Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@09:26:06 GMT

آنچه پیش از عمل زیبایی بینی باید بدانید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۲۳۴۳

قدیم‌ها اگر بینی نازیبایی در صورت داشتی،‌ همه می‌گفتند هر آنچه خدا داده، به صورتت می‌آید، به همان راضی باش؛ اما با رواج یافتن عمل زیبایی بینی طی دهه اخیر و تغییرات مثبتی که در بسیاری موارد، پس از انجام این نوع عمل زیبایی در چهره افراد ایجاد می‌شود، چنین نگرشی تغییر کرده است.به گزارش بلاغ، تصمیم برای ایجاد تغییر مثبت در چهره، اگر درست، منطقی و با حداقل ریسک و آسیب‌پذیری باشد، مطلوب است، اما نکته اینجاست که برخی افراد انتظار غیرمنطقی از این نوع جراحی زیبایی دارند و مهم‌تر آن که نسبت به خطرات احتمالی آن بی‌توجه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در گفت‌وگو با دکتر ابوالحسن قیصری، جراح و متخصص گوش، گلو، بینی و سرو گردن و عضو انجمن راینولوژی ایران سعی کرده‌ایم، به سوالات زیادی که در ذهن متقاضیان عمل رینوپلاستی مطرح است، پاسخ درست و منطقی بدهیم.

چه انتظاری از تیغ جراحی کوچک کننده بینی دارید؟

ابتدا باید بدانید شکل بینی وراثتی است، مگر آن که در اثر ضربه یا جراحی تغییر کند. عمل جراحی بینی رینوپلاستی در اکثر مواقع ظاهر بینی را زیباتر و متناسب‌تر با دیگر عناصر صورت نشان می‌دهد. بعلاوه وضعیت تنفسی افرادی را که به علت اختلالات راه هوایی در بینی خود دچار مشکل شده‌اند، بهبود می‌بخشد.

رینوپلاستی می‌تواند تغییراتی مثل اندازه، عرض، شکل، نوک، سوراخ و تقارن بینی ایجاد کند، اما منظور از اندازه بینی، متناسب کردن آن با دیگر عناصر صورت است. لزوما این نتیجه از عمل جراحی برای همه افراد رضایت‌بخش نیست. به بیان دیگر، جدا از سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی (در دختران بعد از 16 سالگی و در پسران از 17 سالگی به بعد ) در این جراحی داشتن سلامت جسمی و روانی بسیار اهمیت دارد. فرد متقاضی این نوع جراحی باید به دنبال بهتر شدن چهره خود باشد، نه چهره ایده آلی که در ذهنش برای خود ساخته است.

بینی زیبایی که بوها را احساس نمی‌کند

شاید سوال کنید، آیا اختلال بویایی ازعوارض جراحی بینی است؟

بیشترین اختلال بویایی، به دنبال بیماری‌های ویروسی و بویژه طی سرماخوردگی اتفاق می‌افتد. همچنین پولیپ بینی ممکن است نوعی اختلال بویایی ایجاد کند. از سوی دیگر، بیشترین اختلال بویایی بر اثر تصادفات و شکستگی قاعده جمجمه اتفاق می‌افتد. اگر جراحی بینی درست انجام شود، اختلال بویایی نمی‌دهد. توجه داشته باشید، بینی فقط محل عبور هوا و رسیدن عامل‌های محرک بویایی به سقف بینی و قاعده جمجمه است.

بینی سربالا در دام آلرژی

آیا ممکن است جراحی زیبایی بینی، علائم آلرژیک را تشدید کند؟

انجام عمل جراحی بینی یک تصمیم شخصی است و فرد باید مزایا و خطرات احتمالی ناشی از آن را بررسی کند. ازجمله عوارضی که باید به آنها توجه داشت؛ پارگی عروق سطحی بینی، عفونت، تأخیر در بهبود زخم، خطرات بیهوشی، خونریزی، قرینه نشدن بینی و نیز عوارض احتمالی قلبی ـ ریوی در عمل طولانی‌مدت است. همچنین ممکن است رینوپلاستی همراه ایجاد لخته در سیستم وریدی باشد.

از سوی دیگر، احتمال تشدید علائم آلرژیک در کوتاه‌مدت، بدشکلی پوستی، التهاب و تورم پوستی و نیاز به عمل مجدد مطرح است. با توجه به پیشرفت‌هایی که صورت گرفته و پزشکان ماهری که در کشورمان داریم، این خطرات ممکن است بسیار کاهش یافته باشد، اما به هر حال به صفر نرسیده است.

بینی‌های زیبا، کمتر خرخر می‌کنند؟

آیا در این فکرید که خرخر شبانه‌تان را با عمل زیبایی بینی از بین ببرید؟

خرخر و اختلال خواب یک بیمار، پیچیده و چند عاملی است و فقط در 20 درصد موارد، ناشی از انحراف بینی است. برای تائید این مساله باید از بیماران، نوار مغزی هنگام خواب گرفته شود. انحراف بینی می‌تواند عامل شروع یا شدت گرفتن اختلالات خواب باشد و برای رفع اختلالات خواب می‌توان به رفع آن به عنوان یک گزینه موثر نگاه کرد. این تصور کلی که خر خر و اختلال خواب با عمل جراحی زیبایی بینی اصلاح می‌شود، صحت ندارد.

