Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:36:20 GMT

بسیج سازندگی؛پیشتار در تحقق اقتصاد مقاومتی+عکس

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۰۵۰۷

بسیج سازندگی؛پیشتار در تحقق اقتصاد مقاومتی+عکس

امروز بسیجیان فراهانی میدان دار عرصه اقتصاد مقاومتی هستند و در این راستا بسیج سازندگی شهرستان به عنوان یکی از پیشتازان عرصه حمایت از تولیدکنندگان توانسته است با حمایت‌های خود به نوعی چرخ اقتصاد را در این شهرستان به حرکت در آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ اشتغال جوانان امروز به دغدغه مهم کشور تبدیل شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر بر لزوم تلاش در جهت افزایش تولید داخلی و اشتغال در راستای تحقق اقتصادمقاومتی تاکید کردند چراکه افزایش تولید داخلی علاوه بر کارآفرینی برای جوانان یکی از ارکان مهم تحقق اقتصادمقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیج سازندگی هم در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات کم بهره، گام های بلندی در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی برای جوانان بر داشته و برای بسیاری از جوانان بیکار اشتغال ایجاد کرده است.

تعدادی از بسیجیان فراهانی توانسته اند با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان برای خود اشتغالزایی کرده و با الگو گرفتن از اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گامی مثبت بردارند.

بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از ۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال به متقاضیان در راستای ترویج مشاغل خانگی، کشاورزی، صنایع دستی و...به عنوان پیشتاز عرصه حمایت از تولیدکنندگان وارد عمل شده و توانسته است با حمایت‌های خود به نوعی چرخ اقتصاد شهرستان را به حرکت در آورد و با این شرایط امروز بسیجیان فراهانی میدان دار عرصه اقتصاد مقاومتی هستند.

تفکرِ اقتصاد مقاومتی؛ نیرویی که چرخِ زندگی را می‌چرخاند/ تولید و پرورش قارچ در کنار کارگری + عکس

عباسی، کارگری است که با پشتکار و همت خود و تسهیلات بسیج سازندگی، توانسته است یک کارگاه تولید پرورش قارچ در نزدیک روستای برزآباد از توابع شهرستان فراهان راه‌اندازی و با استفاده از این برگِ برنده و البته تلاش و پشتکار از سَدِ مشکلات اقتصادی، عبور کند.

وی عشق و علاقه و اینکه ارتزاق از راه کشاورزی برکت بیشتری دارد، را عامل ورود خود به کار پرورش قارچ می‌داند.

این تولیدکننده فراهانی گفت: کار خود را ابتدا باید یک سالن و با کمک تسهیلات بسیج سازندگی شروع کردم و کم کم سالن ها را گسترش دادم. هم اکنون برای یک نفر اشتغالزایی کرده ام و خودم هم به صورت پاره وقت مشغول تولید و پرورش قارچ هستم.

وی با بیان اینکه از کار خود راضی است، افزود: میزان محصول تولیدی روزانه با توجه به شرایط تولید، متغیر است و از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلو گرم محصول روزانه برداشت داشته‌ام.

عباسی اظهار کرد: شروع کار تولید سخت است و جوانان باید با صبر و پشتکار زیاد وارد عرصه تولید شوند، با مشکلات کنار بیایند تا به یک مرحله ثبات برسند.

تجلی «اقتصاد مقاومتی» با پرورش شتر مرغ توسط کارآفرین فراهانی+ عکس

در راستای تحقق منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، ابوالفضل وروانی کارآفرین و یکی از بسیجیان فراهانی است که موفق شد با پرورش ۲۰ قطعه شترمرغ، نام خود را در فهرست کارآفرین موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی، به ثبت رساند.

این کارآفرین فراهانی با کمک تسهیلات بسیج سازندگی نه تنها برای خود، بلکه برای سایر اعضای خانواده نیز فرصت شغلی فراهم کرده  و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است. می‌توان با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با دریافت کوچکترین تسهیلات اقدامات بزرگی را انجام داد و حتی برای افراد دیگر نیز فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر، با تاکید بر اینکه پرورش شترمرغ از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، گفت: با شروع تعطیلات تابستانی با دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی به همراه فرزندانم، کار را با خرید ۲۵ جوجه شترمرغ در روستای پدری شروع کردم.

وروانی اظهار کرد: هر جوجه شترمرغ را با قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری کردم. در مدت دوره پرورش به دلیل نداشتن اطلاعات و عدم آموزش در زمینه پرورش شترمرغ تعداد ۵ جوجه تلف شد.

وی افزود: سرمایه اولیه زیادی برای شروع کار نداشتم و تنها با تامین هزینه خرید جوجه‌ها و مواد غذایی در یک محیط محصور و یک محیط کوچک سرپوشیده کار را شروع کردم. در حال حاضر ۵ ماهی می‌شود که به کار پرورش مشغول هستم و تا ۳ ماه دیگر شترمرغ ها را برای فروش به بازار عرضه می کنم.

این کار آفرین فراهانی تصریح کرد: شتر مرغ پرنده مقاومی است و احتیاج زیادی به مراقبت ویژه ندارد. تنها در حد روزی یک یا دو بار غذا برای آن ها می‌ریزیم که بیشتر فرزندانم هم کار نگهداری و غذا دادن را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: گوشت شترمرغ با استخوان کیلویی ۴۰ هزار تومان و بدون استخوان کیلویی ۵۰ هزار تومان است، که از فروش گوشت حاصل از کشتار هر شترمرغ، یک میلیون تومان سود خالص به‌دست می‌آید.

گفتگو با جهادگر اقتصادی که از پایتخت به روستای اجدادی اش مهاجرت کرده است

ظرفیت اشتغالزایی برای ۶۵ نفر با اجرای طرح جزیره زالو

برزآبادی یکی از جوانانی است که به پرورش زالو روی آورده است و در راستای توسعه کار و آبادانی روستای آبا و اجدادی خود از پایتخت مهاجرت کرده و همت و تلاشش را برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در روستای برزآباد فراهان به کار گرفته است.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: پرورش زالو با رشته تحصیلی ام همخوانی ندارد، در ازای مساعدت مالی به یکی از دوستانم که به پرورش زالو مشغول بود، تعدادی زالو به عنوان هدیه دریافت کردم.

برزآبادی اظهار کرد: با گذشت زمان و مطالعه برای نگهداری از این زالو ها، علاقمندی نسبت به این کار در من ایجاد شد و با توجه به ظرفیت بالای درآمدزایی پرورش زالو، وارد این عرصه شدم و تصمیم به توسعه این کار گرفتم.

اشتغالزایی با پرورش ۲۰ هزار قطعه زالو

این کارآفرین فراهانی اظهار کرد: حدود یکماه است که زندگی را در شهر رها کرده و کار پرورش زالو را با ۲۰ هزار قطعه و سرمایه ۴۰ میلیون تومانی در روستای پدری آغاز کرده ام و تسهیلات بسیج سازندگی هم در این مسیر برای شروع کار راهگشا بوده است.

وی گفت: با کاهش شدید زالوها در طبیعت و میل روز افزون مردم برای درمان با استفاده از زالو، پرورش خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی این موجود توجیه اقتصادی پیدا کرد.

 طرح پرورش زالو در جزیره را بزودی اجرایی می کنم

کارآفرین فراهانی اظهار کرد: در کنار پرورش زالو تهیه آنزیم و روغن زالو را دنبال می کنیم و به زودی طرح جزیره پرورش زالو را برای اولین بار در این مرکز اجرایی می کنیم.

وی گفت: در این طرح، یک محیط طبیعی با فراهم کردن گیاهان و موجودات مورد نیاز زالو نظیر قورباغه و لاک پشت ایجاد می شود و خود زالو از آب بیرون آمده و در جزیره تخمگذاری می کند.

ظرفیت اشتغالزایی برای ۶۵ نفر با اجرای طرح جزیره زالو

برزآبادی فراهانی ادامه داد: در حال حاضر دو نفر به صورت مستقیم و ۶ نفر به صورت غیر مستقیم در این مرکز مشغول به کار هستند و با اجرای طرح جزیره پرورش زالو برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۴۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

گلایه جهادگر اقتصادی خنجین از هزینه ۶ میلیونی برای دریافت یک مجوز؛

تولید ۵ کیلو عسل از هر کندو/از گلخانه ۶ متری شروع کردم

سید رضا حسینی یکی از بسیجیان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی شهر خنجین در کنار شغل معلمی، کار تولید عسل و کشت صیفی جات در گلخانه را از سال ۹۰ آغاز کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به انگیزه کشت گلخانه ای و تولید عسل می گوید: در سال ۸۵ به علت شرایط کاری در شهرستان نوبران ساوه در یک مجتمع کارآفرینی با زنبورداری و پرورش صیفی جات در گلخانه آشنا شدم.

کارآفرین خنجینی با اشاره به سرمایه اولیه برای شروع کار اظهار می کند: سال ۹۰ ماشینی را که داشتم به مبلغ ۵ میلیون فروختم و زمین خریدم. پس از آن یک گلخانه به مساحت ۶ متر ایجاد کردم.

وی می گوید: با به دست آوردن تجربه کافی در پرورش صیفی جات در گلخانه، مساحت گلخانه را به ۲۰۰ متر ارتقا دادم، در سالهای اول در گلخانه گوجه، خیار و لوبیا سبز کشت کردم.

کارآفرین خنجینی بیان کرد: با بازدید از زنبورداری یکی از همکاران در  سال ۹۱، کار پرورش زنبور عسل را با یک کندو شروع کردم و با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی الان ۲۳ کندو عسل دارم.

حسینی بیان کرد: در شرایط عادی از هر کندو عسل، ۲ کیلو عسل به دست می آید اما من امسال با انتقال کندوها به روستای میدانک، از هر کندو بیشتر از ۵ کیلو عسل برداشت کردم.

وی با اشاره به عدم حمایت های مسئولان در اعطای تسهیلات برای بسته بندی عسل گفت: عسل تولیدی را در خانه به صورت سنتی بسته بندی می کنم، دستگاه بسته بندی عسل حدود ۳۵ میلیون است و توانایی خرید آن را ندارم.

جوان کارآفرین فراهانی از تجربیاتش می گوید

درآمد ۴۰ میلیون تومانی ماهانه با پرورش ماهیان زینتی/ سود تولید در جیب دلالان!

حسین فربدی، جوانی بسیجی که زندگی پر زرق و برق شهر را رها کرده و برای تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشور به روستا آمده است، این جوان اراکی در روستای نظام آباد فراهان به پرورش و تکثیر ماهیان زینتی مشغول است.

این کارآفرین جوان بدون تحصیلات دانشگاهی موفق به تولید و تکثیر ماهی زینتی شده است و از این راه خود و چند تن از دوستان و اعضای خانواده اش روزگار می گذرانند.

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به علاقه اش در پرورش ماهی گفت: مدرک تحصیلی من دیپلم است و تکثیر ماهی را با چند آکواریوم در خانه شروع کردم، دانش این کار را با تجربه آموختم، از ۴ سال پیش کار پرورش ماهی زینتی را به صورت جدی آغاز کردم و برای آموختن فوت و فن این کار هزینه کرده ام، امروز با اشتیاق دانش و تجربه خود را در اختیار علاقمندان به تولید در این حرفه قرار می دهم.

فربدی افزود: سرمایه مهمترین اصل برای ورور به یک حرفه است اما بدون شک علاقمندی، دانش  و نوآوری در این حرفه ضامن تولید با کیفیت و کمیت وموفقیت در بازار فروش است.

وی گفت:سرمایه اولیه ام برای شروع جدی و گسترده کار پرورش ماهیان زینتی ۱۲۰ میلیون تومان بود که که توانستم با تسهیلات صندوق کار آفرین به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات بسیج سازندگی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان بیشتر این سرمایه را تامین کنم.

تولید کننده ماهیان زینتی ادامه داد: سالانه ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی پرورش می دهم، ایجاد این شغل در فضای کوچک خانگی نسبت به درآمدش نیازمند سرمایه بالایی نیست.

امروز بسیج علیرغم هجمه های همه جانبه دشمن علیه کشور، با حضور اثر گذار در همه عرصه ها خصوصا اقتصاد مقاومتی، توانسته ایران اسلامی را سربلند کند و از وابستگی به قدرتهای جهان بی نیاز کند، همه تحریم های جدید هم نمی تواند مردمی را که تفکر بسیجی دارند را به زانو درآورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد