Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:54:31 GMT

جشنواره موسیقی بومی لیلم آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۰۲۵۱

جشنواره موسیقی بومی لیلم آغاز به کار کرد

ساری - دومین جشنواره موسیقی بومی «لیلم»» در ساری و چهار شهر مازندران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان لیلم با حضور هفت گروه از مازندران، شش گروه از استان‌های دیگر و دو گروه بین‌المللی در ساری آغاز به کار کرد.

گروه «اسارهسو» به سرپرستی کریم کمالیفر، «تبری نوا» به سرپرستی امین باکوئی کتریمی، «تیتیوا» به سرپرستی حسین جهانی نسب، «چاربیدار» به سرپرستی ابوالقاسم قاسم پور، «سر ونگ» به سرپرستی محمدمهدی وظیفه‌شناس، «مازرون» به سرپرستی رضا دیو سالار و گروه «هرایی» به سرپرستی خیرالله قاسمی گرجی در بخش گروهی جشنواره موسیقی البرزنشینان لیلم به هنرنمایی و رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش جنبی جشنواره نیز گروهای موسیقی «آوای کتول» به سرپرستی سید احمد حسینی از علی‌آباد کتول و «تلار» به سرپرستی حمید گوهر نیا از استان گیلان و «سارنگ قزوین» به سرپرستی مهرداد جعفری، «شقایق‌های کال پوش» به سرپرستی علی‌اصغر حاتمی از استان سمنان، «کادوس تالش» به سرپرستی آرمین فریدی، «مقامچیلار» به سرپرستی غفور امانیان از بندر ترکمن به هنرنمایی پرداخته و نوای خوش موسیقی اصیل بومی مناطق مختلف را به تماشاچیان جشنواره عرضه می‌کنند.

در بخش موسیقی بین‌الملل نیز دو گروه «پرستوهای مهاجر» و «عاشیقلارمیشو» از کشورهای افغانستان و آذربایجان نیز در این جشنواره حضور یافته و خارج از بخش رقابتی به اجرای برنامه می‌پردازند.

با آغاز به کار جشنواره ازهفتم آذرماه گروه‌های مقامچیلار، تلار، پرستوهای مهاجر و تبری نوا در ساری و گروه‌های موسیقی عاشیقلار میشو، کادوس و سارنگ در آمل اجرای خود را به نمایش می‌گذارند.

روز چهارشنبه هشتم آذرماه نیز آوای کتول، عاشیقلار میشو، اساره سو و کادوس در ساری و مقامچیلار، تلار و مازرون در آمل و تی تی وا، پرستوهای مهاجر و هرایی در بهشهر و تبری نوا، سارنگ و شقایق‌های کال پوش در قزوین هنرنمایی می‌کنند.

نهم آذرماه هم‌زمان با روز پایانی جشنواره نیز گروه‌های گلوا، شقایق‌های کال پوش، عاشیقلار میشو، تی تی وا در ساعت ۱۸ و گروه‌های موسیقی تلار، پرستوهای مهاجر، سارنگ و مازرون در ساعت ۲۱ در ساری و آوای کتول، چاربیدار و کادوس در بهشهر به اجرای موسیقی می‌پردازند.

جشنواره البرزنشینان لیلم از هفتم تا ۹ آذر در شهر ساری، میدان هلال‌احمر، بلوار امام رضا (ع) سالن آمفی‌تئاتر هلال‌احمر از ساعت ۱۸ در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه و ۱۸ و ۲۱ در روز پایانی پذیرای علاقه‌مندان است.

در بهشهر نیز این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت و در آمل مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و در شهر سمنان نیز در مجتمع فرهنگی و هنری کومس ازهفتم تا ۹ آذرماه سال جاری از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، از سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ خانه هنرمندان ایران از به‌صورت هفتگی میزبان اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در لابی طبقه همکف خواهد بود.

این مکان از سه‌شنبه با سلسله برنامه‌های اجرای موسیقی زنده و محیطی که «دلکوک» نام دارد، میزبان دانشجویان، استادان، دست‌اندرکاران، نوازندگان، آهنگسازان و فعالان عرصه موسیقی در قالب‌های اجرایی؛ تجربی، کلاسیک، تک‌نوازی، دو نوازی، سه‌نوازی، گروهی، تلفیقی، ترکیبی، اقوام، بینارشته‌ای و ... خواهد بود.

تماشای اجرای آثار در ساعت‌های اعلامی هر برنامه، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6095592 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد