Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه مطالعات و ارزیابی مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها اظهار کرد: تبلیغات نادرست و بعضا سوء در خصوص نتایج اجرای باروری ابرها در یزد منجر به عدم استقبال مردم محلی از اجرای باروری ابرها شده است.

به گزارش ایسنا، «منصوره سیدحسنی» در جلسه هم‌اندیشی بررسی اثر بخشی باروری ابرها در میزان بارندگی استان یزد، در مورد محدودیت‌های اجرا و ارزیابی طرح باروری ابرها در استان افزود: کم بودن فرصت‌های مناسب باروری به دلیل شرایط اقلیمی، محدود بودن منطقه مناسب باروری با بارش بیش از 200 میلیمتر و عدم حمایت مسئولان ذیربط  از جمله این محدودیت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  پیشنهاد کرد: با توجه به پیشرفت های بدست آمده در زمینه تعیین دقیق مناطق تحت تأثیر از باروری ابرها و ارزیابی روزانه عملیات به کمک مدل‌های عددی و نیز روش‌های پیشرفته آماری و با توجه به 10 دوره اجرای عملیات باروری در مناطق مرکزی ایران از جمله استان یزد، نسبت به ارزیابی مجدد عملیات انجام شده روی استان به روش آماری یا روش مدل‌های عددی و در صورت تأمین اعتبار، هر دو روش اقدام گردد .

مدیر گروه مطالعات و ارزیابی مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها ادامه داد: با انجام این امر، پتانسیل تأثیر      باروری ابرها در ارتفاعات استان یزد تعیین شده که به استناد آن در صورت جوابگویی به باروری ابرها می‌توان بدون انجام ارزیابی هرساله، نسبت به اجرای آنها اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به بارش بیشتر از 200 میلیمتر در ارتفاعات شیرکوه که امکان باروری ابرها با نتایج قابل توجه را ممکن می‌سازد و نیز شرایط صعود هوا و تقویت ابرها جهت بارش در این ارتفاعات، سیستم ژنراتورهای زمینی بویژه از نوع کنترل از راه دور در نقاط مناسب نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین  استفاده از ژنراتورهای زمینی با صرف تنها سرمایه گذاری اولیه، امکان بارورسازی را در موقعیت‌های مناسب سال فراهم می‌کند، هر چند در صورت اجرای همزمان باروری هوایی، راندمان این طرح طبیعتاً بیشتر می‌شود .

سیدحسنی خاطرنشان کرد: اجرای باروری ابرها در ارتفاعات کوهرنگ، نقش قابل توجهی در افزایش بارش در    سرچشمه‌های تأمین بخشی از آب استان یزد داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی را بررسی اثر بخشی باروری ابرها در میزان بارندگی استان عنوان کرد و افزود: شرکت آب منطقه‌ای یزد به عنوان دستگاه  متولی تأمین‌کننده آب مورد نیاز  استان باید  تمام راهکارهای موجود را  برای تأمین آب استان بررسی کند.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» توصیه کرد: اطلاع‌رسانی همگانی و  گسترده، توجیه مسئولان استانی و فرا استانی را باید در دستور کار قرار داد و برای اجرای طرح باروری ابرها در استان حمایت‌های لازم را انجام دهیم .

گفتنی است، جلسه هم‌اندیشی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای و کارشناسان مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها که در شرکت آب منطقه ای یزد  برگزار شد موضوعاتی از جمله حجم آب استحصالی حاصل از عملیات باروری ابرها در سال آبی (94-93)، مسائل زیست محیطی از اجرای عملیات باروری ابرها، روش‌های مدرن و ارزیابی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش