Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش زنان سازمان ملل نسبت به واکنش نادرست و ناکافی به استفاده گسترده از تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان در جریان درگیری‌ها را مورد انتقاد قرار داد و کاهش مبالغ برای کمک به مقابله با چنین جنایات جنگی هشدار داد.

ایران آنلاین / مدیر اجرایی بخش حمایت از زنان سازمان ملل به مساله برابری جنسیتی و قدرتمندسازی زنان اشاره کرد و گفت: انواع جدید خشونت و شکنجه بدتر از آن چیزی که قبلا شاهدش بودیم علیه زنان روهینگیایی در میانمار به وقوع می‌پیوندد و تنها دو درصد از آن مبلغی که باید برای دفاع از حقوق زنان صرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدارهای این مقام مسئول سازمان ملل در پی انتقادهای ابتکار عمل ارائه شده از سوی سازمان ملل برای جلوگیری از خشونت‌های جنسی در جریان درگیری‌ها مطرح شده است. از نوامبر ۲۰۱۲، ۷۴ کارشناس در ۱۳ کشور مستقر شده‌اند تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند اما واکنش به بحران روهینگیایی‌ها بسیار نامناسب و ناکافی بوده است.

براساس این طرح ابتکاری که در سال ۲۰۱۲ توسط آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و ویلیام هیگ، وزیر خارجه پیشین انگلیس مطرح شد تیمی از کارشناسان را برای بررسی خشونت‌های جنسی در مناطق جنگی اعزام می‌شوند تا به این نوع از بحران‌ها پاسخ و واکنش مناسبی بدهند.

اما منابع نزدیک به وزارت خارجه انگلیس می‌گویند این طرح ابتکاری تاکنون به دلیل فقدان رهبری درست از جانب بوریس جانسون، وزیر خارجه کنونی انگلیس آنچنان که باید موفقیت آمیز عمل نکرده است.

حامیان این طرح ابتکاری می گویند این طرح باعث شده تا مقام‌های مسئول در سطح بین‌المللی به مساله خشونت جنسی در مناطق جنگی توجه ویژه کنند اما پنج سال پس از آنکه این طرح اجرایی شده هنوز تاثیر آن کاملا مشخص نیست. هنوز سوالات زیادی درباره این طرح وجود دارد که باید پاسخ داده شوند.

مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواسته تا از بنگلادش که میزبان آوارگان مسلمان روهینگیایی است، حمایت لازم را به عمل آورند. بیش از ۶۰۰ هزار آواره روهینگیایی در این کشور ساکن هستند که باید به نیازهایشان پاسخ داده شود. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: مهر

tags # عربستان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است