Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@07:47:46 GMT

آخرین وضعیت پرداخت خسارت حادثه قطار هت خوان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۱۶۴۰۶

در این مصاحبه پاسخ  جامع به ابهامات مطرح شده با مستندات ارایه گردیده است که مشروح آن در زیر تقدیم می گردد:

-          اقدامات اولیه بیمه پارسیان در خصوص این حادثه چه بود؟

ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد در گذشتگان حادثه قطار هفت خوان و ابراز همدردی مجدد با خانواده های جانباختگان و آرزوی سلامتی کامل برای مصدومین این حادثه  همانگونه که مستحضر هستید در این خصوص بلافاصله پس از وقوع حادثه اطلاعیه ای از سوی بیمه پارسیان و متعاقباً از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر و در خصوص تشکیل پرونده زیان دیدگان آن اعلام آمادگی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم اینکه رای دادگاه صادر نشده بود و مقصرین حادثه توسط مرجع قضایی تعیین و اعلام نشده بود شرکت بیمه پارسیان ضمن اطلاع رسانی به کلیه شعب و تشکیل کارگروه اختصاصی جهت رسیدگی به پرونده زیان دیدگان این حادثه بدون هیچگونه تشریفات اداری خسارت آن دسته از مصدومین و متوفیان که مدارک آنان جهت پرداخت تکمیل شده است را در سریعترین زمان ممکن پرداخت نمود.

 

-          در ادامه پس از تشکیل پرونده ها و پرداخت برخی خسارت ها چه اقدامات تکمیلی انجام گرفت؟

در این راستا به جهت شفافیت موضوع در ابتدای هر ماه نسبت به ارایه گزارش به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن با ذکر جزییات اقدام شده و در این میان می توان به آخرین گزارش ارسالی مورخ 04/09/96 و تشریح آن با جزییات اشاره نمود.

در این حادثه توسط بیمه پارسیان 41 پرونده فوت تشکیل و خسارت آنان به صورت کامل در وجه وراث قانونی پرداخت شده است و همچنین 5 فقره پرونده مربوط به مصدومین نیز تکمیل و در وجه آنان پرداخت شده است.

-          در خصوص ادعای عدم پرداخت برخی خسارت ها چه توضیحاتی دارید؟

عدم پرداخت خسارت های سایر زیاندیدگان مربوط به افرادی می باشد که علی رغم اطلاع رسانی های گوناگون هیچگونه مراجعه ای از سوی ذینفعان آنان صورت نگرفته و یا اقدامی جهت تکمیل مدارک مورد نیاز ننموده اند.

-          علت دریافت رضایتنامه از ذینفعان چیست؟

اخذ رضایت از زیاندیده یا وراث جهت پرداخت خسارت با توجه به اینکه در این موارد مبلغ خسارت زیان دیدگان و یا وراث از سوی بیمه پارسیان به صورت مستقیم و بدون تشریفات قضایی لازم مستقیما به حساب ایشان واریز می گردد دریافت رضایتنامه امری اجتناب ناپذیر است و این اخذ رضایت به منزله کم و کاستی در مبالغ پرداختی به ایشان به هیچ وجه تلقی نمی گردد.

در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که مستندات کامل از موارد ذکر شده، از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت راه آهن قابل استعلام می باشد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند