Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد یوسفی، مدیر مرکز بیت‌الحفاظ مشهد الرضا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: این مرکز از مردادماه سال جاری به صورت تخصصی کار خود را در مشهد آغاز کرده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر قرآن‌آموز طی یک سال و نیم می‌تواند حافظ قرآن کریم شود.
وی با بیان اینکه تاکنون در مشهد کلاس حفظ درجه یک وجود نداشته است، اظهار کرد: اکثر حافظان در حوزه مفاهیم، تجوید، صوت و لحن و وقف و ابتداء با مشکل روبرو هستند لذا تلاش شده در این مرکز بیشتر به این حوزه‌ها پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی افزود: تثبیت حفظ یکی از مواردی است که در این مرکز بدان توجه شده است و هر قرآن‌آموز بر طبق برنامه ریزی تنظیم شده از سوی مرکز با مرور و تثبیت حفظ پیش می رود.
این مدرس قرآن ادامه داد: مراکز حفظ یک ساله قرآن زیاد هستند که از آن جمله می توان به جامعه‌القرآن اشاره کرد همچنین خانه حفاظ از سال 93 در مشهد طرح حفظ سه ساله را آغاز کرده است.
وی طرح حافظون رضوی را از دیگر طرح های حفظ سه ساله برشمرد که با همکاری آستان قدس رضوی در سال 95 اجرای آن آغاز شده است.
مدیر مرکز بیت‌الحفاظ مشهد الرضا(ع) افزود: با توجه به اینکه در کلاس های طرح حفظ ریزش زیاد است و حافظان زیادی داریم که در همین جزء‌های اول و دوم حفظ را کنار گذاشته اند لذا سعی شد طرح حفظ یک سال و نیم تنظیم شود چراکه در طرح یکساله قرآن آموز کل هفته را باید به حفظ بپردازد.
وی گفت: خیلی از افراد جامعه قلباً دوست دارند حافظ قرآن بشوند و حتی خیلی افراد بارها تصمیم به این کار گرفته اند و چندین سوره از سوره های جزء ۳۰ و یا حتی چند جزء از قرآن را حفظ کرده اند ولی هر کدام به دلایلی نتوانسته اند در این مسیر موفق شوند و بعد از مدتی حفظ قرآن را کنار گذاشته اند و متاسفانه محفوظات خود را فراموش کرده اند.
این مدرس قرآن مهمترین دلیلی که افراد نتوانسته اند در این مسیر موفق باشند را نداشتن اطلاعات کافی در زمینه چگونگی حفظ قرآن برشمرد و عنوان کرد: در این مرکز سعی شده حفظ قرآن همراه با یادگیری، مفهوم آیات، صوت ولحن، تجوید، وقف و ابتدا انجام شود.
یوسفی ادامه داد: تثبیت صفحات حفظ شده، یادگیری شماره آیات، بکارگیری روش نوشتاری در حفظ قرآن، پرسش و پاسخ زیاد آیات، مباحثه هر روز محفوظات، برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی جزء‌های حفظ شده و حفظ قرآن سر کلاس و در حضور استاد از دیگر روش های این مرکز به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در طرح حفظ مرکز بیت‌الحفاظ مشهد الرضا(ع) سعی شده است که تعطیلی ها در نظر گرفته شود و لذا قرآن آموز در کل ایام هفته درگیر حفظ نیست و با فراغت بیشتری به حفظ می پردازد.
یوسفی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز قرآن آموزان به مرور محفوظات خود می پردازند، گفت: در حال حاضر کلاس های این مرکز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 11:15 برگزار می شود.
این مدرس قرآن در خصوص تقسیم بندی ساعت کلاس ها نیز اضافه کرد: از ساعت 8 تا 8:30 پرسش و پاسخ صفحه حفظ شده در روز قبل، از 8:30 الی 9:10 برای حفظ صفحه جدید مفهوم آیات همراه با حفظ، ترجمه، تفسیر و شآن نزول بررسی شده و از ساعت 9:10 تا 10 یک صفحه حفظ و از ساعت 10 تا 11:15 پرسش و پاسخ و تکرار آیات انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین تصویرسازی از آیات در ذهن و جاانداختن موضوع آیات برای قرآن آموزان نیز در کلاس توجه شده است ضمن اینکه نغمه ها از استاد منشاوی و آنان که در تجوید ضعف دارند از استاد خلیل الحصیری کار می شود.
یوسفی در پایان بیان کرد: در حال حاضر 14 قرآن آموز شامل هشت خانم و شش آقا در دو نوبت صبح و عصر در این مرکز به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.   

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام با حضور ۱۵۰ نفر

علی اصغر علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با شرکت ۱۵۰ حافظ از شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جز و ۱۰ جز در مکان دانشکده پرستاری علوم پزشکی تربت جام برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام افزود: به قبول شدگان حفظ کل مدرک سطح ۲ تخصصی حفظ، معادل لیسانس ارائه می شود.

کد خبر 6096015

دیگر خبرها

  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در تربت جام با حضور ۱۵۰ نفر
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • عکس/آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود