Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@08:32:42 GMT

استقلال؛ غول از خواب بیدار شده نیم فصل دوم

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۰۲۱۶

استقلال؛ غول از خواب بیدار شده نیم فصل دوم

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، استقلال فصل را با وعده‌های علیرضا منصوریان مبنی بر اجرای فوتبال مالکانه آغاز کرد. منصوریان فوتبال تیمش در هفته دوم مقابل استقلال خوزستان را مالکانه دانست اما در آن زمان به این موضوع توجه نکرد که علی‌رغم درصد بالای مالکیت توپ، کیفیت فوتبالی که استقلال ارائه می‌دهد، فاقد مشخصات و ملزومات فوتبال مالکانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال مالکانه تنها داشتن درصد بالای مالکیت توپ نیست بلکه در آن چگونگی گردش توپ، جابجایی بازیکنان، درصد پاس‌های مفید در یک‌سوم دفاعی حریف و خلق موقعیت‌های زیاد گل اهمیت دارد.
فوتبالی که استقلال با وینفرد شفر در مقابل گسترش‌فولاد تبریز ارائه کرد، تقریبا مشخصات فوتبال مالکانه را داشت. تنها ایراد این نوع فوتبال کم بودن تعداد موقعیت گل‌های خلق شده بود که به نظر می‌رسد استقلال به مرور بتواند به این خصیصه نیز دست یابد. استقلال در بازی گسترش حدود ۶۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما نکته مهم در این درصد بالای مالکیت توپ، تعداد پاس‌های بازیکنان استقلال و از آن مهمتر درصد پاس‌های سالم بازیکنان این تیم بود که به ۸۶ درصد رسید. استقلالی‌ها در این بازی ۷۵۱ پاس رد و بدل کردند که ۶۴۵ تای آن سالم به مقصد رسید.

 

ضمن اینکه بازیکنان استقلال ۱۵ شوت به سمت دروازه حریف داشتند که ۵ تای آن در داخل چارچوب بوده است. این میزان دقت در دادن پاس‌های سالم نشانه خوبی برای شفر و شاگردانش است تا به زودی بتوانند یقه تیم‌های مدعی لیگ را گرفته و خود را به عنوان مدعی مطرح کنند.


استقلال شفر، منظم بازی می‌کند و حالا بازیکنان استقلال با ذهنی بازتر و آگاه‌تر نسبت به وظایف تاکتیکی خود در زمین بازی می‌کنند. شفر توانسته روی ساده فوتبال را به بازیکنان استقلال نشان دهد. شفر توانسته شاخ و برگ‌های اضافی را از بازی بازیکنان این تیم جدا کرده و با یادآوری اصول اولیه فوتبال مدرن و زیبا آنها را به ارائه فوتبالی ساده و در عین حال زیبا تشویق کند. او ابتدا نحوه صحیح دفاع کردن و بازپس گرفتن توپ را به شاگردانش آموخت و سپس تمرینات تیمش را بر اساس برنامه‌های هجومی طراحی کرد. استقلال در پنج بازی مقابل فولاد، پرسپولیس، نفت، سیاه‌جامگان و گسترش تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده و در مقابل چهار گل به ثمر رسانده است. شفر دوازده-سیزده بازیکن که صرف نظر از پست بازی اولویت اول او برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی هستند را مشخص کرده و همین موضوع ثباتی را به استقلال هدیه داده که نتیجه‌اش روند صعودی پیشرفت تاکتیکی این تیم در هر بازی نسبت به بازی قبل شده است.

 


در حال حاضر مهمترین مشکل شفر کمبود بازیکن مناسب در برخی از پست‌هاست. برخی از بازیکنان فعلی استقلال استعداد لازم را برای پیشرفت ندارند و حد نهایی‌شان همینی است که در میدان به نمایش می‌گذارند. اما برخی بازیکنان این تیم نظیر امید ابراهیمی هنوز پتانسیل بهتر شدن و رسیدن به آمادگی بیشتر را دارند. با همه این‌ها استقلال شفر هنوز ایراداتی نیز دارد که برطرف شدن آنها نیازمند زمان بیشتر است. مهمترین ایراد استقلال آمار ضعیف گل زده است. استقلال با شفر در پنج بازی چهار گل به ثمر رسانده که آمار خوبی برای تیمی که می‌خواهد مدعی باشد نیست. اما نمایش هجومی استقلال در بازی با گسترش امید به رفع شدن مشکل گلزنی را افزایش داده است. شفر قطعا در پنجره نقل و انتقالاتی نیم‌فصل به فکر خرید چند بازیکن برای برطرف کردن نقاط ضعف تیمش خواهد بود. ضمن اینکه نباید فراموش کرد استقلال برای حضور مقتدرانه در آسیا نیاز به نیمکتی قوی‌تر دارد.


با این دست‌فرمانِ شفر، استقلال را می‌توان غول از خواب بیدار شده در نیم‌فصل دوم دانست و باید منتظر حضور این تیم در جمع مدعیان لیگ نیز بود.

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم

تیم فوتبال سپاهان در دیدار با استقلال ملاثانی پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان به استقلال ملاثانی در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه فولادآرنا مقابل هم صف‌آرایی کردند که در نهایت با پیروزی دو بر یک سپاهان به پایان رسید.

کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ و رامین رضائیان از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۱۱۷ گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند.

میلاد پاک‌پرور در دقیقه ۲+۹۰ تک گل ملاثانی را به ثمر رساند.

خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی کد خبر 748197

دیگر خبرها

  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • تیم فوتبال سپاهان راهی یک چهارم نهایی شد
  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن