Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییر روند واردات نفت چین نشان دهنده چالش های جدی پیش روی اوپک و متحدانش در آستانه تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تغییر روند واردات نفت چین نشان دهنده چالش های جدی پیش روی اوپک و متحدانش در آستانه تصمیم گیری در مورد تمدید توافق کاهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهای واردات چین در ماه اکتبر نشان می دهد که روند حاکم بر واردات نفت این کشور باید رهبران اوپک و متحدان این سازمان به ویژه روسیه را در آستانه نشست 30 نوامبر در وین به فکر وا دارد.

دارا بودن سهم بالا از بازار چین، به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان یک موضوع مهم برای تولید کنندگان نفت است. در این خصوص دو نکته قابل توجه به نظر می رسد.

اولا اینکه آمارهای واردات چین نشان می دهد که چگونه این کشور توانسته به شکلی سریع روابط جدیدی را با صادر کنندگان نفت ایجاد کند و وابستگی خود به برخی از عرضه کنندگان سنتی نفت در درون اوپک را کاهش دهد.

ثانیا اینکه، به نظر می رسد این کاهش وابستگی از طریق افزایش واردات نفت از سایر اعضای اوپک و متحدان این سازمان جبران نشده است.

چین در ماه اکتبر حدود 206 هزار و 900 بشکه در روز از آمریکا نفت وارد کرده که دومین رقم واردات ماهیانه نفت از این کشور از زمان آغاز صادرات نفت آمریکا در اواخر سال گذشته است.

هرچند این رقم نسبت به میزان صادرات روسیه و عربستان به چین که در ماه اکتبر به ترتیب به 1.09 و 1.08 میلیون بشکه در روز رسید، چندان قابل توجه به نظر نمی رسد. اما خرید حدود 200 هزار بشکه ای چین از آمریکا در ماه اکتبر نشان دهنده افزایش قابل توجه خرید از این کشور در طی مدت کمتر از یک سال است، به نحوی که خرید نفت پکن از آمریکا در سال 2016 عملا صفر بود، اما در ده ماهه نخست سال جاری میلادی به حدود 135 هزار بشکه در روز رسیده است.

آمارهای جمع آوری شده توسط موسسه تامسون رویترز نشان می دهد که ظاهرا صادرات نفت آمریکا به چین در ماه های آینده روند افزایشی خود را به شکل قدرتمندی ادامه خواهد داد.

آمارهای کشتیرانی نشان می دهد که میزان خرید نفت چین از آمریکا در ماه نوامبر به حدود 242 هزار بشکه خواهد رسید و این رقم ممکن است به 379 هزار بشکه در روز نیز ارتقا یابد.

در صورتی که صادرات نفت آمریکا به چین به رقم نزدیک 400 هزار بشکه در روز برسد، آمریکا احتمالا به هفتمین تامین کننده بزرگ نفت جهان تبدیل خواهد شد، موضوعی که چیزی بیش از یک مایه رنجش خاطر جزئی برای تولید کنندگانی نظیر عربستان، روسیه، آنگولا، ایران و عراق خواهد بود.

افزایش صادرات تولید کنندگان غیرسنتی نظیر آمریکا، برزیل و حتی انگلیس به چین همچنین ممکن است موجب شود برخی از این کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید بیشتر به فکر حفظ سهم خود از بازار بیافتند.

انتهای پیام/156

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی

تحلیل‌های مستقل نشان داد که جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که سال گذشته رونمایی شد و توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد.

به گزارش ایسنا، سری پورا ۷۰ (Pura ۷۰) که هفته گذشته توسط هواوی معرفی شد، مجهز به پردازنده Kirin ۹۰۱۰ است که در بررسی این دستگاه توسط شرکت مشاوره تِک اینسایتس، مشاهده شد. این یک نسخه جدیدتر از محصول Kirin ۹۰۰۰s است که توسط شرکت تراشه سازی SMIC برای گوشی «میت ۶۰ پرو» ساخته شد و باعث نگرانی مقامات آمریکایی شد که از نظر آنها، تراشه هفت نانومتری، فراتر از توانمندیهای چین است.

هواوی از زمان معرفی مدل «میت» در اوت سال گذشته، حیات دوباره را تجربه کرده و سوار بر موج ستایش از توانایی این شرکت برای تحقق نیمه رسانای پیشرفته با وجود تشدید محدودیتهای صادرات فناوری آمریکا شده است.

طبق آمار بازار که توسط تحلیلگران جفریز بررسی شده است، سری پورا ۷۰، در مدت دو روز از آغاز عرضه، به فروش رسید. مقامات آمریکایی اکنون سرگرم ارزیابی تحریم‌های بیشتر برای مهار این شرکت و بلندپروازیهای چین در عرصه ساخت نیمه رساناها هستند.

شرکت تِک اینسایتس اعلام کرد کاملا مطمئن است مدل پورا، حاوی پردازنده Kirin ۹۰۱۰ هواوی است که با فناوری پیشرفته تر از فرآیند تولید هفت نانومتری مرسوم شرکت SMIC تولید شده است.

لاین «پورا» که سابق بر این به عنوان «سری پی» شناخته می شد، معمولا به دلیل قابلیتهای قدرتمند دوربین، پرفروش بوده اند. فراهم کردن یک گزینه جدید برای کاربران چینی، فشار بیشتری بر فروش آیفون می آورد که تا سپتامبر، خبری از مدل جدید آن نیست. بانک جفریز اعلام کرد هواوی احتمالا سهم بازار بیشتری را در آستانه جشنواره فروش ۱۸ ژوئن، کسب خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کار مصرف کننده است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد. این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است.

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد