Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار است فاز اول مرمت کاروانسرای تاریخی سن سن تا پایان سال ۹۶ توسط سرمایه گذار این بنا انجام شود و فاز اول آن در نوروز ۹۷ وارد چرخه بهره برداری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به قنل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی، پرهام جانفشان سرپرست صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای و اماکن تاریخی و فرهنگی به همراه معاونین این صندوق از کاروانسرای سن سن کاشان، خانه عامری های کاشان، کاروانسرای گبرآباد قمصر، خانه میرترابی و کاروانسرای کوهاب نطنز و خانه یزدان پناه قم بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازدید از کاروانسرای سن سن کاشان مسائل فنی این پروژه بررسی شد و در ادامه سرمایه گذار این کاروانسرای تاریخی توضیحاتی از روند اجرای کار و تهیه طرح به سرپرست این صندوق ارائه داد .  در این بازدید  مقرر  شد فاز اول مرمت این کاروانسرای تاریخی تا پایان سال ۹۶ توسط سرمایه گذار این بنا انجام شود و این فاز در نوروز ۹۷ وارد چرخه بهره برداری شود.

بهره برداری این کاروانسرای تاریخی سال ۹۵ توسط صندوق احیاء به مدت ۲۵ سال با هزینه مرمت ۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است .

در ادامه از کاروانسرای کوهاب نطنز یکی دیگر از کارونسراهای واگذار شده صندوق احیاء به بخش خصوصی بازدید میدانی انجام شد همچنین مقرر شد سرمایه گذار این بنا تا پایان سال جاری مرمت بخش پذیرایی این کاروانسرای تاریخی را به اتمام رسانده و افتتاح این بخش همزمان با آغاز سال ۹۷ انجام شود.  بهره برداری این بنا نیز پیش تر توسط صندوق احیاء به مدت ۲۰ سال یا هزینه مرمت ۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شده است .

در جریان سفر به شهرستان نطنز سرپرست صندوق احیاء از موزه نطنز و مسجد جامع این شهر نیز بازدید کرد .

پرهام جانفشان همچنین  از خانه میرترابی یکی از بناهای قابل واگذاری صندوق احیاء بازدید و شرایط فیزیکی بنا را به همراه عبیدی مدیرفنی این صندوق مورد ارزیابی قرار گرفت .

وی همچنین تاکید کرد هرچه سریع تر مقدمات واگذاری این بنای تاریخی توسط مدیر سرمایه گذاری این صندوق با همکاری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز در دستور کار قرار بگیرد.

گفتنی است در ادامه این سفر از کارونسرای گبرآباد یکی دیگر از واگذاری های صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی بازدید و طبق تصمیمات گرفته شده قرار است مراحل بررسی و طرح مرمت این بنا و آغاز عملیات اجرایی مرمت این بنا در دستور کار مدیریت فنی و اجرایی صندوق احیاء قرارگیرد.

این کاروانسرا سال ۹۶ توسط صندوق احیاء به مدت ۲۰ سال با مبلغ مرمت ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شد ه است .

در ادامه با توجه  به  وظایف ذاتی صندوق احیاء مبنی بر نظارت بر بهره برداری بناهای واگذار شده این صندوق به بخش خصوصی از خانه عامری های کاشان و نحوه ارا ئه خدمات به گردشگران بازدید شد.

  در پایان این سفر نیز روند ارائه خدمات به گردشگران خانه یزدان پناه یکی دیگر  از نمونه ها موفق واگذاری های صندوق احیاء که سال گذشته در قم به بهره برداری رسید مورد ارزیابی قرار گرفت .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال