Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@02:49:16 GMT

توانایی مشارکت بخش‌خصوصی با سرمایه‌گذاری خارجی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۱۸۱۷

توانایی مشارکت بخش‌خصوصی با سرمایه‌گذاری خارجی

هم افزایی در تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی موضوعی است که شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در راستای تحقق آن گام برخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه اطلاع رسانی مناطق آزاد، دبیرخانه شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور هم‌افزایی در تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی از طریق کلیه ابزارها و شیوه‌های ممکن و معمول به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران در داخل و خارج تاکید کرد.

این تفاهم‌نامه به منظور افزایش توان برون‌گرایی اقتصادی ملی و استفاده از ظرفیت مشارکت بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های مختلف اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف تسهیل و گسترش تولید و صادرات، انتقال فناوری و تامین منابع لازم برای بهره‌گیری حداکثری کشور از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این مناطق، تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به امضا رسید.

از جمله مفاد مهم این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تهیه فهرست به روز شده فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهت ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی، همکاری در زمینه جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور، تلاش برای ارائه ترتیبات نهادی و حقوقی لازم به منظور تبدیل فرصت‌های تجاری شرکت‌های مهم بین‌المللی صاحب بازار در ایران به سرمایه‌گذاران خارجی و تولیدی در کشور، تلاش جهت اصلاح و یا حذف موانع و مقررات زائد در ازای توسعه سرمایه‌گذاری و نیز همکاری در زمینه آموزش مشارکت با شرکای خارجی، نحوه مذاکرات، عملیات بانکی، فاینانس، بازارهای بین‌المللی و ... است.

لازم به ذکر است ضرورت توسعه مستمر و افزایش سهم اقتصاد ملی از اقتصاد جهانی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ایران 1404 و نقش آفرینی و مشارکت‌های موثر بخش‌های خصوصی در این فرآیند از یک سو، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، مزیت‌های جغرافیایی- اقتصادی، مشوق‌های مالی و تسهیلاتی قابل توجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سوی دیگر این مناطق را به بسترهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش‌های مختلف تبدیل کرده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد