Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه هیچ مصدوم یا مجروحی و بیماری‌های عفونی و میکروبی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد، گفت: بیمارستان جدید سرپل‌ذهاب ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید‌حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب اظهار کرد: در مقایسه با روزهای نخست وقوع زلزله غرب کشور، شرایط بهتر شده و در حوزه بهداشت و درمان مشکل جدی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از 1500 عمل جراحی برای مصدومان این حادثه انجام شده که این مصدومان دوره نقاهت خود را پشت سر می‌گذارند، بیان کرد: بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و بیماری‌های واگیری که منشاء عفونی و میکروبی دارد در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این هفته دانشگاه علوم پزشکی تبریز با 170 متخصص، فوق‌تخصص، پرستار و بهداشتیار در این مناطق مستقر شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده گفت: بیمارستان‌های مناطق زلزله‌زده به‌زودی به چرخه فعالیت باز می‌گردند و بیمارستان جدید در سرپل‌ذهاب نیز ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ البته بیمارستان آسیب دیده شهدای این شهر تا 3 ماه آینده در چرخه خدمت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا تثبیت شرایط در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضور می‌یابند، افزود: در سایر شهرها از جمله اسلام‌آباد غرب مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در جلسه امروز معاون اول رئیس‌جمهور تصمیماتی برای بهبود این شرایط اتخاذ و اقدامات درازمدت آغاز شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: آسیب‌های بلایای طبیعی سخت و زیاد است اما همه دستگاه‌های اجرایی در مناطق زلزله‌زده با امکانات زیاد حضور دارند و هماهنگی این دستگاه‌ها، بالاترین هنر مدیران است که همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مراقبت‌ها و خدمات رایگان و در دسترس و مناسبی را به مردم مناطق زلزله‌زده ارائه می‌دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارتباط مجموعه بهداشت و درمان کشور با مناطق زلزله‌زده قطع نخواهد شد، افزود: حضور همکاران ما در این مناطق، مستمر و مداوم خواهد بود، همچنان که وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هایی بود که در نخستین ساعات وقوع زلزله در غرب کشور، در این مناطق حاضر شد و به ارائه خدمات پرداخت.

هاشمی خاطرنشان کرد: بازسازی 62 پایگاه تخریب شده، ترمیم 140 مرکز بهداشتی آسیب‌دیده، ساخت 24 مرکز جامع خدمات سلامت و بازسازی دو بیمارستان اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب به‌سرعت انجام خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز