Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد از کودکان کاری که در طرح‌های اخیر جمع آوری شده اند کودکان کار اتباع ۳ کشور خارجی بوده اند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: بیش از ۶۰ درصد کودکانی که در طرح‌های اخیر جمع آوری کودکان کار شناسایی شده اند، اتباع بیگانه بوده و کودکان ایرانی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کودکان اهل سه کشور افغانستان، پاکستان و بنگلادش هستند و باید برای ساماندهی وضعیت آن‌ها برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهارکرد: تا زمانی که آئین نامه ساماندهی کودکان کار نهایی نشود، نمی‌توانیم آنطور که باید از پتانسیل دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه کودکان کار بهره‌مند شویم.

بندپی در خصوص آخرین وضعیت بیمه زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند، مشمول بیمه تامین اجتماعی نیز می‌شوند.

وی با ارائه آماری از تعداد زنانی که تاکنون بیمه شده اند تصریح کرد: ۲۰۸ هزار تن از زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی کشور هستند، از بیمه تامین اجتماعی نیز بهره‌مند بوده و اکنون خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت