Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ منطقی این اجازه را نمی‌دهد که نمایندگان مجلس، فرد خاصی را به مدیریت استان تحمیل کنند.

فریدون احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سئوال که نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی تا چه میزان در روند انتصاب و چینش مدیران دخالت می‌کنند، افزود: به صراحت اعلام می‌کنیم که دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روند انتصاب مدیران، غلط است، چون انتصاب جزو اختیارات مدیران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه نمایندگان هیچ‌وقت نباید در حوزه اختیارات مدیران دخالت کنند، تصریح کرد: مدیریت استان این اختیار را دارد که تیم مدیریتی خود را به نحوی چینش کند که در آینده بتواند از عملکرد این تیم دفاع کرده و یا پاسخ‌گوی سؤالاتی که در حوزه عملکرد این تیم می‌شود، باشد.

احمدی با یادآوری اینکه در خصوص انتصاب مدیران جدید هماهنگی‌های اولیه با نمایندگان که یک امر طبیعی است صورت می‌گیرد، ادامه داد: این هماهنگی‌ها نیز به خاطر برخی اصول، ازجمله شایستگی، اولویت بومی بودن، دست‌پاکی و مواردی از این قبیل است، در غیر این صورت هیچ منطقی این اجازه را نمی‌دهد که نمایندگان مجلس، فرد خاصی را به مدیریت استان تحمیل کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در این زمینه برخی افراد شایسته را به مدیریت استان معرفی می‌کنند اما تصمیم نهایی توسط مدیریت استان اتخاذ می‌شود، اظهار کرد: اگر قرار باشد نمایندگان مجلس در این زمینه دخالت کرده و دست داشته باشند، آن نماینده باید هرگونه استیضاح و پرسش و مطالبه گری مردم از دستگاه مذکور را از لیست خود خارج کند.

احمدی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تعامل خوبی در استان در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی وجود دارد، افزود: در خصوص شهردار زنجان نیز گزینه نمایندگان مجلس، فرد بومی بود اما به‌هرحال شهردار را شورای شهر انتخاب می‌کند و حتماً برای این انتخاب خود نیز دلایلی داشته است که در صورت مطالبه گری مردم باید پاسخ‌گو باشد.

وی همچنین گریزی به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان زد و با اشاره به اینکه آنچه ما در این زمینه انتظار داشتیم، هنوز محقق نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سرمایه‌گذار در کل کشور مناسب نیست، با این وجود همه دست‌اندرکاران تلاش خود را برای برداشتن گام‌های بلند در این زمینه به کار می‌گیرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر تلاش ما در راستای تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در استان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته که هنوز هم تداوم دارد، شرایط برای تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در استان مهیا نیست، با این وجود بر اساس آمار منتشر شده، زنجان جزو پنج استان اول کشور در زمینه سرمایه‌گذاری است و اگر ضعفی در این زمینه می‌بینیم، مختص استان نبوده و کل کشور در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی وضعیت مطلوبی ندارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی