Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان لرستان از استان های زیبا و کوهستانی کشور ما ایران است که از لحاظ طبیعت و زیبایی های آن بسیار خاص و زبانزد می باشد. در این استان وجود آبشارها و جویبارها زیبایی را دو چندان کرده است. مرکز این استان، خرم آباد می باشد که خود گوشه ای از زیبایی های این استان را تشکیل می دهد. همین امر گردشگران زیادی را هر ساله در فصول مختلف به سوی خود می کشاند و افراد زیادی به جز توریست های خارجی از اقصی نقاط کشور برای دیدن این استان می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین منظور در این استان، مراکز توریستی – تفریحی زیادی ساخته شده که یکی از معروف ترین های آن ها "بام لرستان" یا همان "بام خرم آباد" نام گرفته است. با همگردی همراه باشید تا با مجتمع تفریحی بام لرستان آشنا شوید.

بام لرستان

دلیل این نامگذاری، قرار گرفتن این مجتمع در بالای کوهی به نام "مدبه کوه" است. این کوه که در شرق شهر خرم آباد واقع شده، طوری نسبت به شهر قرار گرفته که چشم انداز فوق العاده زیبایی را برای بیننده فراهم کرده است. مجتمع تفریحی بام لرستان نیز لذت دیدن این مناظر زیبا را بیشتر کرده است. اگر شما قصد دیدن این کوه و این بخش از شهر را دارید، به شما پیشنهاد می دهیم که هم در روز و هم در شب به این منطقه بروید، زیرا در هر دو زمان زیبایی خاص منطقه و چشم انداز فوق العاده آن هوش از سر بیننده خواهد برد. این کوه در گذشته کوهی معمولی و بدون گل و گیاه بود، تا اینکه با تلاش عوامل دست اندرکار تبدیل به یکی از جاذبه های زیبا، سرسبز و خوش منظره شهر شد.

ویژگی های بام لرستان

این منطقه یا همان بام خرم آباد، مساحتی برابر با 800 هکتار دارد و خارج از بعد تفریحی، یک مجتمع تحقیقاتی نیز هست. به جرات می توان گفت که این مجتمع بزرگترین و مجهزترین مجتمع تفریحی _ علمی غرب کشور است. سال 1389 ساخت این مجتمع کلید خورد. در این منطقه یک مرکز تحقیقاتی بزرگ گیاهان دارویی ساخته شده است، البته باید گفت که برای ساخت و احیای این منطقه اولین قدمی که برداشته شد، کاشت گیاهان و نهال های بسیاری بود که باعث آبادانی و سرسبزی این کوه زیبا شد. به طوری که در این بخش حدود  700000 درخت از انواع مختلف کاشته شد و همچنین از این فضای 800 هکتاری حدود 500 هکتار آن به فضای سبز اختصاص یافت. البته به غیر از فضای سبز، سرگرمی ها و همچنین بخش های علمی – تحقیقاتی دیگری نیز در آن وجود دارد.