زیبایی یا رفع انحراف بینی؛ یک یا دو جراحی؟

بیمارانی که انحراف داخل بینی دارند و می‌خواهند عمل زیبایی انجام دهند، بهتر است در یک یا دو مرحله اقدام به جراحی کنند؟

همواره بهتر است، در یک مرحله هر دوی این اقدامات صورت بگیرد، چرا که با اصلاح تیغه بینی، دسترسی بهتر به همه بخش‌ها و امکان تنظیم بهتر زوایا و خطوط اصلاحی بینی وجود دارد. در 10 درصد موارد، ممکن است نیاز به بیش از یک بار عمل جراحی بینی باشد، آن هم در بیماران دچار شکستگی قدیمی، تروماهای قدیمی بینی و صورت یا کسانی که مبتلا به شکاف لب و کام هستند یا بینی کج دارند. هر چه عمل جراحی دقیق‌تر انجام شود، نیاز به عمل جراحی مجدد کاهش می‌یابد. در این راستا انجام سی‌تی‌اسکن بینی و بررسی مجاری تنفس بینی بسیار مهم است، ولی به هر حال بین دو عمل باید حداقل یک سال فاصله بیفتد.

بینی عمل شده را سرما ندهید

با توجه به این که امروزه امکانات عمومی در دسترس است، فصل گرم و سرد نقشی در تعیین زمان عمل رینوپلاستی ندارد، اما در بیماران آلرژیک و بویژه در بهار و پاییز، یعنی زمان عود آلرژی بهتر است جراحی به تعویق بیفتد. توصیه بهتر این است که آلرژی ابتدا با درمان دارویی کنترل شود و در فصلی که آلرژی کاهش یافته و خاموش است، اقدام به عمل بینی شود. فراموش نکنید، آلرژی یک بیماری ژنتیک است و همراه با درمان دارویی کنترل می‌شود و قابل معالجه با عمل جراحی زیبایی بینی نیست، اما ممکن است علائم انسداد بینی با عمل صحیح بینی کاهش یابد.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!

پاسپورت؛ مدرکی ضروری برای ثبت نام در آزمون آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس به‌عنوان معتبرترین تست بین‌المللی زبان شرایط ویژه‌ای دارد. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون باید کاملا با مراحل ثبت نام و مدارک لازم آشنا باشند. نقص مدارک در زمان بارگذاری آن‌ها یا همراه نداشتن برخی سندهای هویتی مانند پاسپورت، امکان شرکت در آزمون آیلتس را از آن‌ها سلب می‌کند. از سوی دیگر همراه داشتن پاسپورت برای آیلتس یک موضوع ضروری است و شرکت‌کنندگان این تست، باید با برخی نکات درباره این سند هویتی را بدانند. بر همین اساس در این مطلب به بررسی نکات و استانداردهای یک پاسپورت معتبر برای شرکت در آزمون آیلتس می‌پردازیم.

در میان تمام مدارک لازم برای آیلتس، پاسپورت اهمیت بیشتری دارد

مدارک فراوانی برای شرکت در آزمون آیلتس مورد نیاز هستند که در میان آن‌ها داشتن پاسپورت یا جایگزین‌های آن اهمیت بیشتری دارد. اعتبار پاسپورت برای آیلتس بسیار مهم است؛ زیرا در زمان اخذ کارنامه نهایی، شماره این سند در آن درج می‌شود. پاسپورت متقاضی شرکت در آیلتس باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. بهتر است قبل از شرکت در آیلتس نسبت به گرفتن پاسپورت اقدام کرده یا اگر اعتبار آن رو به اتمام است، بعد از تمدید اعتبار در این آزمون شرکت کنید.

سایر مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس نیز عبارت‌اند از:

فرم تکمیل‌شده ثبت نام آزمون آیلتس ((IELTS Aplication Form

اسکن رنگی از برگ اول و دم پاسپورت متقاضی

اسکن رنگی از کارت ملی داوطلب (اگر کارت ملی او هوشمند نیست، می‌تواند از اسکن شناسنامه یا گواهینامه هوشمند استفاده کند)

اسکن عکس پرسنلی

دقت کنید که پاسپورت یا مدارک جایگزین آن حتما باید در روز آزمون همراهتان باشند. با توجه به شرایط موجود برای شرکت در آزمون آیلتس، درصورتی‌که سن شما کم‌تر از 18 سال است، باید علاوه بر ارائه پاسپورت در زمان ثبت نام، فرم‌های consent form for minors و consent formرا نیز پر کنید.

مدارک جایگزین‌ پاسپورت‌ آقایان برای شرکت در آزمون آیلتس‌ آکادمیک

خانم‌ها برای شرکت در آیلتس مشکلی برای دریافت پاسپورت ندارند و حتما ارائه پاسپورت برای آیلتس از طرف آن‌ها ضروری است. در مقابل بسیاری از داوطلبان آقا برای شرکت در آزمون آیلتس، به دلایل مختلف مانند دانشجو بودن، نداشتن کارت پایان خدمت یا دلایل دیگری پاسپورت ندارند. این افراد می‌توانند فقط برای اخذ مدرک آیلتس آکادمیک از برخی مدارک جایگزین به‌جای پاسپورت استفاده کنند. توجه داشته باشید که آقایان برای ثبت نام در آزمون آیلتس جنرال حتما باید پاسپورت داشته باشند و هیچ مدرک جایگزینی پذیرفته نیست.

مدارک زیر را می‌توان به‌جای پاسپورت‌ در زمان ثبت نام آیلتس‌ آکادمیک ارائه کرد:

تاییدیه اشتغال به تحصیل

نامه فراغت از تحصیل

گواهی سازمان نظام وظیفه (پلیس 10+)

نکات مهم در زمان اسکن پاسپورت برای ثبت نام در آیلتس

در زمان اسکن پاسپورت در سایت باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. مرکز آیلتس استرالیا (IDP) و بریتیش کانسیل به‌عنوان طراحان این آزمون، سخت‌گیری بالایی را برای وضوح و کیفیت مدارک اسکن شده اعمال می‌کنند. به همین دلیل در صورت عدم کیفیت مناسب برای اسکن پاسپورت، احتمال رد شدن درخواست یا حتی لغو شدن آزمون برای شما وجود دارد.

توجه به نکات زیر به شما در اسکن پاسپورت برای آیلتس کمک می‌کند:

فایل پاسپورت ارسالی باید در فرمت JPG باشد. سایر فرمت‌های ذخیره عکس مانند PNG یا GIF پذیرفته نمی‌شوند

فایل ارسالی باید کاملا واضح و خوانا باشد و بتوان تمام نوشته‌ها و شماره‌های درج‌شده در آن‌ها را بدون دردسر خواند

منظور از اسکن صفحه اول و دوم همان برگ اول پاسپورت است

نیازی به امضای صفحه دوم پاسپورت ندارید؛ اما برای اطمینان این کار را انجام دهید. این امضا به هیچ تاییدیه خارجی نیاز ندارد

توجه به تاریخ اعتبار پاسپورت بسیار مهم است. مرکز IDP پاسپورت‌های فاقد اعتبار را نمی‌پذیرد

در زمان ثبت نام آیلتس به کامل بودن مدارک توجه کنید

توجه به کامل بودن مدارک و بارگذاری باکیفیت و دقیق آن‌ها در سایت مربوطه، فرایند مهمی است که در صورت وجود کوچک‌ترین نقصی می‌تواند مانع از حضور شما در آزمون آیلتس شود. بنابراین پیش از اقدام برای ثبت نام در این آزمون، ابتدا تمام تاریخ‌های مدارک لازم مانند پاسپورت و کارت ملی را چک کرده و در زمان خواسته‌شده آن‌ها را در سایت بارگذاری کنید. همچنین اسکن پاسپورت ارسالی حتما باید گذرنامه خودتان باشد تا در زمان اخذ کد آن در کارنامه مشکلی برای شما به وجود نیاید.

حال که اطلاعات کافی برای شرکت در آزمون دارید باید بفکر تقویت مهارت های خود بپردازید. برای این کار بهتر است به یک مرکز آموزش آیلتس معتبر و با کیفیت مراجعه کنید. مراکز زیادی در حال آموزش و برگزاری دوره های آیلتس هستند اما ما بعنوان مرکز آیلتس آفاق لیستی از بهترین آموزشگاه های آیلتس را برای شما معرفی کردیم تا تصمیم گیری در این باره برای شما ساده تر باشد.

سوالات متداول آیا برای‌ شرکت در آزمون آیلتس‌ پاسپورت‌ نیاز است؟

بله. داشتن پاسپورت معتبر در زمان ثبت نام و همراه داشتن آن در روز آزمون برای درج کد در کارنامه الزامی است.

من هنوز سربازی نرفته‌ام، چطور می‌توانم بدون پاسپورت‌ در آزمون آ‌یلتس ‌شرکت کنم؟

نامه اشتغال به تحصیل، مدرک فراغت از تحصیل یا نامه پلیس 10+ مدارک جایگزین برای شما در این زمینه به‌شمار می‌روند.

آیا می‌توانم از مدارک جایگزین پاسپورت ‌برای‌ شرکت در آزمون جنرال آیلتس‌ استفاده کنم؟

خیر. مدارک جایگزین پاسپورت‌ فقط در آزمون آکادمیک کاربرد دارند.

دیگر خبرها

  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