Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیئت‌ رئیسه دانشگاه صنعت نفت به جای تلاش برای بهبود وضعیت دانشجویان با احضار دانشجویان به کمیته انظباتی، تماس‌های تهدیدآمیز به خانواده‌ها سعی دارد به تحصن دانشجویان نفت  پایان دهد.

امتیازهای دانشجویان نفت  سلب می‌شود

وی گفت: برای اولین بار دانشجویان در سال 1394 جهت بازگشت حقوق از دست رفته دست به اعتصاب و تجمع زدند اما پس از 10 روز با وعده سخنگوی هیئت رئیسه دانشکده نفت آبادان مبنی بر اینکه اگر وزارت نفت حقوق مسلم دانشجویان را به آن‌ها بازنگرداند به طور دسته جمعی استعفا می‌دهند تا با استفاده از موج رسانه‌ای ایجاد شده وزارت نفت وادار کنند خواسته دانشجویان را بپذیرد پایان یافت، اما پس از 33 ماه مدیریت این مجموعه بر دانشکده نفت، نه تنها هیچ بهبودی حاصل نشد بلکه امتیازات دانشجویان به طور مرتب از آنان سلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس دانشجویان به صورت دسته جمعی به این نتیجه رسیدند تنها اهرمی که می‌تواند هیئت‌رئیسه را تحت فشار قرار دهد تعطیلی کلاس‌ها به صورت همه جانبه است.

اعتراض چند ساله دانشجویان  نفت  ارزش ندارد

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت خاطر نشان کرد: امروز یازدهمین روز اعتصاب ماست و تا به حال نمایندگان شورای صنفی دانشکده‌های نفت آبادان و اهواز و تشکل‌های دانشجویی این مسئله را از طریق تمام راه‌های قانونی پیگیری کرده‌اند و با تجمع در مقابل مجلس و صحبت کردن با همه نمایندگان مجلس، ارسال نامه به نهادهای مختلف و غیره اعتراض خود را نشان دادند، چند ماه پیش سیستم سرمایشی خوابگاه دختران دانشگاه اهواز خراب شده بود که با دستور مستقیم وزیر علوم این مشکل برطرف شد اما به علت نامعلومی مسئولین اعراض گسترده و چند ساله دانشجویان دانشگاه نفت را جدی نمی‌گیرند.

دانشجویان نفت اجازه صحبت با رسانه‌ها را ندارند

وی تصریح کرد: پس از آغاز تجمعات و تعطیلی کلاس‌ها، هیئت‌رئیسه طی درخواستی آمادگی خود را برای برگزاری جلسه‌ای مشترک با دانشجویان اعلام کرد اما در دقایق آخر مطلع شدیم هیئت‌رئیسه قصد دارد یک نشست نمایشی برگزار کند و رئیس دانشکده به عنوان سخنران این نشست می‌خواهد وضعیت دانشکده را عادی و بدون هیچ‌گونه مشکلی نشان دهد و هیچ یک از نمایندگان دانشجویان اجازه ارائه نظرات خود به رسانه‌های حاضر در این نشست را ندارند،  به همین دلیل هیچ دانشجویی در این نشست حاضر نشد.

مشکل اصلی دانشجویان نفت، اعضا هیئت‌رئیسه هستند

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه سه روز بعد از این حرکت نمایشی، هیئت‌رئیسه اعلام کرد دوباره قصد دارد نشست دیگری این بار بدون دوربین‌ها برگزار کند و دانشجویان می‌توانند در این نشست نظرات و انتقادات خود را بیان کنند، تاکید کرد: مشکل اصلی دانشجویان دانشکده نفت آبادان همین اعضا هیئت‌رئیسه است به همین دلیل در این جلسه نیز هیچ دانشجویی شرکت نکرد.

برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز در سطح دانشگاه نفت

وی ادامه داد:  هم‌زمان با تعطیلی کلاس‌ها 4 تجمع به شکل‌های مختلفی همچون تشییع نمادین تابوت دانشگاه و تجمع در جلوی کلاس‌ها برگزار شد.

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد: ما هیچ‌گاه در این تجمعات به فرد یا گروهی توهین نکردیم و همیشه با خود یک بنر به همراه داشتیم که نشان دهیم مطالبه ما فقط یک مطالبه دانشجویی بوده و هیچ‌کس حق بهره‌برداری سیاسی از این موضوع را ندارد.

خواسته دانشجویان نفت، استعفا دسته‌جمعی هئیت رئیسه دانشگاه است

وی تصریح کرد: برخلاف جو رسانه‌ای در بسیاری از شبکه‌های مجازی و غیره که سعی می‌کنند موضوع استخدام را محور تحصن ما اعلام کنند تاکید می‌کنیم استخدام یکی از مشکلات ماست و خواسته اصلی دانشجویان استعفا دسته‌جمعی هئیت رئیسه ناکارآمد دانشکده نفت آبادن است که هویت دانشگاه صنعت نفت را از بین برده است.

نزول دانشگاه نفت در پی سوء مدیریت‌ها

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: در دوره 33 ماه مدیریت این هیئت رئیسه تمام امتیازات این دانشکده از دست رفته است و هدف اصلی ما جلوگیری از ازبین رفتن دانشگاه است این دانشگاه با تاسیس در سال 1318 با 78 سال سن، دومین دانشگاه ایران پس از دانشگاه تهران از لحاظ قدمت تاریخی است و دانشکده‌های آبادان و اهواز آزمایشگاه‌های فوق پیشرفته‌ای دارند اما وضعیت علمی این دانشگاه شدیدا در حال نزول است.

وی افزود: چندی پیش وزیر نفت اعلام کرد قصد دارد پردیسی در دانشگاه شهید چمران اهواز تحت عنوان پردیس مهندسی نفت و پتروشیمی تاسیس کند، در اینکه همه دانشگاه‌ها باید پیشرفت کنند تردیدی نیست ولی چرا وزارت‌خانه‌ای که 2 دانشکده پیشرفته در سطح کشور دارد باید با بی‌توجهی به امکانات در دسترس خود به فکر تاسیس دانشگاه دیگری باشد؟

تماس آموزش دانشگاه با خانواده‌ها موجب رنجش شدید دانشجویان شد

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: در این میان مسئله‌ای که موجب رنجش شدید دانشجویان شد این بود که معاونت آموزش دانشگاه با خانواده دانشجویان تماس گرفت و به دروغ به آن‌ها گفت فرزند شما مدت زیادی است در کلاس‌ها شرکت نمی‌کند و با ایجاد اغتشاش سعی دارد آشوبی گسترده در سطح دانشگاه ایجاد کند تا به وسیله ورود خانواده دانشجویان به این ماجرا و تحت فشار قرار دادن دانشجویان این تحصن پایان پذیرد.

آغاز موج جدید احضار دانشجویان  نفت به کمیته انضباطی

وی بیان کرد: پس از تماس آموزش دانشگاه موج جدید احضار دانشجویان نفت به کمیته انضباطی شروع شد و حتی بسیاری از دانشجویان که سابقه شرکت در تجمع‌های اعتراضی را هم ندارند به طور مرتب به کمیته انظباتی احظار می‌شوند تا با ایجاد فشار روحی روی این دانشجویان حداقل یکی از دانشجویان را وادار کنند مسئولیت این تحصن‌ها را بپذیرد. همچنین مدیران دانشگاه به جای اینکه سعی کنند به مشکلات دانشجویان رسیدگی کنند به تازگی بدون توجه به اینکه دنیای امروز دنیای علم و تکنولوژی است اینترنت دانشگاه را به صورت مکرر و به علل نامعلوم قطع می‌کنند.

تهدید مستقیم دانشجویان نفت بوسیله رئیس دانشکده

دانشجوی دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: طی این چند روز  واحدهای درسی بسیاری از دانشجویان به دلیل غیبت در کلاس‌هاحذف شده است و در آخرین اقدام، رئیس دانشکده آبادان با ارسال ایمیل به صورت مستقیم دانشجویان را به حذف ترم و دادن نمره صفر تهدید می‌کند. تا کنون خبرگزاری‌های مختلف قصد داشتند جهت پوشش خبری با دانشجویان مصاحبه داشته باشند اما اجازه ورود به دانشگاهبرای آنها صادر نشد.

آغاز اعتصاب غذا  از هفته جاری

وی یادآور شد: همه دانشجویان ورودی‌های 93، 94، 95 و 96 با هدف احیای حقوق از دست رفته دانشجویان و بازگرداندن عظمت و جلال دانشگاه صنعت نفت هم قسم شده‌اند و به احتمال زیاد اعتصاب غذا هم از هفته جاری آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)

باوجود تشدید فشارها برای توقف مخالفت‌های دانشجویی علیه هم‌دستیِ آمریکا با نسل‌کشیِ اسرائیل در غزه، معترضان یک ساختمان معروف «سالن همیلتون» در دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند.   به گزارش فارس، سالن همیلتون ساختمان معروفی است که در جریان اعتراضات سال ۱۹۶۸ علیه جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات علیه نظام آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۵ هم تسخیر شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • استفاده از گاز اشک آور علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آستین
  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • فیلم| دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • دانشجویان معترض ساختمان معروف دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند(فیلم)
  • دانشجویان معترض ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند+ فیلم
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه کلمبیا تعلیق دانشجویان معترض را آغاز کرد