دیدنی های بام لرستان

مراکزی چون رصد خانه که به گفته ای مدرن ترین رصدخانه در خاورمیانه می باشد، باغ وحش، آبشار، رستوران گردان، آمفی تئاتر، کافی شاپ و بخش های دیگر در بام خرم آباد وجود دارد که البته به این تعداد مراکز دیگری نیز اضافه خواهد شد که در دست احداث می باشد و در برنامه آینده توسعه و زیبایی بیشتری را برای این منطقه به ارمغان خواهد آورد. رصدخانه ای که در بام لرستان وجود دارد، در منطقه خاورمیانه، رتبه اول از لحاظ مدرن بودن را به خود اختصاص داده است. این رصدخانه در بالاترین بخش کوه یعنی در ارتفاع 550 متری ساخته شده است. باغ وحش، بخش دیگری از این مرکز توریستی – تفریحی است که در آن حیوانات و پرندگان مختلفی را در آن می توان از نزدیک دید. همچنین آبشاری با طول 327 متر در این مجتمع ساخته شده که هم باعث طراوت بیشتر آن و هم باعث بالا بردن جذابیت و زیبایی آن شده است، زیرا با قرار گرفتن در کنار درختان، حس طبیعت و نشاط را برای هر بیننده ای به ارمغان می آورد و همچنین در این فضای خوش منظره صدای آن آرامش خاصی به بیننده انتقال می دهد. البته همانطور که گفته شد این پروژه بزرگ هنوز به اتمام نرسیده است و در برنامه آینده و نقشه های آن بخش های تفریحی همچون پارک آبی و پاراگلایدر و قسمت های علمی – تحقیقاتی و همینطور رفاهی مانند هتل های 4 و 5 ستاره در نظر گرفته شده که به مرور زمان تکمیل خواهد شد. پس در صورت سفر به شهر خرم آباد توصیه می کنیم که حتما به این بخش سری بزنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. این منطقه در ورودی شهر قرار گرفته که شما می توانید ساعاتی را برای پیک نیک و تفریح در آن سپری کنید و اگر گشت و گذار شما تا پاسی از شب ادامه داشت، قطعا از منظره شب هنگام شهر از این ارتفاع و همچنین نورپردازی های زیبای آن لذت خواهید برد.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی

با شور و شوق فراوان، آرش مال در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد. این مجتمع تجاری نتیجه‌ی سال‌ها تلاش مداوم و برنامه‌ریزی دقیق است که با هدف ارتقاء سطح اقتصادی و فرهنگی منطقه و افزایش جذابیت‌های گردشگری استان گیلان طراحی شده است. آرش مال به عنوان یک نماد اعتباری برای منطقه آزاد انزلی و شهروندان گیلانی، قرار است محیطی مملو از فرصت‌های نوین تجاری و تفریحی ارائه دهد که می‌تواند به تحولی بزرگ در الگوی خرید و سبک زندگی مردم منجر شود.

در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای به سرانجام رساندن این پروژه صورت گرفته است. از جذب سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی گرفته تا همکاری با طراحان و معماران برجسته، هر قدم با دقت فراوان برداشته شده تا اطمینان حاصل شود که آرش مال نه تنها به یک مرکز خرید معمولی تبدیل نشود، بلکه به یک مرکز جامع تجاری، فرهنگی و تفریحی مبدل شود که می‌تواند به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه آزاد انزلی عمل کند.

همچنین، این افتتاحیه تنها آغاز راه است؛ برنامه‌های ما برای آینده آرش مال همچنان ادامه دارد. ما می‌دانیم که مسیر توسعه و پیشرفت این مجموعه بی‌پایان است و با هر گام، خدمات و امکانات جدیدی به آن افزوده خواهد شد تا نیازهای رو به رشد گردشگران و شهروندان را برآورده سازد. آرش مال نه تنها یک مرکز خرید است، بلکه باید به مکانی برای پیوندهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود که افتخار آن متعلق به همه شهروندان خواهد بود.

ما در آرش مال، مفتخریم که این مسیر را در کنار شما طی کنیم و با اطمینان به آینده‌ای روشن، دعوت می‌کنیم تا در این سفر هیجان‌انگیز با ما همراه باشید.‌ همراهان عزیز، آرش مال در روز افتتاحیه خود، شاهد برگزاری یک فستیوال بزرگ خواهد بود که بی‌شک، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین رویدادها در منطقه آزاد انزلی تبدیل خواهد شد. این فستیوال با برنامه‌های متنوع و جذابی همچون نمایش های زنده، برنامه های هنری، نمایش های فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی برای همه سنین، قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.‌

‌این فستیوال نه تنها فرصتی برای تفریح و خرید است، بلکه می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه گردشگری و تجارت در منطقه نیز عمل کند. ما امیدواریم که شما در این روز بزرگ همراه ما باشید و شاهد آغاز دوران جدیدی در تاریخ منطقه آزاد انزلی باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم