Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت از اقدامات این پایگاه در اتمام مرمت و بازسازی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در روستای دهسلم، کف سازی بخشی از معابر روستای دهلسم و طراحی مسیر گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ بیابان لوت نخستین اثر طبیعی جهانی است که در سال ۹۵ در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این منظور دفتر مرکزی پایگاه جهانی بیابان لوت در کاخ موزه گلستان و پایگاه های جهانی استان ها در روستای دهسلم (استان خراسان جنوبی)، روستای شفیع آباد (استان کرمان) شهر نصرت آباد (استان سیستان و بلوچستان) و پایگاه محلی در شهر فهرج (استان کرمان) دایر هستند.

«زهرا رضایی ملکوتی» مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در رابطه با این خبر گفت: به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی و تاریخی بیابان لوت توجه بیشتر به اقدامات مدیریتی، حفاظتی و نظارتی بیابان لوت بسیار ضروری است. از همین رو اقدامات مرمتی و معرفی بیابان لوت در سه بخش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در مرحله نخست مرمت و بازسازی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در روستای دهلسم با استفاده از مصالح بومی و هماهنگ با اقلیم منطقه به اتمام رسید. این اقدام از ابتدای سال جاری با هدف جذب گردشگر و معرفی ارزشهای بیابان لوت انجام شد و هم اکنون نه تنها اطلاع رسانی به گردشگران در پایگاه انجام می گیرد که با ایجاد مهمانسرا داخل پایگاه بازدیدکنندگان جدای از خانه های بوم گردی روستای دهسلم می توانند به صورت محدود از این فضا استفاده کنند.

وی همچنین به ساخت و نصب تابلوهای راهنمای جاده ای در مسیر بیابان لوت اشاره کرد و افزود: درحال حاضر تابلوهای بین راهی از نهبندان تا محل ریگ یلان به دو زبان فارسی و انگلیسی به منظور معرفی و آشنایی با این میراث طبیعی جهانی احداث و نصب شده است. این درحالی است که کف سازی بخشی از معابر روستای دهسلم و مرمت و بازسازی دیواره های چینه ای نخلستان با اعتبارات پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی مرمت و بازسازی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی وجود دارد

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خطهای رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229120 برچسب‌ها پرتاب ماهواره

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد