Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری مدارس و مراکز غیر دولتی با حضور مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و جمعی از مدیران سازمان صبح امروز در ساختمان علاقه مندان وزرات آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم زینی‌وند با اشاره به اینکه عملیاتی کردن سند تحول بنیادین مدرسه مهم ترین بستر فعالیت هاست، عنوان کرد: مدرسه شایستگی های لازم برای دستیابی به اهداف را باید دنبال کند و خوشبختانه با ساختار کارآمد در حال اجرا در مسیر تحقق برنامه های در نظر گرفته شده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توسعه کیفی مدارس غیردولتی از طریق شفاف سازی عملکرد آموزشی مدارس است و محور توجه به ارزشیابی فرآیندی و برآیندی است که متاسفانه همه ارزشیابی ها متوجه ارزشیابی تحصیلی است، در حالی که مرحله به مرحله باید فراآیند کاری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: در بحث ارزشیابی فرآیندی توجه به تدریس معلم و چگونگی تبیین مطالب به دانش آموزان توجه می شود و یکی از انتقادات به مدارس غیردولتی توجه به آزمون پایانی است.

وی افزود: برنامه ای را برای بهبود عملکرد مدارس غیردولتی مور توجه قرار دادیم و برای مدارس متوسطه دوم کارنما صادر شد که جایگاه تمام دروس در منطقه و جایگاه مدارس در سطوح مختلف بررسی می شود.

زینی وند بیان کرد: مدارسی که پیشرفت داشتند صرفا مدارس با شهریه بالا نبودند و این ارزیابی طی ۲سال ارزیابی سیستان و بلوچستان رتبه اول در پیشرفت را کسب کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: ساحت پرورشی یکی از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است و بر این اساس تهیه برنامه جامع پرورشی برای مدارس غیردولتی در دستور کار قرار گرفته است و ایجاد کتابخانه کلاسی یکی از مصادیق این برنامه بود.

وی به اجرای دستورالعمل ارزیابی و نظارت بر مدارس غیردولتی اشاره و اظهار کرد: نظارت های فرآیندی هدایت محور از مهم ترین فرآیندها در نظام آموزشی است و بر این اساس سامانه برای این منظور در نظر گرفته شده است که در چهار سطح خودارزیابی، ارزیابی توسط موسس، ارزیابی توسط استان و ارزیابی در سطح ستادی است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۳۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور