانواده ضمن اینکه جزو اصناف بوده‌اند با رزق حلال زمینه‌ساز ایجاد جریانی گسترده در کشور شدند.

امانی با بیان اینکه اگر کسی روحیه غیر از انقلابی و بسیجی داشته‌باشد جایی در اتحادیه‌های اصناف ندارد، پیرامون کمک‌رسانی اصناف استان اصفهان به زلزله زدگان، گفت: علاوه بر ارسال تجهیزات و چادرهای فراوان از طرف بازاریان اصفهان تاکنون 60 تریلیر حامل کانکس از طرف بازاریان و اصناف به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «به بنده اطلاع دادند در مغازه‌ای نصب شده است که در این واحد صنفی صرفا اجناس داخلی به فروش می­رسد، احسنت این کار کاملا پسندیده است و همه کاسبان را به این امر دعوت می­کنم».

رئیس سازمان بسیج اصناف استان اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه، محل معرفی فعالیت‌های فرهنگی همه اقشار بسیج در جامعه است، تصریح کرد: بسیج اصناف نیز با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و ترویج خرید کالای ایرانی غرفه‌ای را متناسب با این موضوع برپا کرده است.

وی با بیان اینکه بیداری اقتصادی نیاز امروز جامعه است، گفت: تا زمانی کالای خارجی عرضه و مردم شوق خرید آن‌ها را داشته باشند تحقق اقتصاد مقاومتی به تأخیر می‌افتد.

امانی در پایان پیرامون موضوع عفاف و حجاب، گفت: در سطح شهر لباس‌های متناسب بافرهنگ غرب باقیمت نازل و فراوان دیده می‌شود؛ در مقابل اگر کسی لباس متناسب با عقاید و فرهنگ اسلامی بخواهد با سختی و مشقت مواجه است؛ به همین منظور یک غرفه نیز در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا رستگارپور در گفتگو با ایلنا درباره اثر وضع مالیات بر افزایش قیمت کالا اظهار اشت: یکی از موضوعاتی که باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود دقیقا موضوع مالیات است و وقتی در قانون بودجه سهم مالیات را مشخص می‌کنند اینکه چقدر از بودجه قرار است از مالیات تامین شود. این سهم خود به خود اثر وضعی خود را بر روی قیمت تمام شده کالا می‌گذارد.

وی ادامه داد: در واقع این هشدار را می‌دهد که انواع کالا براساس قانون بودجه تا چه حدی و تا چه درصدی گران می‌شوند و افزایش قیمت هم در نهایت منجر به کاهش قدرت خرید مردم می‌شود و با وجود اینکه هنوز مالیات سال ۱۴۰۳ اعمال نشده، اما شاهد گرانی‌های پیش از موعد آن هستیم.

رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه این آلارم‌ها منجر به ایجاد انتظارات تورمی می‌شوند، گفت: این انتظار تورمی برای تمام کالا‌ها وجود دارد و قدرت خرید مردم هم نسبت به خرید کالا به طور قطع کمتر می‌شود و می‌بینیم در حالی که کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی از کالا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شده‌اند و تنها دلیل آن هم انتظارات تورمی است.

رستگارپور افزود: دولت باید تدبیری برای انتظار تورمی ایجاد شده داشته باشد. در جامعه این توصر ایجاد می‌شود که مطمئن هستند که کالا گران می‌شود، اما این افزایش قیمت چه زمانی قرار است اعمال شود و اساسا علت آن چیست؟ در حالی که گفته می‌شود برای مثال قرار است که تا انتهای سال قیمت جدید اعمال شود، اما در ابتدای سال اثر آن را می‌بینیم. 

وی با بیان اینکه بودجه ریزی نباید به گونه‌ای باشد که مردم را به سمتی هدایت کند که پول را به کالا تبدیل کنند، تاکید کرد: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کار‌ها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا ریال حداقل برای یک سال پشتوانه داشته باشد، یعنی مردم مطمئن شوند که ارزش این پول حداقل یک سال حفظ می‌شود و این خواسته ما در اصناف هم است.

رییس اتاق اصناف تهران گفت: در مجموع برداشت ما در اتاق اصناف این است که سال ۱۴۰۳ می‌تواند سال پر رونقی باشد و عوامل متعدد این موضوع را نشان می‌دهند و امسال فرصت‌های خاصی برای رونق اقتصاد دارد و اینگونه تلقی می‌شود اوضاع تیره و تار هم نیست.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • قرایی مقدم، جامعه شناس: فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی به طور غیرمستقیم ترویج پیدا می‌کند/ نمی‌توانید فرهنگ را با زور و از بالا به پایین تحمیل کنید
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • تشریح برنامه‌های خدمت به مددجویان کمیته امداد اصفهان در دهه کرامت
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود