Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی به افزایش حس همبستگی ایرانیان علیه آمریکا و عربستان سعودی پرداخت و نوشت: سردار قاسم سلیمانی و محمدجواد ظریف اکنون دو چهره بسیار محبوب در ایران هستند که در اتحاد بیشتر مردم در ایرن تاثیر چشمگیری داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در این یادداشت با نگاه انتقادی نسبت به سیاست‌های غلط ترامپ و عربستان سعودی علیه ایران آن را عامل اصلی کنار رفتن اختلافات سیاسی میان مردم ایران و ایجاد اتحاد بیشتر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: پس از سال‌ها وجود اختلافات و تنش‌های سیاسی، اکنون قشر متوسط شهرنشین مردم ایران درگیر یک اشتیاق به میهن پرستی شده‌اند.علت این تغییر رفتار را می توان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و افزایش رقابت با عربستان سعودی که رقیب ایران در منطقه است، دانست.

ایرانی‌ها بارها این جمله را از زبان ترامپ شنیده‌اند که "برجام بدترین توافق ممکن است"؛ او همچنین با امضای یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش 100 میلیارد دلار با عربستان خود را وارد یک رقابت سنتی با ایران کرده است.

مردم ایران همچنان از سیاست‌ خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی که او را فردی بی‌تجربه می دانند، نگران شده‌اند.با این حال مردم ایران به نقش کلیدی ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه افتخار می کنند.

محبوب‌ترین ستاره‌های ایرانی، کشوری که صنعت سینما و تئاترش در حال رونق گرفتن است، بازیگرها نیستند، بلکه، سردار قاسم سلیمانی، به عنوان رهبر نظامیان ایرانی در مقابل داعش و محمدجواد ظریف، نماد یک مرد منطقی و عملگرا ایرانی هستند.در نهایت به نظر می رسد که ترامپ و سعودی‌ها توانسته‌اند باعث افزایش حمایت از این دیدگاه که آمریکا و عربستان سعودی غیرقابل اعتماد هستند، شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان