Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن نظافتی درباره اینکه چرا زائران ایرانی در شهر سامرا و در جوار امامین عسکرین(ع) توقف 24 ساعت یا یک تا دو شبانه‌روز ندارند گفت: در حال حاضر دلیل اصلی این عدم توقف شبانه‌روز به مسائل امنیتی مربوط نمی‌شود چرا که شرایط امنیتی در سامرا تقریباً مطلوب است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل عدم توقف شبانه در سامرا به کمبود زیرساختهای اقامتی بازمی‌گردد چراکه بسیاری از این زیرساختها اعم از هتل و مهمانسراها تخریب شده یا قابل استفاده برای زائران اهل بیت(ع) نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به این کمبود زیرساختها و عدم قابل استفاده بودن آنها برای زائران، ما نیز صحبتهایی را با مسئولان عراقی و شهر سامرا انجام داده‌ایم تا با مشارکت سرمایه‌گذاران دو طرف کارهای بازسازی یا احداث محل اقامت مناسب انجام بگیرد که در صورت بروز چنین اتفاقی علاقمند خواهیم بود تا یک یا دو شب در این شهر توقف و اقامت داشته باشیم.

به گفته نظافتی، صرفاً دلیل عدم اقامت زائران در شهر سامرا و زیارت کوتاه آنها در این منطقه به نبود امکانات اقامتی، رفاهی و نگهداری کاروانهای زیارتی عتبات عالیات باز می‌گردد و باید شرایط مناسبی در شان زائران اهل بیت(ع) برای ماندگاری 24 تا 48 ساعت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت این منطقه سامرا نیز فراهم شده و خوشبختانه در یک سال اخیر حادثه خاصی رخ نداده است بنابراین در صورت فراهم شدن امکانات اقامتی و رفاهی ما هم تمایل به ماندگاری زائران اهل بیت(ع) خواهیم داشت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران برای بهبود وضعیت زیرساختهای رفاهی زائران اهل بیت(ع) در سامرا گفت: سرمایه‌گذاران ایرانی هم می‌توانند با توجه به مصوبه اخیر مجلس عراق مبنی بر برداشته شدن موانع برای سرمایه‌گذاران ایرانی به بررسی لازم برای ایجاد زیرساختها و فراهم آوردن امکانات رفاهی در سامرا بپردازند؛ سرمایه‌گذران دو کشور می‌توانند بدون موانع در سامرا به فکر زیرساختهای لازم برای زائران باشند که قطعا در صورت بروز چنین شرایطی ما نیز با روی باز زائران را 24 تا 48 ساعت به سامرا اعزام می‌کنیم.

نظافتی تصریح کرد: به طور حتم مردم و ساکنان سامرا نیز تمایل دارند تا حضور بیشتر زائران اهل بیت(ع) را در شهر و منطقه خود احساس کنند که امیدواریم در هر صورت شرایط لازم برای این مهم فراهم آید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

علت عدم توقف شبانه زائران ایرانی در سامرا چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: روستای سلین سروآباد در استان کردستان با ۵۵ میلی‌متر بارندگی، دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: روستای سلین با ۵۵ میلی‌متر و شهر سروآباد با ۴۸ میلی‌متر در رده‌های دوم و چهارم پربارش‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته قرار گرفتند.

وی افزود: شهرهای بیجار نیز ۳۳.۵ میلی‌متر، بانه ۳۳، مریوان ۳۲، سقز ۳۰، سنندج ۲۵، دیواندره ۲۴، کامیاران ۲۱، دهگلان ۱۹ و قروه ۱۱ میلی‌متر بارش را در شبانه‌روز گذشته داشتند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: امروز بارش‌ها به صورت پراکنده و بیشتر در بخش غربی استان همچون شهرهای بانه، مریوان و سروآباد ادامه دارد و فردا نیز در شهرهای مریوان و سقز وقوع بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

پناهی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وضعیت هوای استان پایدار است، اما در صبح روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد افت دمای هوا خواهیم بود به گونه‌ای که در ارتفاعات مرکزی، شمالی و شرقی استان به محدوده یخبندان نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوای روزانه افزایشی بوده و به طور میانگین انتظار داریم حدود شش تا هفت درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

کد خبر 751467

دیگر خبرها

  • ورود نخستین گروه زائران حج تمتع به مدینه+عکس و فیلم
  • تلاش شبانه روزی برای تقویت سلامت انتخابات در کرمانشاه
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • عکس/ شست‌وشوی حرمین امامین عسکرین سامرا
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • «سلین» دومین نقطه پربارش کشور در شبانه‌روز گذشته
  • بازار ۵۰ میلیاردی تبلیغات در شیپور
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است