Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقوی مسئول دفتر امام جمعه استان همدان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: قطعا براساس قانون الهی پایان امامت یکی از امامان معصوم لاجرم با شروع امامت امام دیگر همراه است چرا که اگر حجت خداوند روی زمین نبود زمین و آسمان هرآنچه در دل دارند را می‌بلعیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان ویژگی‌های شخص منتظر گفت: طبق احادیث «هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است» شخص منتظر باید معرفت داشته باشد که این معرفت بر دو نوع است؛ معرفت تاریخی یعنی بدانیم امام زمان(عج) فرزند کیست وچندمین امام است؟ و دوم شناخت نورانیت و مقام والای امام است.
وی افزود: دومین ویژگی شخص منتظر داشتن تقوا بعد از شناخت اصل تقوا است و دوست داشتن امام چراکه ایشان جزء همان«قربی» است و خداوند به دوست داشتن آنان تاکید فراوان کرده است. شخص منتظر باید مومن واقعی باشد او شهید زنده و آماده‌ی ملاقات با امام است.
نقوی ادامه داد: ویژگی‌های دیگر شخص منتظر بصیرت، آگاهی، عبادت، صدقه، مراعات خلق الله و صبور بودن است.
مسئول دفتر امام جمعه استان در ادامه بیان کرد: مهمترین مسأله در زمان انتظار، تقویت روحیه اطاعت، صبر، تقوا، محبت امام معصوم، شناخت امام در اذهان است.
وی با اشاره به مدینه‌ی فاضله‌ی موجود بعد از ظهوراظهار کرد: بشر در آرزوی زندگی آرام است و برای ایجاد اجتماعی آرام تلاش می‌کند در مدینه فاضله همه چیز زیباست و این جز با ظهور امام زمان(عج) و تشکیل دولت حقه مهدوی ممکن نخواهد بود. بعد از ظهور امام افکار، عقول، اخلاق، سلامت، استعداد روحی و جسمی مردم برای یک زندگی با سعادت رشد خواهد کرد سطح علم و فرهنگ و تمدن مردم در عصر مهدوی بقدری بالاست که اختراعات کنونی را فراموش خواهند کرد. در این دوره ظلم، طمع، غارت و... نیست و همه به آرامش معنوی می‌رسند.
این مقام مسئول افزود: علم و آموزش آنقدر گسترده شده و رشد می‌نماید که امام باقر(ع) فرمودند« خداوند در زمان قائم(عج) چنان علمی به مردم می‌دهد که زن در خانه‌اش با قرآن و روایات فرمان می‌دهد» پیاده شدن سنت پیامبر اکرم(ص) و احکام قرآن کریم در چنین جامعه‌ای نشان از ارتقاء سطح علمی و فرهنگی مردم بعد از ظهور است.
نقوی با اشاره به وعده قرآنی مبنی بر وارث بودن صالحین در دوران ظهور بیان کرد: خداوند در سوره‌ی قصص آیه‌5 می‌فرماید« وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ و ما رها کرده‌ایم که بر کسانی که در زمین به ضعف و زبونی کشیده شدند، منت گذاریم و آنان را پیشوایان و وارثین (روی زمین) قرار دهیم» بعد از پر شدن دنیا از عدل و عدالت الهی کسی وارث زمین خواهد بود که باقی مانده از تمام مسیر الهی باشد و او کسی نیست جز امام زمان(عج).
مسئول دفتر امام جمعه متذکر شد: خداوند به کسانی که ایمان آورده وکار شایسته انجام داده‌اند، وعده خلافت بر زمین را داده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایات بسیاری حضرت مهدی (عج) و حکومت آن بزرگوار در آخرالزمان معرفی شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است