Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از «سومریه نیوز»، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق بر لزوم و اهمیت همکاری اطلاعاتی در سطح بین المللی میان کشورها تأکید کرد.

دفتر حیدر العبادی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در نشست شورای امنیت ملی دولت عراق با حضور نخست وزیر موضوعاتی چون پاکسازی مناطق غربی الانبار و تأمین امنیت مناطقی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون دولت حضوری نداشته و اهمیت این مسأله در حفظ امنیت کشوربررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست تحولات امنیتی اخیر در مصر و حمله تروریستی اخیر در شهر العریش مورد بررسی شد و شورای امنیت ملی دولت عراق به مردم و دولت مصر تسلیت گفته و تأکید کرد که بارها درباره خطر تروریسم هشدار داده شده است و باید همه کشورها با این پدیده مقابله کنند.

انتهای پیام/

تأکید «حیدر العبادی» بر لزوم تقویت همکاری اطلاعاتی میان کشورها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و هیأت همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط بین ایران و منطقه کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر بارزانی به تهران را فرصت مهمی در تقویت روابط ایران و منطقه کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقای نقش منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به روابط برادرانه بین مقامات منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده بین دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

* خاک منطقه کردستان عراق هرگز نقطه تهدیدی علیه ایران نخواهد بود

نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار منطقه کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار خواند.

وی با تجلیل از نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران، امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود. 

نیچروان با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی بین دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

* تلاش برای تحقق منافع مشترک

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت‌های رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش منطقه کردستان در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • بندر حیفا را موشک‌باران کردیم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق