Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیرجاده تاریخی ابریشم و شاهراه اصلی ایران به اروپا با زیر ساخت‌های مناسب سرمایه گذاری و همچنین بهره مندی از تسهیلات ویژه معافیت ۲۰ ساله مالیاتی، سرعت در روند اخذ مجوز‌های مربوطه و امنیت سرمایه گذاری از چند سال پیش مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروگاه سیکل ترکیبی هزار و ۶۰۰ مگاواتی از مهمترین طرح‌های سرمایه گذاری در این منطقه است و پیش بینی می‌شود فاز نخست آن با ۲۸۰ مگاوات دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو می‌گوید، با بهره برداری از هر ۳ فاز این طرح تا ۵ سال آینده تمامی برق مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ماکو تامین می‌شود.۷۰ درصد سرمایه گذاری این طرح توسط چینی‌ها تامین و ۳۰ درصد سرمایه گذاری داخلی است.

نوبخت واحد تولید فرو آلیاژ با سرمایه گذاری صد درصدی هندی‌ها را از دیگر طرح‌های مهم عنوان می‌کند و می‌گوید: این واحد تولیدی ۳۰ هزار تن فرو آلیاژ مورد نیاز کارخانه‌های تولید فولاد کشور را که پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد را تامین می‌کند و همچنین زمینه اشتغال بیش ۱۲۰ نفر را فراهم کرده است.

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه سرمایه گذاران ترک با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در زمینه تولید لوازم خانگی، درب ضد سرقت و کالای خواب فعال اند از حضور سرمایه گذاران ایتالیایی، کانادایی و هلندی خبر می‌دهد و می‌گوید: قرارداد‌ها بسته شده است و به زودی کار احداث واحد‌های جدید شروع خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر درصد بیکاری در این منطقه با ۶ درصد، پایین‌ترین نرخ بیکاری استان است تصریح می‌کند، تا ۳ سال آینده حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به بیش از ۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با ۵ هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

فرودگاه منطقه آزاد تجاری ماکو نیز برای تسهیل ارتباطات تجار و بازرگانان برقرار است.

انتهای پیام/ن.م

بهره برداری از  نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو در دهه فجر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: با پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری این نیروگاه و بازگشت دوباره واحد شماره ۴ به مدار تولید، ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید شبکه سراسری افزوده شد.

دوستی افزود: مطابق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های این نیروگاه برای آمادگی تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳، تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد که در همین ارتباط، با پیوستن دوباره واحد شماره ۴ بخاری به مدار تولید برق، آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی هم به پایان رسید.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن‌ها والکتروموتور‌های ۶.۶ کیلوولت، بازدید از کانال‌های دود وهوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والو‌های بای پاس و آماده سازی برج خنک کن در حوزه مکانیک و فعالیت‌های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس‌ها و تست رله‌های حفاظتی آنها به همراه تست ها، بازدید‌ها و تعمیرات تجهیزات ابزاردقیقی هم در حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق به انجام رسید.

نیروگاه‌های حرارتی بیش از ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می‌کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۳/۵ درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه