Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تهیه کننده فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» گفت: سینماگران در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد توسعه فضای نمایشی و حفظ صنعت سینما گفت وگو کرده و خواستار حمایت دولت از سینماگران با اختصاص تسهیلات شدند.

تعدادی از سینماگران و اعضای تشکل های صنفی سینما روز پنجشنبه دوم آذر ماه ضمن دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه سینما، مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید جمال ساداتیان که به عنوان یکی از اعضای شورای عالی تهیه کنندگان در این دیدار حضور داشت، روز شنبه در گفت وگو خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: اهالی سینما در این نشست و همچنین در جلساتی جداگانه تلاش کردند مسایل و مشکلات خود را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کنند و هر تهیه کننده ای از نظر خود مسایل را مطرح می کرد.
وی با بیان اینکه بحث توسعه فضاهای نمایشی حدود سه سالی است که در کشور بطور جدی مطرح شده، ادامه داد: ظرفیت های نمایشی کشور در حال حاضر خیلی کمتر از ظرفیت های تولیدی است و به همین دلیل هر ساله این گلایه را از مسئولین را داشته ایم. سالن نمایش در کشور کم است و این مساله فیلم ها را در اکران در کشور دچار بحران می کند و به نوعی فیلم سوزی صورت می گیرد.
ساداتیان گفت: بعد از جنگ تحمیلی، دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفتند صنعت فیلم را در کشور مورد بازسازی قرار دهند و در این رابطه یک فراخوان عمومی اعلام شد که هر فرد متقاضی حضور در عرصه سینما 25 درصد نقدینگی بیاورد، 75 درصد در قالب ریالی و ارزی از سیستم مالی کشور تسهلات با نرخ های ارزان خواهد گرفت و این حمایت دولت توانست که صنعت سینما در کشور توسعه پیدا کند و به وضع موجود برسد.
وی افزود: با حضور دولت یازدهم و تمرکز بر فضای گردشگری، همین خدمات برای فضای گردشگری بوجود آمد که امر پسندیده ای بود اما حالا مانده که چه زمانی دولت برای توسعه در عرصه فضاهای سینما در کشور اراده کند و هم اکنون برخی افراد هستند که می خواهند در این حوزه فعالیتی داشته باشند ولی متاسفانه در سیستم بانکی برای این بخش دستورالعملی دیده نشده و قالب کارها به مشکل برمی خورد و در نشست با وزیر ارشاد اسلامی این بحث ها مطرح شد.
تهیه کننده فیلم سینمایی «جامه دران» نیاز کشور به سالن های نمایش را مورد تاکید قرار داد و گفت: در آمریکا با جمعیت 320 میلیون نفر، 40 هزار سالن نمایش وجود دارد ولی در ایران با جمعیت 80 میلیون نفری اگر بخواهیم ظرفیت یک چهارم نمایش آمریکا را در نظر بگیریم، باید حداقل حدود 10 تا 20 هزار سالن نمایش داشته باشیم ولی متاسفانه اکنون 370 باب سالن نمایش در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 200 سالن فرسوده است و فضای قابل مصرف ندارد و از طرفی سینمای کشور با حدود 200 سالن نمایش، روزی خود را می گذراند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «جامه دران» با بیان اینکه اکنون با توجه به تولیدات روز سینما نیازمند حداقل 1500 سالن نمایش هستیم ، اظهار کرد: وقتی در این زمینه و در حداقل ها هم 200 سالن بیشتر نداریم و چنانچه دولت به دنبال توسعه صنعت و هنر سینما است و بخواهد آن را حفظ کند، برای ظرفیت سازی و تولید سینما سالانه به ایجاد 110 سالن نیاز مبرم است و برای این منظور دولت باید تسهیلات و خدماتی را فراهم کند تا کسانی که خواهان حضور در این عرصه برای سرمایه گذاری هستند پا پیش گذارند.
ساداتیان افزود: برای راه اندازی یک سالن نمایش و یا پردیس چند منظوره حداقل 60 میلیارد تومان هزینه باید کرد و لذا سیستم مالی کشور حمایت ها و تسهیلات خود را در این خصوص باید ارائه کند تا از این طریق بخش خصوصی بتواند وارد میدان شود اما دولت تاکنون تسهیلاتی در این راستا درنظر نگرفته و نمی تواند به تنهایی برای ظرفیت سازی فضای نمایش در کشور وارد عمل شود.
وی درمورد پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی در این دیدار گفت: دولت باید همانند طرح های صنعت گردشگری، در حوزه سینما نیز طرح و لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد تا به صورت مصوبه و قانون مطرح شود تا بتوان به دستگاه های مالی و سیستم بانکی برای اجرا ابلاغ کند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «دایره زنگی» ادامه داد: صنعت سینما در جهان به سرعت در حال نوسازی و دیجیتالی شدن است و دولت باید با در نظر گرفتن این روند نسبت به ارائه تسهیلات بانکی برای ایجاد زیرساخت ها در حوزه سینما، زمینه ها را فراهم کند.
ساداتیان همچنین با بیان اینکه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد پول های سرگردان که مدتی است در عرصه سینما وارد شده، بحث شد، افزود: افزایش بی رویه دستمزدها، عرصه اقتصادی و مالی و همچنین تولید فیلم را با چالش مواجه ساخته است.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سید مهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود؛خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به‌عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.


وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 749609

دیگر خبرها

  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد