Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@09:02:14 GMT

وعده مسئولان برای چاپ آثار حمید سبزواری محقق نشد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۳۹۰۰۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محسن ممتحنی، فرزند زنده‌یاد حمید سبزواری در عیادتی که علی جنتی، وزیر ارشاد وقت به همراه سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی در 28 شهریور 94 از پدرش داشتند با ابراز اینکه پدرم بیش از ۹۰۰ ترانه برای انقلاب سروده است، عنوان کرده بود: بسیاری از اشعار پدرم چاپ نشده و همواره خودش نیز گفته است که همه آرزویم این است که اشعارم از آرشیو سازمان صدا و سیما دریافت و چاپ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرزند مرحوم حمید سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه بسیاری از اشعار پدر همچنان بدون چاپ مانده است، اظهار کرد: دوست داریم برخی از اشعار ناقص پدر شعر انقلاب را برای تکمیل شدن در اختیار شاعران توانمند قرار دهیم.
وی با نام بردن از دکتر حسن دلبری، شاعر سبزواری که عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری است، ادامه داد: پدرم همیشه از دکتر دلبری تعریف و تمجید داشتند، بنابراین امیدواریم با همکاری این شاعر توانمند و یا دیگر شاعران کشوری بتوانیم اشعاری را که ناقص مانده‌اند و استاد سبزواری زحمات زیادی برای سرودن آن‌ها کشیده‌اند، به سرانجام رسیده و چاپ شود.
بسیج به وعده خودش عمل نکرد/ موسسه فرهنگی تاسیس کردیم
فرزند استاد سبزواری در رابطه با چاپ نشدن آثار پدر شعر انقلاب، اظهار کرد: زمانی که پدر زنده بودند از طرف بسیج شاعران، افرادی برای عیادت آمدند و سردار نقدی بعد از صحبت با پدرم، به منتظری که همراهش بودند گفتند تا سه ماه دیگر آثار پدرم به عنوان مجموعه کلیات شعر چاپ و به بازار عرضه شود.
وی با بیان اینکه چند نفر کار تصحیح اشعار و آثار پدرم را مانند منتظری و محدثی انجام دادند، ادامه داد: بعد از چند ماه پیگیری و علی‌رغم انتظاری که داشتیم، پاسخ دادند بسیج بودجه‌ای برای چاپ آثار استاد سبزواری ندارد.
ممتحنی با ابراز اینکه چنین انتظاری را از سازمان بسیج نداشتیم، اضافه کرد: با روی کار آمدن وزیر جدید ارشاد پیشنهاد تأسیس مؤسسه فرهنگی برای چاپ آثار پدر شعر انقلاب شد که بر خلاف میل خودم و خانواده در ابتدا، این مؤسسه را بالاخره به ثبت رساندیم و با زمینی که مشخص شده است به‌زودی کار خودمان را آغاز خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ، سوددهی مالی ندارد، عنوان کرد: از تمام افراد و نهادهای دولتی و غیر دولتی که تمایل به چاپ آثار پدر شعر انقلاب دارند، خواستاریم تا قدم در این راه بگذارند و با کمک خودشان قدمی در راه چاپ آثار ارزشمند شاعر گرانقدر انقلابی بردارند چرا که ما از خودمان سرمایه‌ زیادی برای انتشار تمام آثار نداریم و اعلام می‌کنیم سودی از چاپ آثارش برای خودمان نمی‌خواهیم.
فرزند استاد سبزواری با اظهار اینکه در این مؤسسه قصد داریم به غیر از آثار پدر، آثار دیگر شاعران را منتشر کنیم، افزود: کتاب‌هایی که قبلا از آثار پدرم چاپ شده دارای اشتباهاتی است که سعی داریم در انتشار جدید به همراه اشعار جدیدی که منتشر خواهد شد، مشکلات قبلی وجود نداشته باشد و از زحمات عزیزانی که قبلا این آثار را تصحیح کرده‌ و آماده چاپ کرده بودند، بهره مند شویم.
فقط 140 سرود از صدا و سیما گرفتیم
متتحنی ابراز کرد: در گذشته پدرم بعد از سرودن اشعار، آن‌ها را در اختیار آهنگسازان و خوانندگان قرار می‌داد تا در صدا و سیما اجرا کنند و ما متن آن‌ها را نداریم، بنابراین از حدود 800 شعر و سرودی که حدس می‌زنیم اجرا شده است، با همکاری صدا و سیما می‌توان آن‌ها را از بایگانی این سازمان با تعیین افرادی که اختیار تام دارند، پیدا و چاپ کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون توانسته‌ایم 140 سرود از صدا و سیما بگیریم و برای چاپ آن‌ها حدود 40 سرود آماده شده است، گفت: این آثار به دست آمده در مجموعه‌ای مستقل منتشر خواهد شد.
فرزند ارشد استاد حمید سبزواری با تاکید بر اینکه این سرودها روایتگر مناسبت‌ها و تاریخ انقلاب است، عنوان کرد: امیدواریم با کمک مسئولان و دوستداران فرهنگ و ادب کشور، اشعار و آثار پدر شعر انقلاب را به زودی منتشر کرده و بخشی از آرزوی دیرین پدر را تحقق بخشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900361

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید