Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال شاکیان از شش قصاص نفس در بوشهر عفو و گذشت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی جمادی صبح امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های قرآنی در رده‌های مختلف دادگستری استان بوشهر با تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه امنیت پایداری در جامعه حاکم است اظهار داشت: برقراری امنیت پایدار در جامعه که زمینه رشد و ترقی جامعه را فراهم می‌کند با توسعه فضائل اخلاقی و معنوی محقق می‌شود و جامعه‌ای در این حوزه موفق است  که این فضائل در آن نهادینه شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر نقش مهم فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در کاهش مشکلات حقوقی و قضایی تصریح کرد: کار و فعالیت همه آحاد جامعه به نوعی با امر به معروف و نهی از منکر مواجه است که اگر این مهم در جامعه ترویج شود مشکلات حقوقی و قضایی جامعه کاهش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی قضایی و نقش آن در توسعه فضائل اخلاقی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده هرچه  آگاهی حقوقی در جامعه افزایش یابد سبب ارتقاء فضائل اخلاقی و کاهش جرائم می‌شود.

جمادی با قدردانی از تعامل و همکاری رسانه‌ها در افزایش آگاهی حقوقی و قضایی مردم تاکید کرد: صدا و سیما و اصحاب  رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی حقوقی و قضایی مردم دارند که در این راستا همکاری‌های مطلوبی در استان بوشهر وجود دارد.

وی، ظرفیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برای کاهش جرایم را بسیار مهم و مطلوب دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه دستگاه قضا دنبال کاهش جرایم است ظرفیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در توسعه زیرساخت‌های دینی، مذهبی و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بسیار منحصر بفرد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر این نکته که  مردم عهده‌دار اجرایی شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی منکر هستند گفت: تحقق این مهم و اجرای آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان و دانشجویان اثرات قابل توجهی از لحاظ امنیتی و کاهش جرایم در پی دارد.

جمادی با اشاره به کاهش جرائم خشن در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مذهبی  و دینی در استان بوشهر، جرایم خشن خطرناک که امنیت استان را تحت الشعاع قرار دهد وجود ندارد.

وی، با اشاره به نقش مهم و موثر مبلغان دینی و مذهبی در حوزه قضا و امور حقوقی بیان کرد: با توجه به اینکه روحانیون مورد اعتماد مردم  واقع می‌شوند مبلغان و در حوزه حقوقی و قضایی نقش مهمی دارند که می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ صلح و سازش یکی از وظایف مهم دینی و مذهبی مسلمانان است تاکید کرد: روحانیون و مبلغان دینی و مذهبی در توسعه این فرهنگ  نقش مهمی دارند که تحقق این مهم سبب کاهش پرونده‌های حقوقی و قضایی در جامعه می‌شود.

وی،  با اشاره به توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر گفت:  با توجه به اینکه شوراهای حل اختلاف توجه خاصی به صلح و سازش دارند در نیمه نخست امسال  شاکیان از شش قصاص نفس در بوشهر عفو و گذشت کردند.

جمادی با تاکید بر توجه به فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی بیان کرد: حتی پرونده‌های قضایی که در صلاحیت شوراهای حل  اختلاف نیست بسیاری از پرونده‌ها به این نهادها ارجاع داده می‌شود به گونه‌ای که شش پرونده‌ آماده قصاص و حکم آنها برای اجرا صادر شده بود با تلاش شوراهای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان بوشهر این پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، با بیان اینکه ایجاد جامعه امن یکی از اهداف مهم دادگستری است افزود: تلاش می‌شود تا جایی که امکان باشد جرمی در جامعه واقع نشود که استان بوشهر یکی از استان‌های امن کشور تلقی می‌شود به گونه‌ای که جرایمی که به امنیت جامعه لطمه وارد کند نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر توجه به موضوع پیشگیری  در دادگستری استان بوشهر گفت: پیشگیری از وقوع جرم از برنامه‌های مهم دادگستری استان بوشهر است که این مهم در اولویت قرار دارد.

جمادی ، استان بوشهر در حوزه شورای حل اختلاف را از استان‌های پیشتاز دانست و افزود: استان بوشهر جز 10 استان برتر کشور در صلح و سازش  است و نهادهای شورای حل اختلاف کمک یار دادگستری بوده است.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده است.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیرو‌های انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به روز کارگر بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تجلیل از 100 تن از معلمان خانواده های قضایی گفت: مجموعه قضایی استان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی هرمزگان افزود: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند.

بیشتر بخوانید؛ لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: با ورود بموقع دستگاه قضایی در حل مشکل عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین تنها در دو سال اخیر ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

قهرمانی افزود: پس از دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از دو سال اخیر تاکنون فروش پنج هزار و۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه، تعیین تکلیف چهار هزار و۲۰۰ پرونده متروکه شامل۱۰ هزار و۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: در اجرای طرح فروش اموال تملیکی ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دو سال اخیر رفع تصرف از زمین‌های دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان و صدور۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه