Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ابتکار مدافعان حرم در جنگ‌های شهری گفت: مدافعان حرم نقش بی‌بدیل در پایان عمر داعش داشتند و پس از حدود هفت سال مردم سوریه را از نقض آشکار حقوق بشر در این کشور نجات دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با صبح توس؛ اظهار کرد: اگر نگاهی به کارنامه جریان‌های تکفیری داشته باشیم خواهیم دید که این جریان‌ها با ارتکاب به هر نوع جرائم ضدانسانی و ضداخلاقی مصداق نقض آشکار حقوق بشر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از کودک آزاری تا جنایات جنگی، از مجازات دسته جمعی تا هراس‌افکنی، از تجاوز و ظلم تا پاکسازی قومی و کوچ اجباری مردم، تمامی این موارد یک به یک نقض حقوق بشر است، پس چرا صدایی از آمریکا و متحدانش که اینقدر داد از حقوق بشر می‌زنند درنمی‌آید؟ و نه تنها واکنشی نشان نمی‌دهند، بلکه تمامی این جریان‌های تکفیری را حمایت می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه در زمینه جایگاه والای مدافعان حرم گفت: امروز همه چه دوست و چه دشمن اذعان می‌کنند که پس از حدود هفت سال مدافعان حرم آمدند و مردم سوریه را از نقض آشکار حقوق بشر نجات دادند.

 

قنادباشی ادامه داد: امروز همه از نقش بی‌بدیل مدافعان حرم در پایان‌دهی به عمر شجره خبیثه داعش می‌گویند و بر کسی هم این نقش پوشیده نیست؛ درست است که تجهیزات نظامی و سلاح‌های پیشرفته در میدان جنگ نقش مهمی دارد؛ اما نباید فراموش کنیم که جنگ در سوریه جنگ‌های شهری بوده نه کلاسیک و متخصان این حوزه می‌دانند ابتکار در جنگ‌های شهری یعنی چه.

 

وی تصریح کرد: چنانچه مدافعان حرم نبودند چطور این ابتکارها در جنگ‌های شهر به شهر سوریه شکل می‌گرفت؟ مطمئن باشید مدافعان حرم نبودند اینقدر زود داعش به زباله‌دان تاریخ نمی‌پیوست.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به حمله به نمازگزاران چند روز گذشته در مصر گفت: این اوج زبونی داعش است که می‌خواست با این تحرک پایان عمر خود را تکذیب کند غافل از اینکه مدت هاست داعش به قبرستان تاریخ پیوسته است.

 

شایان ذکر است که همایش «مدافعان حرم مدافعان حقیقی حقوق بشر» 9 آذرماه سال جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر