Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- آیت الله 'محسن اراکی' دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به طور رسمی از شیخ 'احمد الطیب' شیخ الازهر برای حضور در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی دعوت به عمل آورد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی در دیدار با 'یاسر عثمان' حافظ منافع مصر در ایران که عصر روز یکشنبه در محل مجمع جهانی تقریب در تهران برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه‌ی تروریستی مسجد 'الروضه' مصر، شهادت تعداد زیادی از افراد بی گناه در این حادثه را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای مقابله با فکر تروریستی و جنایتکار نیازمند 'وحدت اسلامی' هستیم، اظهار داشت: اینگونه حوادث زنگ هشداری هستند که روابط جهان اسلام باید یکپارچه و متحد باشند اما متأسفانه کمتر گوش شنوایی در این زمینه وجود دارد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب ابراز امیدواری کرد: روابط میان ایران و مصر برقرار شود زیرا که مصر بواسطه الازهر جایگاه فوق العاده مهمی در جهان اسلام دارد که امیدوارم با همکاری حوزه علمیه قم و الازهر یک طرح مشترک برای جلوگیری از این مصیبت‌ها، داشته باشیم.
در ادامه این دیدار آیت الله اراکی دعوتنامه حضور شیخ الازهر در سی و یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را تقدیم حافظ منافع مصر در ایران کرد و تأکید کرد: حضور شیخ الازهر برای تبلور طرح های مشترک میان ما و مصر بسیار مهم و حیاتی است و مانع از مصیبت‌هایی است که بر جهان اسلام وارد می شود.


وی با تأکید بر نقش مصر برای مقابله با این تهدیدات اظهار داشت: ما آماده هر گونه همکاری و تعامل با الازهر جهت ایجاد یک جبهه واحدی در مقابل این تکفیری‌ها هستیم
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به گفتمان مشترک برای جذب جوانان اشاره کرد و گفت: امروز جوانان مورد هدف تکفیری‌ها هستند و لازم است راه حلی برای مقابله با این مسئله ارائه و اجرا شود.
'یاسر عثمان' حافظ منافع مصر در ایران در این دیدارضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب پیرامون حادثه تروریستی مسجد 'الروضه' تأکید کرد: گروه‌های تروریستی خطری هستند که امروز نه تنها جهان اسلام بلکه کل جهان را تهدید می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه این حادثه ای که رخ داد زائده یک فکر بیمار و جنایتکار است، اظهار داشت: ما باید با ارائه طرح جدید، بتوانیم جوانان را جذب کنیم تا به سمت این گروه‌های تروریستی نروند.
فراهنگ**1003**1823
دریافت محمد رضا جعفرملک ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی