Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه با بیان اینکه نقدینگی در دولت یازدهم از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بخشی از نقدینگی به گِل نشسته است.

به گزارش امتداد نیوز، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی هادی قوامی در نطق میان دستور با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری و با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیجی، خدا را دیدن و خود را ندیدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای تولیدکننذگان ایجاد کرده است، گفت: لازم است در نحوه اجرا، تعریف مالیات وی‌ای‌تی به صورت بنیادی اصلاح شود. در هفت ماهه امسال عملکرد مالیات‌های مستقیم ۲۷ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ارزش افزوده ۲۱ هزار میلیارد تومان، عوارض دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ۹ هزار میلیارد تومان بوده است به عبارت دیگر درآمد مالیات بر ارزش افزوده از مالیات‌های مستقیم پیشی گرفت بنابراین ضروری است این لایحه با هدف رفع مشکلات به وجود آمده برای تولیدکنندگان، اصلاح شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه نقدینگی در دولت یازدهم از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بین تورم و نقدینگی رابطه مثبت وجود دارد و این یعنی تورم افزایش یافته است. تورم در سال ۹۲ حدود ۳۶ درصد بوده و امسال ۱۰ درصد است، این خلاف جهت حرکت کردن یعنی نقدینگی کجا رفته است؟ نقدینگی به صورت پنهان در تراز نامه بانک‌ها وجود دارد. خدا اوضاع دولت سیزدهم را به خیر کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: رکود اقتصادی کشور هم موید همین مسئله است. بخشی از نقدینگی به گِل نشسته است، اگر همه این نقدینگی به گِل بنشیند شرایط بسیار شکننده‌ای برای اقتصاد ایجاد خواهد شد.

قوامی با اشاره آثار تورمی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها،‌ گفت: از ابتدای اجرای این قانون تا پایان مهرماه سال جاری  ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده است و ۹۰ هزار میلیارد تومان آن معادل ۳۰ درصد از بودجه دولت برداشت شده است. ۶۰ درصد این مبلغ در دولت یازدهم و دوازدهم خلاف رویه دولت دهم تداوم یافت.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر قانون درست اجرا می‌شد و ۵۰ درصد یارانه‌ها به تولید و صنعت پرداخت می‌شد و یک کار عمرانی مثل ریل‌گذاری انجام می‌شد با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شبکه ریلی و مترو کالای سرمایه‌ای تولید شده بود که نیاز کشور برای ۱۰۰ سال آینده کشور را تامین می‌کرد و مصرف بنزین و گازوییل را ۲۰ درصد یعنی روزانه ۴۰ میلیون لیتر کاهش می‌داد. اگر این میزان بنزین صادر می‌شد با بنزین لیتری یک دلار درآمد سالانه ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: با وارد شدن این حجم عظیم ارز به کشور می‌توانستیم تورم، بیکاری و رکود را از بین ببریم. حالا حساب کنید که طی این مدت با انجام ندادن این مهم چه بلایی سر کشور آورده شده است اما جلوی ضرر هر جا گرفته شود، منفعت است. امیدوارم در لایحه بودجه ۹۷ دولت و مجلس و دلسوزان نظام یک بار برای همیشه این مسیر غلط را اصلاح کنند و به چرخه تولید اهمیت بدهند.

true برچسب ها : مجلس شورای اسلامی نقدینگی هادی قوامی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، داود منظور افزود: متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

خبر مهم درباره آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک | شرطی که حذف شد | اعتبار تشویقی افزایش یافت + جزئیات

وی افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

کد خبر 849322 برچسب‌ها خبر مهم سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند